podwójny zapłon??

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Smanov
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 3336232
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

podwójny zapłon??

Post autor: Smanov »

to znaczy nie wiem czy tak jest seryjnie, czy tylko u mnie , ale jak przekrecam kluczyk w stacyjce to mam tak jakbym dwa zapłony. przekrecam kawalek, zapalaja sie kontrolki, ale "w tym punkcie" nie zapale samochodu. przekrecam dalej, kontorlki gasna, i jak dojezdzam tak jakby do "trzeciego punktu"znowu mi sie zapalaja tyle ze w tym momencie moge uruchomic silnik.


ciezko mi jest to opisac, no ale moze mnie kto zrozumie?!:) ktos wie co to moze byc? :roll: :roll:

ps. wokół dziurki od kluczyka sa jakies literki, teraz nie pamietam jakies, ale jutro moge sprawdzic. wie ktos co one oznaczaja?


pozdrawiam
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586

skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek?? :)
Awatar użytkownika
plaski
Nowicjusz
Posty: 78
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 2:48 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.8 GRD `92 ---> Peugeot 306 1.8 16V `00
Numer Gadu-gadu: 944242
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: plaski »

No nie wiem... ja mam tak: wkładam kluczyk... przekrcam raz to mi się zaświeci ładnie wszystko pieknie... przekręcam drugi raz jest to samo tylko pojawia się lampka od świec, czekam aż zgasnie, czyli na zagrzanie się świec... no i trzeci dotyk, to już jest uruchomienie rozrusznika i w droge... z tym, że to diesel... ale nie ma zbytniej różnicy, pozatym, że ja czekam na świece :)



Aczkolwiek... jeździłem wieloma autami: benzyna, diesel, ale we wszystkich są te "trzy etapy" :)
Był sobie 205 1.8 Diesel :) Teraz większy LEW! 306 1.8 16V :) Ten lepiej przyspiesza i hamuje! Czyli ideał?
http://plaski.peugeot205.pl/<br />
http://www.inew.pl/
Awatar użytkownika
spricik
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 05 lis ndz, 2006 7:05 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: spricik »

Ja mam Juniorka z LPG i tez mam tak jakby 3 etapy... tyle ze mnie sie to nie wydawało nigdy dziwne.
Wkładam kluczyk i przekrecam raz to kontrolki sie zapalają.... potem drugi raz to kontrolki na moment gasna i sie znowu zapalają i słysze wtedy cykniecie zaworów od instalacji LPG...no i trzecia pozycja uruchamia rozrusznik tyle ze jak puszcze kluczyc to wraca do pozycji drugiej.
A i nie sprawdzałem tego ale mam wrazenie ze jak jest kluczyk w pozycji pierwszej ..to wtedy zapłon nie jest włączony
Dla mnie dziwna sprawą jest to ze moge zapalić wszystkie światła bez właczonej stacyjki...
Awatar użytkownika
Smanov
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 3336232
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Smanov »

cos mi kiedys jakis mechanior powiedzial ze to jak sie w pierwszym momencie zapalaja kontrolki ("pierwszy zaplon")to jest np.do radia. wtedy prad nie dochodzi do cewki i sie cewka nie grzeje a radyjko chodzi. czy jakos tak. :P:)

Dodano po 1 minutach:

a co do swiatel to ja tez tak mam,"tyle ze mnie sie to nie wydawało nigdy dziwne" :) 8)7
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586

skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek?? :)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

Smanov pisze: a co do swiatel to ja tez tak mam,"tyle ze mnie sie to nie wydawało nigdy dziwne" :) 8)7
jak zostawisz gada :twisted: na światłach i brzęczyk nie zadziała to sie zrobi troche dziwne :D
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

Światła muszą działać bez względu na to czy kluczyk jest w stacyjce czy nie !!!!!Pozycyjne,mijania można włączyć na stałe( awaria silnika ,postój itp.)Awaryjne czyli kierunkowskazy działają bez względu na stop lub pracę silnika.Praca radia zależna jest od podłączenia jego zasilania.Typowe podłączenie to dwa przewody plusowe . Jeden z akumulatora,a drugi oględnie mówiąc z alternatora.Jeżeli się nie mylę to poz.1 kluczyka powoduje podanie zasilania na układy wstępne np. przekaźniki,sygnalizatory,lampki kontrolne.Poz. 2 podanie zasilania na układy wykonawcze np. pompka, elektrozawór gazu.POZ. 3 to Podanie zasilania na rozrusznik.Silnik startuje,gasną zbędne kontrolki.
Podczas przełączania pozycji kluczyka może wystąpić zanik zasilania gdyż następuje przełączenie styków aby podać dalsze zasilanie. :oops:
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
Smanov
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 3336232
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Smanov »

ah:):) to rozwiało wszelkie wątpliwości!!! :) dzieki, tylko jeszcze te literki na około dziurki od klucza :?
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586

skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek?? :)
ODPOWIEDZ