pytanie o chłodniczkę oleju?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
joker
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
Posiadany PUG: brak
Numer Gadu-gadu: 2028006
Lokalizacja: Płock

pytanie o chłodniczkę oleju?

Post autor: joker »

czy w 1.6 GTi był montowane chłodniczki oleju, czy tylko w 1.9?
Czy można zaadoptować taką chłodniczkę bez kłopotów czy wymagane są jakieś przeróbki?
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

bez kłopotów...

tylko były conajmniej 2 rodzaje tych 'chłodniczek'...
o jakiej myslisz?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Można można, ale trochę trzeba się pobawić. Potrzebujesz chłodniczkę, wysokociśnieniowe przewody olejowe i przelotki do zamocowania przewodów do bloku oraz do chłodniczki. Ponadto musisz zrobić doprowadzenie płynu chłodniczego do chłodniczki i powrót do obiegu płynu w układzie chłodzącym. W oryginale GTI z chłodniczką mają taki trójnik na przewodzie biegnącym pomiędzy akumulatorem a zbiorniczkiem płynu do wspomagania. W linkach poniżej więcej na ten temat.

http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... czka+oleju

http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... czka+oleju

Do końca miesiąca będę modyfikował trochę seryjne rozwiązanie i jak się sprawdzi będę miał do sprzedania 2 komplety przewodów (oryginalne i wzmacniane dorobione na zamówienie) oraz przelotki. Powodzenia
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: pytanie o chłodniczkę oleju?

Post autor: Orfister »

Odgrzewam MEGA Kotleta, by nie zakładać nowego tematu

Chciałbym dopytać, czy wg Waszej wiedzy, w migu, który jeździ w normalnym ruchu ulicznym, czaaaasem jaka autostrada, małe pałowanko itp...konieczne jest stosowanie wymiennika ciepła pod filtrem oleju ?
Obecnie nawet w lato nie udało mi się zagrzać oleju do 105-110 stC
Pytanie tylko w jak dużym stopniu taka chłodniczka odbiera ciepło od oleju ?
Pytam, bo mam w zamyśle jej demontaż, by ułatwić odkręcanie filtra oleju...przewioduje też zmianę tej chłodniczki na cieńszą o połowę..( pasuje od berlingo, partnera z silnikiem diesla ).
Wiem, ze już o to kiedyś pytałem, ale w sumie to niczego konkretnego się nie dowiedzieliśmy.
75X73,2
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 23 sty śr, 2013 12:31 am
Posiadany PUG: 405 16v
Numer Gadu-gadu: 6392176
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: pytanie o chłodniczkę oleju?

Post autor: 75X73,2 »

Ja w zdłubanym AXie ze względu na brak miejsca i bezpieczeństwo filtra oleju stosuję filtr z renault. Jest sporo niższy. Oryginalny miał by spore szanse zetknąć się z pasem przednim przy byle dzwonku. Pomysł zaczerpnięty od RAS-ART...
ODPOWIEDZ