Wtryski od 605 da się bezboleśnie przerzucić do 205?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

stef pisze: A poprzednio okropnie sie pomylilem piszac o opoznieniu bo to pewnie w tym przypadku nie ma miejsca co najwyzej ja zachowalem sie jak opozniony.
Daj se luz :P Nie myli sie ten co nic nie robi.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Podsumowujac i piszac juz po dluzszym zastanowieniu.

Uwazam ze u u Foxa jest to wina elektroniki, dlatego zalecalbym sprawdzenie co dzieje sie na seryjnym kompie z mi16.

Jesli faktycznie w tym niby mocnym chipie zaplon jest przyspieszony, to moze to byc straszne w skutkach, wrecz destrukcyjne dla silnika.
Bo jesli np. nie jest podpiety czujnik spalania stukowego to, gdy ono sie pojawi, komp nie cofnie zaplonu o te kilkanascie stopni co powinien robic.

Gdy zaplon bedzie za bardzo przyspieszony, pojawi sie spalanie stukowe to calkiem sensownie brzmi to ze samochod "staje".
W przypadku zbytniego opoznienia zaplonu moc tez by spadla ale nie tak drastycznie. Wydaje mi sie ze gdyby to byl komp od mi16 i podlaczony bylby do niego czujnik spalania stukowego, to nawet gdyby na skutek przyspieszenia zaplonu przez jakis tandetny chip tuning pojawilo sie spalanie stukowe, komp po odczycie z czujnika opoznilby zaplon o te kilkanascie stopni a wtedy i tak przyspieszanie w dalszym ciagu byloby mozliwe, i nie groziloby uszkodzeniem silnika.

Jeszcze mozna powiedziec o samej roznicy w sterowaniu wtryskami.
W mi16 jest wtrysk lawowy (jak niektorzy go nazywaja) chodzi o to ze wtryski pracuja parami, a z tego co mi wiadomo w GTi wszystkie wtryski pracuja jednoczesnie. Ale nie sadze zeby to mialo jakis znaczacy i zauwazalny wplyw w tym przypadku.

PS. Wydaje mi sie ze podpiecie czujnika spalania stukowego do kompa od GTi moze nie byc takie proste, jesli w ogole jest mozliwe.

PSPS. Fox a moze jeszcze sie pobawic oprozniajac bak i zalewajac jakims bardziej oktanowym paliwem takim 98+, jakies vpower itp. Ciekawe co wtedy bedzie sie dzialo i czy bedzie jakas poprawa.
Ostatnio zmieniony 17 mar sob, 2007 9:46 pm przez stef, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

stef pisze: W mi16 jest wtrysk lawowy (jak niektorzy go nazywaja) chodzi o to ze wtryski pracuja parami, a z tego co mi wiadomo w GTi wszystkie wtryski pracuja jednoczesnie. Ale nie sadze zeby to mialo jakis znaczacy i zauwazalny wplyw w tym przypadku.
W kompie od gti tez masz 2 obwody otwierania wtryskow(2+2), ale po prostu fabrycznie pracuja synchronicznie( czy nawet pracuje tylko 1 z nich).
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Rodzaj paliwa nie ma w moim przypadku znaczenia. Od dłuższego czasu jeździłem na BP 98, a raz dla eksperymentu zalałem bak V-Powerem. Co ciekawe dzień po zalaniu V-Powera nastąpił ten przebłysk wspaniałych osiągów. Wcześniej - jakąś godzinę po tankowaniu spaliła się cewka...Pomyślałem wtedy że cewka była na wykończeniu i dlatego mógł nie wyrabiać z wysokimi obrotami, ale jak się okazało - po kolejnych 24h wszystko wróciło do marnej normy...Dalsze tankowanie V-Powera nie przyniosło już efektów i wróciłem do tańszego tankowania.
Co do kontrolki diagnostycznej to świeciła się mniej więcej przez 50% czasu jazdy. Raz była, raz gasła. Czujnika stukowego nie mam, bo nie było go ani w gti ani przy mi16 którego kupiłem.
Jeśli chodzi o skład mieszanki to na "mocnym" chipie była na pewno za bogata. Przynajmniej na niskich obrotach. Jak wjechałem do garażu to wyraźnie czuć było benzyne w spalinach.
Obecnie zrezygnowałem z eksperymentów i jeżdżę na kompie z gti. Kiedyś miałem kompa z mi16 ale omamiony perspektywą łatwiejszej przeróbki ( i super pochwałami chip'ów Grabka przedstawionymi na forum przez MI) pozbyłem się go:( Może jeszcze kiedyś trafi się okazja dorwać taki komputer. Trzeba będzie się troche pobawić w przelutowywanie wtyczek, bo są inne, ale widać nie będzie wyjścia...
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Czyli na poczatku zdiagnozuj jakie bledy wyrzuca Ci elektronika. Mozesz to zrobic przy pomocy prostego urzadzonka i "tablicy" bledow.
Co do kompa z mi16 to zapewne nie wiesz, ze te z silnikow DFW (rowniez motronic 1.3) sa 3rzedowe czyli dokladnie takie same jak w GTi i takiego kompa wlasnie powinienes dorwac, bo ZTCP to miales 2rzedowego z wersji D6C.
W sumie to nie wiem jak zachowuje sie taki sterownik z DFW kiedy nie ma czujnika spalania stukowego. Jezeli byloby jakis problem zawsze mozesz dodac ten czujnik, lub znalezc kompa od wersji D6C tyle ze sterowanej Motronic'iem 1.3 bo rowniez takie byly - co prawda to rzadkosc!

Jezeli ten chip od Grabka Ci zle chodzi to powinienes go reklamowac! Dowiec sie co dokladnie zrobil Ci z zaplonem? Moze cos sam na to poradzi?
Obrazek
ODPOWIEDZ