Obiecana fotka silnika!

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Obiecana fotka silnika!

Post autor: Kaktus »

Hej!!

Oto obiecana fotka:

Obrazek

Niestety ogolny wyglad "pod maska" dosc mocno psuje listwa nad chlodnica z ktorej nagminnie schodzi lakier :( Orginalnie byla biala, ale jakis kretyn przedemna pomalowal ja na czerwono, i teraz widac efekty.

W dodatku fotka robiona jest po rajdzie, wiec nie za czysto jest pod maska. Teraz (jutro) wkladamy wreszcie sprzeglo i odchudone kolo zamachowe, wiec bedzie czas i checi aby zajac sie autkiem.

A tak BTW, to na dniach zamieszcze fotki tego co zostalo z tarczy ktora mialem na rajdzie - Piwel troche te tarcze zniszczylem ;)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aha na fotce widac:

1) Po lewej stronie pojemnik, ktory jest pojemnikiem na syfy z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Tak zwana ODMA - nie mam juz problemow z wiecznie brudna przepustnica.

2) Od zbiorniczka wyrownawczego do odbudowy termostatu idzie przewod, orginalnie od zbiorniczka przewod szedl do przepustnicy a od przepustnicy szedl drugi przewod do obudowy termostatu. Bylo to podgrzewanie przepustnicy - zbedny bajer w aucie ktore ma szybko jezdzic.

3) Po prawej stronie brakuje zbiorniczka spriskiwacza, ale zamiast niego wpialem sobie w obieg zbiorniczek ktory orginalnie jest z tylu, tyle ze teraz nie mam spriskiwacza tylnej szyby, ale to tez byl zbedny bajer :)

4) Jak widac za przepustnica od razu jest przeplywomierz, tak wiec wywalilem z dolotu zaworek dodatkowego powietrza, czyli tzw. ssanie, aby to zrobic musialem takze zaslepic pod kolektorem ssacym otwor, w ktory orginalnie wchodzi jeden przewod.

5) Jak widac z tylu nie ma orginalnej puszki na filtr, i nie ma takze ukladu recyrkulacji spalin - takze zbedny bajer.

6) Po prawej stronie mozna zaobserwowac mocowanie puszki z bezpiecznikami glownymi.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

jakiej firmy masz stożek ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Bardzo profeszynel wykonane mocowanie akumulatora :lol:
Pewnie bez tego na rajdzie po dwoch pierwszych lukach wyladowalby na gowie jakiegos kibica :wink:
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Stozek kupowalem na gwalt, 2 dni przed startem i jest to stozej Jacky :( Ale jak bede ial kase to go wymienie, chociaz nie wiem czy jest sens.

Tak, takie mocowanie akumulatora bylo niezbedne! :)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

ogladaj przepustnice i dolot przy stozku jacky-ego - podobno duzo pylu puszcza :(
Ja tez bym chcial tak puscic dolot, ale niestety w tym miejscu co jest u Ciebie przeplywka...mam zbiorniki wspomagania :(
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

zbiorniki wspomagania mozesz przenisc w miejsce gdzie orginalnie jest puszka filtra powietrza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Obrazek
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

BINGO...
Wciaz sie zastanawialem czy da sie to zrobic, przeciez to tylko zbiorniki...
Szukalem, zeby ktos to przede mna zrobil :D
Dzieki...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

No trochę mi przykro z powodu "trwałości" mojej byłej tarczy sprzęgła, ale w sumie nie było na niej napisane "przeznaczona do sportu" :wink: .

Mav ja też musiałem przenieść zbiorniczek wspomagania w inne miejsce i dało radę, a w sumie mam i tak mniej miejsca pod maską niż u Ciebie:

Obrazek

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Spoko Piwel, pretensje moge miec tylko do siebie, ze nie wsadzilem metalowej ;) W codziennej jezdzie na pewno by wytrzymalo duzo dluzej
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Kaktus...tak sobie ogladam caly czas twoja przepustnice i okolice...
Wszystkie odmy odlaczyles od dolotu?
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tak :)

Efekt - super czysciutki dolot :)

Mozna bylo zostawic ssanie, ale do sportu jest mi ono zbedne! A jak by nie patrzec, gdybym zostawil ssanie, do do dolotu dolaczyl bym 2 przewody gumowe, ktore sa potencjalnymi przewodami do przetarcia sie a co za tym idzie do zasysania falszywego powietrza. Dodatkowo 2 przewody, to juz 4 laczenia ;) A na laczeniach szczegolnie szybko lubia sie gumy przecierac, wiec tym bardziej, prawdopodobienstwo ssania flaszywki wzrasta.

A odpowietrzenie skrzyni korbowej wyprowadzilem sobie do osobnego pojemnika.

Usunalem takze podgrzewanie przepustnicy.

Teraz pracuje nad jakas termiczna oslona filtra, przeplywki i przepustnicy. Chcce top jakos oddzielic od silnika.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

ssanie czyli ktore?
bo ja ostatnio mam zastrzezenia do pracy na wolnych obrotach - sa nierowne dopuki temperatura plynu nie podniesie sie powyzej 40stopni (mam termometr elektorniczny)
A odmy jeszcze dzisiaj odepne :D
Ogrzewanie przepustnicy zostawie...jezdze zima, autko uzywane codziennie.
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Pod aparatem zapolonowym jest zaworek dodatkowego powietrza zwany takze jako SAE, od niego ida dwa przewody gumowe, jeden idzie do kolektora ssacego od dolu, a drugi idzie do kolanka laczacego przepustnice z przeplywomierzem.

U mnie autko do momentu uzyskania 70 stopni plynu chlodzacego, chodzi jak przyslowiowa betoniarka, i trzeba trzymac noge na gazie, aby nie zgaslo. Poprostu przepustnica manualnie robie to co zaworek robil automatycznie, czyli dozuje wiecej powietrza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ