Przerywa na niskich obrotach

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Przerywa na niskich obrotach

Post autor: dauit »

Witam, mam problem z pugiem, mianowicie jadac na niskich obrotach przerywa mi i szarpie, kiedy dodaje mu gazu to jest ok. Startuje nim w rajdach i problem jest na dojazdowkach! Na odcinkach jest wszystko dobrze bo gaz na maxa. Jak jest zimny to pali na 3 gary, przy dodaniu gazu na dosc wysokie obroty łapia wszystkie i na jałowym tez chodzi poprawnie. Jak dlamnie sa 3 mozliwosci:

1. filtr paliwa - tego jeszcze niesprawdzilem,
2. aparat zaplonowy - wymienilem i dalej tak samo
3. Wyczyscilem wtrysk - tez niepomoglo

Jeszcze mnie zastanawia jedna sprawa... kiedy mi przerywa czuje jak mi gaz odbija(pedał gazu odbija mi w buta) albo jak odpale kiedy zimny i dodaje gazu ( tak troche) to tez jest motyw odbijania - silniczek krokowy?

Mial to ktos? Auto po dzwonie stalo mi okolo 2 miesiecy... wczesniej bylo ok.
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Swiece moga miec za małe przerwy, kable moga przebijać ..... najlepiej sprawdzić jedno i drugie.
U mnie w GTI był taki problem z powodu zaciagania wody spod uszczelki - tez zapalał na 3 gary. Nie była to wina swiec, kabli, ukladu wtryskowego a wyłącznie wody w cylindrze, co okazało sie po rozebraniu silnika. Co najciekawsze cisnienia w ukladzie chlodzacym nie robił, jedynie ubywało ostro wody, a cylinder do zdjeciu był pieknie umyty - oczywiscie nie chce straszyc i mam nadzieje, ze u Ciebie okaże sie, ze to był jakis duperelek :D
PZDR
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: dauit »

no auto wczesniej jezdzilo, ostatnio wlasnie jeszcze przewody i swiece wymienilem, zapomnialem dopisac, woda ma jednakowy poziom caly czas... jeszcze macie jakies pomysly? :roll:
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

u mnie tez sie m.in. coś takiego dzieje... tyle że jak już sie rozgrzeje to ciężko mu utrzymac wolne obroty...

płynu chłodzącego nie ubywa, filtr był wymieniany, więc mozna to tez chyba wykluczyć...
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: dauit »

moj jak sie rozgrzeje to jest ok jesli chodzi o obroty na jalowym, ale jak sie chce normalnie jechac to ja dziekuje wysiadam ;) ale wymieniales filtr paliwa? No ja teraz mam 205 druga na czesci to bede cos kombinowal. Ale jak by wam cos wpadlo do glowy w czym problem daj znaka :roll:
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

no właśnie pisałem że filtr wymieniony...

musze jeszcze sprawdzić czy jak jest zimny i chodzi jakby na 3/2 gary czy nie dostaje za dużo paliwa...

bo właśnie jak lata tak dziwnie na tych wolnych i zmienjsze mu przepływomierzem dawke paliwa to sie uspokaja...

Dodano po 2 godzinach 18 minutach:

aha, u mnie wcześniej tez po rozgrzaniu wolne obroty były OK...
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

Dżon Dobra Nadzieja pisze: bo właśnie jak lata tak dziwnie na tych wolnych i zmienjsze mu przepływomierzem dawke paliwa to sie uspokaja...
a może masz zawór dodatkowego powietrza uszkodzony :idea:
mam takie objawy na zimno jak ty tylko że u mnie Jetronik a zawór nie działa jak powinien jest na nim taka śrubka którą sie ustala wielkość szczeliny
jak u mnie powiększe szczeline to na zimno odpala i chodzi na 1500 ale jak sie zagrzeje to szczelinka sie nie domyka i ma wtedy na wolnych 2000
a jak zmniejsze szczeline to na zmno sie dławi a po rozgrzaniu ma ładne 1000 :D
poza tym przepływka może być też rozregulowana 8)
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Masz srubke do regulacji zaworu powetrza dodatkowego? Ciekawe -pewnie jakis hand-made drutologix.

Zaworek odpada :wink:
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

we wtorek spróbuje podmienić przepływke i kompa...
...wątpie żeby to coś zmieniło... ale trzeba powoli wykluczać kolejne rzeczy... :|
przepływka może być też rozregulowana
sama raczej by się nie 'rozregulowała' a jakiś czas temu współgrała z resztą...
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: dauit »

Dżon ja tez bede kombinowal, za tydzien chcem 130 km przejechac spokojnie na rajd :)
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

Banita pisze:Masz srubke do regulacji zaworu powetrza dodatkowego? Ciekawe -pewnie jakis hand-made drutologix.
jest śrubka i nie wygląda na hand-make :P można delikatnie regulować otwór przesłony może jakiś starszy typ zaworu tego nie wiem :twisted:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

na klucz 8?
jesli tak, to teraz rozbierz zawor i mi powiedz do czego ona jest 8)
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: dauit »

a wlasnie... a moze tutaj cos miec alternator? Przy niskich obrotach jak sie kreci moze zamale napiecie podaje? No juz wymyslam... ale cos gdzies jest nie tak.
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

mialem rozladowywujacy sie szybko akumulator i nie ladujacy alternator swego czasu. na niskim napieciu chodzi b. kulturalnie niestety jak wlaczylem swiatla to silnik zgasl 8)7 8)7
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

Banita pisze:na klucz 8?
jesli tak, to teraz rozbierz zawor i mi powiedz do czego ona jest 8)
klucz 8 albo 7 nawet 8) śrubka ma podłużny otwór i u mnie przynajmniej można nią zmieniać wielkość szczeliny
ale kto to wie od czego jest ten zawór :wink:

[guote]
sama raczej by się nie 'rozregulowała' a jakiś czas temu współgrała z resztą...[/guote]
sama sie ścieżka przeciera :wink:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
ODPOWIEDZ