Porady przy wyborze auta.

Forum na którym możecie rozmawiać o wszystkim co nie związane jest z 205. Lub też chcecie prowadzić sobie jakieś dyskusje na niezwiązany temat.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Porady przy wyborze auta.

Post autor: bhejduk »

Panowie, potrzebna mi wasza pomoc. Stoimy z żoną przed zakupem busa do firmy, potrzebny jest nam samochód krótki, ale wysoki by na pace można było stanąć. Dobrze by było gdyby był izolowany, albo dało by się go zaizolować pianką PU.
Napaliliśmy się na mercedesa sprintera 308 z 2004 roku, przebieg 103 tys, auto od niemieckiej poczty, przód jak sprinter tył to izolowany kontener 2x2x3,5 metra stan techniczny i wizualny bajka. Silnik 2,2 cdi automat 6 stopniowy. Brak klimy. Cena netto 28 tys, ale 1-2 do urwania. Przebieg realny, te auta robią rewir około 70km dziennie.

Problem polega na tym że w cenie 35 tys brutto to można znaleźć auta nawet z 2011 roku, z klimą, blaszaki (trzeba by izolować) ale z przebiegiem 280 tys i wzwyż.

Ten sprinter z tym przebiegiem zdążył się dopiero dotrzeć, opinie czytałem i milion kilometrów tym autem jest osiągalny bez większego remontu. Tani w eksploatacji etc.

Co lepsze nowsze auto z większym przebiegiem, czy starsze z mniejszym. Sprinter ma też dużo mniej elektroniki i jest jeszcze do naprawienia samemu, w razie czego.

Pozdrawiam :!: :!:
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: PrezesBednarz »

Jesteś z Łodzi, więc pocztak pewnie z Elantela.

Mam takiego jednego. Też jak brałem to 80 tyś. km na blacie.
Teraz mam 240 i co? i jestem po kapitalce silnika. W skrzynie w ciągu 2 lat od kupna wrzuciłem 4 tyś.
To nie są realne przebiegi tych aut.

Odpuść sobie bo te auta nie miały lekkiego życia, a Panowie z elantelu robią je na cacy, u mnie po zmyciu wszystkich past i lekkim postaniu auta na słońcu powyłaziło ile mam kwadratów z zaprawek na całym kontenerze.
Kontener wygodny, ale dach lubi tam przeciekać.

Miesiąc temu sprzedałem sprintera tylko 316stkę z przebiegiem 870tyś. i silnik był dzwon, pół roku temu kumpel wziął odemnie 311 maxa na liczniku 760 tyś od nowości u mnie i lata na niemcy raz w tygodniu z silnikiem nic się nie dzieje. A pocztak 240 tyś i silnik złom tak? ;)

Ogólnie za ten pieniądz kupisz sprintera w budzie w905 ale z duużym przebiegiem i z słabo wyglądającą budą.
Poszukałbym trojaczków (boxer, jumper, ducato)
Ostatnio kupiłem takiego boxera max mała blacha za 22 tyś bo potrzebny był mi na gwałt (padł motor w w906 215cdi (ten najgorszy z biturbo) i w przeciągu 2miesiący nakręcił 45tyś. km i zmieniłem tylko czujnik absu za 80 zł.

Pisz, pytaj odpowiem Ci, bo zjeździłem chyba wszystkie dostępne busy.
Wszystkie generacje sprinterów, transitów, trojaczków, i najnowszego mastera. Nie miałem nigdy poprzedniego mastera tylko.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: bhejduk »

Właśnie z elantela ten sprinter. Nie wiem co tu wybrać.

Kontener jest dla nas wygodny ponieważ chcemy na tym aucie zrobić sklep na kołach, handlujemy materiałami stomatologicznymi, ale niestety Łódź jest taka że jak nie dowieziesz materiałów to ich nie sprzedaż bo ludzie są zasypani pracą i nie mają czasu na jeżdżenie do sklepów.

Biorę pod uwagę też boxery blaszaki l1h2 pokrycie ich od środka pianką PU, wyłożenie płytą/sklejką i wstawienie regałów odpowiednich.

Ten pocztowiec byłby bardzo wygodny dla nas, przejście, duża paka. Nie wiem jak na to wszystko patrzeć, wiele aut tego typu na portalach ogłoszeniowych ma podobne przebiegi.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: PrezesBednarz »

To kup pocztaka, ale licz się z kosztami eksploatacji. Nie wiem jak wagowo będziesz woził towar, ale auto z osiemdziesięcioma końmi i tym automatem jedzie max 130 km/h wyjąc niemiłosiernie i w dodatku nie przyspiesza.
Ten pocztak wcale nie jest bóg wie jak ocieplony. Skrzynia pomimo 6 przełożeń jest b. krótka, jeżdzenie w trybie automatycznym tylko wtedy gdy się nie spieszysz, bo każde wciśnięcie gazu powoduje że motor jest ciągnięty na wysokie obroty a nie o to chodzi w dostawczaku.
Skrzynia nie jest konwencjonalnym automatem tylko to jest zautomatyzowany manual. Sterowanie jest identyczne jak w selespeedzie i całość wykonało Magneti Marelli.

Ogólnie dla mnie pierwszy i ostatni pocztak. Generuje największe koszta eksploatacji ze wszystkich aut, które mam we flocie.

Ostatnio został 100km od bazy bez biegów, bo okazało się że skrzynia straciła ciśnienie oleju i nie była w stanie wrzucić D. Skończyło się holowaniem (tego można holować na normalnym sznurku) i fakturze netto 1900 za wymianę pompy oleju plus kilku pierdół.

Auto jest użytkowane u mnie przez starszego kierowce w okolicach emerytury, który ogarnia temat i nigdy się nie spieszy jeżdżąc 80-90km/h.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: bhejduk »

PrezesBednarz pisze:To kup pocztaka, ale licz się z kosztami eksploatacji. Nie wiem jak wagowo będziesz woził towar, ale auto z osiemdziesięcioma końmi i tym automatem jedzie max 130 km/h wyjąc niemiłosiernie i w dodatku nie przyspiesza.
Ten pocztak wcale nie jest bóg wie jak ocieplony. Skrzynia pomimo 6 przełożeń jest b. krótka, jeżdzenie w trybie automatycznym tylko wtedy gdy się nie spieszysz, bo każde wciśnięcie gazu powoduje że motor jest ciągnięty na wysokie obroty a nie o to chodzi w dostawczaku.
Skrzynia nie jest konwencjonalnym automatem tylko to jest zautomatyzowany manual. Sterowanie jest identyczne jak w selespeedzie i całość wykonało Magneti Marelli.

Ogólnie dla mnie pierwszy i ostatni pocztak. Generuje największe koszta eksploatacji ze wszystkich aut, które mam we flocie.

Ostatnio został 100km od bazy bez biegów, bo okazało się że skrzynia straciła ciśnienie oleju i nie była w stanie wrzucić D. Skończyło się holowaniem (tego można holować na normalnym sznurku) i fakturze netto 1900 za wymianę pompy oleju plus kilku pierdół.

Auto jest użytkowane u mnie przez starszego kierowce w okolicach emerytury, który ogarnia temat i nigdy się nie spieszy jeżdżąc 80-90km/h.

Towar mam różny wagowo, zakładając że wrzucę wszystko to może osiągnę 1500 kg z racji gipsów w workach 25 kg, których mam około 1000 kg na stanie, ale nie widzę sensu wożenia wszystkiego.
Moje produkty nie mogą być przegrzewane powyżej 35 stopni, nie mogą też być trzymane w chłodzie poniżej 10 stopni, nie daj bóg przemrożone. Zależy nam żeby w lecie, jeśli wyjdę do klienta na 15-30-45 minut, różnie bywa, a auto zostawię na słońcu, to w środku żeby nie zrobiła się sauna. W ziemie podobnie, zależy nam żeby ta temperatura nie spadła poniżej 10 stopni.
Auto jeżdżone będzie po Łodzi, do tego jej okolice czasami. Trasy sporadycznie, jeśli już to nie dalsze niż 100 km.
Czemu ten samochód generuje takie koszta? Czytam różne fora i te sprintery są chwalone za silniki, o skrzyniach mało kto pisze. Może Tobie trafił się słaby okaz?
Jeździłem nowszym sprinterem z automatem, nie wiem czy takim jak w pocztaku, ale drążek i układ biegów był podobny, to chodziło to bardzo ładnie.

Wg. opinii które słyszałem, to godne polecenia są jumper, boxer, ducato. Silniki 2.3 i 3.0, 2.2 odpada, podobno się strasznie sypią. Myśleliśmy też o podwyższanym trafficu, ale ten znowu z silnikiem 2.0 jest bardzo zawodny z powodu filtra cząsteczek stałych który nie toleruje miasta, lub trzeba go pałować by się oczyszczał. Odradzano nam Renault Master, bo psują się na potęgę. Mercedesy tylko do 2006 roku, proste i niezawodne, wg. opinii.

Podoba nam się auto LDV maxus. Ale niec nie wiem o tym aucie.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: PrezesBednarz »

Nie mógłbyć podobny.
W906 ma konwencjonalny automat.
Tylko w905 miało sprintshifta. Czyli zautomatyzowany manual.
Buda nie jest wcale dobrze zaizolowana.
Moja konkurencja rzuciła się i wymieniła na raz całą flotę starych dostawczaków na 8 sztuk sprintera z elantelu.
Nie to że akurat przez te sprintery, ale 3 miesiące temu zbankrutowali. W ciągu roku wszystkie u nich stały się maunualami i wszystkie miały robione motory.

Nie będę Cię przekonywał bo widzę, że mi się nie uda, ale nie chcę mieć na sumieniu, że nie uprzedzałem. Pozdro!
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: bhejduk »

Przekonasz mnie.
Wypowiedz się o innych autach.
Ten sprinter nas jakoś tak urzekł i jest zwyczajnie praktyczny. Ale drogi i Twoja opinia nie działa na jego korzyść.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
ElectricYouth
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 25 lut wt, 2014 5:33 pm
Posiadany PUG: 84' Phase I 205 GRD
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Toruń

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: ElectricYouth »

Fiat Ducato drugiej generacji przed liftem w latach produkcji zajmował 60% transportu dostawczego w Niemczech. Nie bez powodu Niemiecka służba zdrowia zrobiła "skok" na ten model, kupując masę tych aut jako karetki pogotowia. Silnik 2.8 idTD - legenda. Takich dostawczych aut już nie będzie. Kupno takiego auta po karetce z wielkim przebiegiem to minimalne ryzyko. Serwisowane na oryginalnych częściach. Ciągle na chodzie, jeżdżone po autostradach i dobrych drogach.
Teraz to już raczej można zapomnieć o takich wynalazkach, tym bardziej, że skupiasz się na nowszych autach. Teraz każde nowe auto to dziadostwo.
Jeżeli szukasz auta w tym roczniku...
- Ducato II 2.8 JTD (lift)
- LT 2.5 TDi 109 km

Dziwię się, że o Masterze słyszałeś takie opinie. Motor 120 km pakowany do oplandekowanych busów na 8 palet z kurnikami przelatuje Europę po długości i szerokości.
Jeżeli roboty jest dużo i raczej potrzeba byka a nie busa to jeszcze jest Mascott albo coś z linii Iveco Daily.
A tak naprawdę to każdy samochód będzie się psuł jeżeli będzie nim jeździł matoł wrzucający wyższy bieg przy 2.000 rpm jeżdżąc dwa lata na tym samym oleju.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: bhejduk »

Myślimy właśnie nad tym boxerem z silnikiem 2,8 hdi. Auto będzie głównie po mieście jeździło, ale kto wie czy jakieś trasy nie wpadną.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: PrezesBednarz »

Jak pisałem w pw.
Mam jeszcze 2x Boxera. 2x 2.0HDI nie robię silnikowo nic.
Części typu klocki tarcze jak darmo.
Rozrząd po 380 zł za komplet.

2.8 dobre. Dobrze napędza. Sprawdź tylko skrzynię czy płynnie i bezproblemowo chodzi.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Porady przy wyborze auta.

Post autor: bhejduk »

Spodobał nam się ten samochód.
Mimo że maxi to odpowiada nam jego długość pod zabudowę. 5,5 m całości i 3,3 m paka.
Jak sprawdza się ten system zapłonowy ze świecą płomieniową?
Bartek jestem.
ODPOWIEDZ