wolne obroty w mi16
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
wolne obroty w mi16
witam
jakie numery powinien mieć moduł zapłonowy do miga
bo problem jest z iskrą i wtryskami a już przekaźnik pompy wyzwala
Moralez do tablicy
edit;
zatem moduł mam z końcówką 123 i jak pooglądałem tu i tam powinien być
wszystko w miare podłączone stały + i ten po zapłonie na cewke zapodałem i lipa tylko przekaźnik pompy sie załącza jak powinien
zawór od wolnych obrotów też reaguje na kręcenie wałem (sie otwiera i zamyka)
jest też taki manewr,że gdy na włączonym zapłonie odepne bezpiecznik od kompa poczekam chwile aż sie rozładuje i zakładam na miejsce to wtedy pojawia sie iskra cykają wtryskiwacze itd.
ale to jednorazowy manewr na wyzwalanie czujnikiem nie reaguje
czyżby moduł odmówił współpracy albo komp. lub jest jeszcze jakiś kabelek który nie podłączyłem
ma ktoś może jakieś czytelne schematy elektryczne wiązki silnika z 405 żeby sie było czym posiłkować
jakie numery powinien mieć moduł zapłonowy do miga
bo problem jest z iskrą i wtryskami a już przekaźnik pompy wyzwala
Moralez do tablicy
edit;
zatem moduł mam z końcówką 123 i jak pooglądałem tu i tam powinien być
wszystko w miare podłączone stały + i ten po zapłonie na cewke zapodałem i lipa tylko przekaźnik pompy sie załącza jak powinien
zawór od wolnych obrotów też reaguje na kręcenie wałem (sie otwiera i zamyka)
jest też taki manewr,że gdy na włączonym zapłonie odepne bezpiecznik od kompa poczekam chwile aż sie rozładuje i zakładam na miejsce to wtedy pojawia sie iskra cykają wtryskiwacze itd.
ale to jednorazowy manewr na wyzwalanie czujnikiem nie reaguje
czyżby moduł odmówił współpracy albo komp. lub jest jeszcze jakiś kabelek który nie podłączyłem
ma ktoś może jakieś czytelne schematy elektryczne wiązki silnika z 405 żeby sie było czym posiłkować
Ostatnio zmieniony 22 wrz czw, 2011 8:42 pm przez TO-MI, łącznie zmieniany 1 raz.
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3560
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: moduł zapłonowy w mi16 i brak iskry
Moralez został odesłany na długie wakacje zasponsorowane przez administrację klubu - ma bana. Za co?TO-MI pisze:Moralez do tablicy
Para pisze:Moralez dostał bana za całokształt, przeginał aż przegiął.
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: moduł zapłonowy w mi16 i brak iskry
akurat teraz ja mi sie przywidział swap
no cóż live is brutal
może ktoś inny pomoże a nóż sam dojde co i jak
no cóż live is brutal
może ktoś inny pomoże a nóż sam dojde co i jak
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: moduł zapłonowy w mi16 i brak iskry
Przeglądałeś mój temat, są tam schematy, oznaczenia i numery podzespołów, fotki itd. Jeśli to za mało, to masa materiałów jest też dostepna na tym forum i forum 405. Powodzenia
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: moduł zapłonowy w mi16 i brak iskry
przeglądałem już niemal wszystko co namierzyłem na stronie i według schematów powinno być ok
od poniedziałku walczymy dalej bo dziś uderzam na balety
edit:
autko śmiga już jakiś czas nie wiem do końca co było przyczyną ponieważ jeszcze jest pewien problem otóż nie zawsze ma iskre przy odpalaniu
czasem trzeba kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon aby zaskoczył jak już odpali to jest ok
wchodzi na obroty nie przerywa itp
ale coś go jeszcze boli a tak być nie może
może być podrdzewiały czy zagięty ale palić ma
od poniedziałku walczymy dalej bo dziś uderzam na balety
edit:
autko śmiga już jakiś czas nie wiem do końca co było przyczyną ponieważ jeszcze jest pewien problem otóż nie zawsze ma iskre przy odpalaniu
czasem trzeba kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon aby zaskoczył jak już odpali to jest ok
wchodzi na obroty nie przerywa itp
ale coś go jeszcze boli a tak być nie może
może być podrdzewiały czy zagięty ale palić ma
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: moduł zapłonowy w mi16 i brak iskry
up
już powoli zbliżam sie do ogarnięcia miga wyszło na to że jak sie silnik nagrzeje po powiedzmy 20 min jazdy to zaczyna gubić chyba iskre na wolnych obrotach na wyższych chodzi dobrze ale jak go zgasze to nie odpali dopóki nie ostygnie
czujnik położenia wału może tak nawalać
cewka na pewno nie bo podmieniałem moduł na "starym" silniku nie wykazywał żadnych niepokojących objawów więc to nie powinna być raczej jego sprawa
już powoli zbliżam sie do ogarnięcia miga wyszło na to że jak sie silnik nagrzeje po powiedzmy 20 min jazdy to zaczyna gubić chyba iskre na wolnych obrotach na wyższych chodzi dobrze ale jak go zgasze to nie odpali dopóki nie ostygnie
czujnik położenia wału może tak nawalać
cewka na pewno nie bo podmieniałem moduł na "starym" silniku nie wykazywał żadnych niepokojących objawów więc to nie powinna być raczej jego sprawa
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: moduł zapłonowy w mi16 i brak iskry
Hmmm miałem baaardzo, ale to bardzo podobne objawy, tylko u mnie gasł jak tylko dodałem więcej gazu i koniec. Ostygł, odpalał, i po złapaniu temp. dalej to samo. Miałem uszkodzony ekran kabla od czujnika położenia wału, wymieniłem też cewkę i czujnik temp. płynu na komputer, kosztuje raptem kilkadziesiat PLNów. Znalazłem też uszkodzony przy wtyczce jeden z kabli do cewki. Wisiał już na kilku włoskach. Polutowałem i od tamtej pory problem nie wystpił. Coś chyba opisywałem gdzieś na forum, ale zabij nie pamiętam co ostatecznie było przyczyna
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: moduł zapłonowy w mi16 i brak iskry
ja nadal walcze
podmieniłem już cewke i czujnik położenia wału to nie to
czujnik temp dla kompa też bo mam ze starego silnika i oba wyglądają na sprawne i nadal nic
mój jak sie dobrze rozgrzeje to na wolnych zaczyna jakby gubić iskre i jak nie chciał odpalić to sprawdzałem i iskra była ale taka jakaś marna
sprawdzałem przed kopułką rozdzielacza i za i jakaś taka żółta chyba jest (kurcze jeszcze chyba ten moduł podmienie jak znajde inny)
i jeszcze wolne obroty na LPG na gorąco potrafią zejść na około 700rpm i tak sie trzymać
na Pb jest powiedziałbym git majonez +/-1000
czujnik położenia przepustnicy działa,krokowy wygląda że też tylko jakby komputerowi jakiegoś sygnału brakowało czy był zafałszowany
dzisiaj miałem okazje więcej pojeździć pugiem i raz zrobił psikusa i nie zagadał później już w miare odpalał lecz zauważyłem że poszarpuje lekko na wolniejszych prędkościach obrotowych
za to wkręca sie ładnie do odcinki nawet po rozgrzaniu
podmieniłem już cewke i czujnik położenia wału to nie to
czujnik temp dla kompa też bo mam ze starego silnika i oba wyglądają na sprawne i nadal nic
mój jak sie dobrze rozgrzeje to na wolnych zaczyna jakby gubić iskre i jak nie chciał odpalić to sprawdzałem i iskra była ale taka jakaś marna
sprawdzałem przed kopułką rozdzielacza i za i jakaś taka żółta chyba jest (kurcze jeszcze chyba ten moduł podmienie jak znajde inny)
i jeszcze wolne obroty na LPG na gorąco potrafią zejść na około 700rpm i tak sie trzymać
na Pb jest powiedziałbym git majonez +/-1000
czujnik położenia przepustnicy działa,krokowy wygląda że też tylko jakby komputerowi jakiegoś sygnału brakowało czy był zafałszowany
dzisiaj miałem okazje więcej pojeździć pugiem i raz zrobił psikusa i nie zagadał później już w miare odpalał lecz zauważyłem że poszarpuje lekko na wolniejszych prędkościach obrotowych
za to wkręca sie ładnie do odcinki nawet po rozgrzaniu
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: wolne obroty w mi16
podmieniłem temat
wymiana części układu zapłonowego poskutkowała i pali raczej bez problemów tylko jeszcze te wolne obroty otóż na zawór wolnych obrotów (lub krokowy jak kto woli) po włączeniu zapłonu idzie 12V a jak odpale to nie zależnie czy ciepły czy zimny daje ok 4V i nie utrzymuje obrotów przy zmianie obciążenia (światła,wentylatory )
czyżby komputer zastrajkował (może ma który na sprzedaż 2-rzędowy motronic )
wymiana części układu zapłonowego poskutkowała i pali raczej bez problemów tylko jeszcze te wolne obroty otóż na zawór wolnych obrotów (lub krokowy jak kto woli) po włączeniu zapłonu idzie 12V a jak odpale to nie zależnie czy ciepły czy zimny daje ok 4V i nie utrzymuje obrotów przy zmianie obciążenia (światła,wentylatory )
czyżby komputer zastrajkował (może ma który na sprzedaż 2-rzędowy motronic )
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: wolne obroty w mi16
ja mam kompa do d6c jak cos. 2 rzedowy walsnie do sprzedania.(nawet cala wiazka sie znajdzie do d6c)
Moj mig dziala na ory wiazce z 8v i wszystko chodzi jak powinno.
krokowy tez. zostalo mi jeszcze detonacyjny ale nigdy nie mam czasu. ogolnie jest moc:)
Moj mig dziala na ory wiazce z 8v i wszystko chodzi jak powinno.
krokowy tez. zostalo mi jeszcze detonacyjny ale nigdy nie mam czasu. ogolnie jest moc:)
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: wolne obroty w mi16
i jak autko smiga?
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: wolne obroty w mi16
po zmianie kompa daje rade
póki co nie narzekam
choć ostatnio mało nim śmigam niestety
ale jak już sie wsiądzie i podkręci w okolice 5k rpm (oczywiście po rozgrzaniu) to micha sie sama cieszy
póki co nie narzekam
choć ostatnio mało nim śmigam niestety
ale jak już sie wsiądzie i podkręci w okolice 5k rpm (oczywiście po rozgrzaniu) to micha sie sama cieszy
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: wolne obroty w mi16
cieszy mnie to! zmien pake jeszcze a bedzie pocisk! biegow nie nadazam zmieniac:) jestem w trakcie strojenia silnika na ecu masterze i czekam na kolejne hp:) przeplywka zrobila juz out i pod maska luzniej. Ale jak mnie cos natchnie to napisze cos wiecej i moze jakies foto na temat mi16 i swiniaka.
pozdro!
pozdro!
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: wolne obroty w mi16
właśnie chyba przełożenie w skrzyni musze zmienić na to z 1,6 bo na tej z 1,9 na trase przyzwoicie ale na miejscu ciut za długa
mam pytanko co może być przyczyną zawieszających sie wolnych spada do 1500-1700 rpm i potrafi tak trzymać dopiero kopnięcie w gaz pomaga
nie powinna to być wina przepustnicy ani czujnika położenia bo słychać że odcina wtryski ale jak już zaczynają pracować to wiesza sie na podwyższonych
mam pytanko co może być przyczyną zawieszających sie wolnych spada do 1500-1700 rpm i potrafi tak trzymać dopiero kopnięcie w gaz pomaga
nie powinna to być wina przepustnicy ani czujnika położenia bo słychać że odcina wtryski ale jak już zaczynają pracować to wiesza sie na podwyższonych
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: wolne obroty w mi16
Edit
wraz ze wzrostem temp.sprawa sie nieco pogorszyła
jak już złapie swoją temp. pracy to trzyma mi za niskie obroty (500-600) skubany
generalnie nie reguluje jak powinien w całym zakresie temperatury ale na gorąco jest najgorzej
dziś przemierzyłem czujnik temp. i wygląda OK
wrzuciłem potencjometr zamiast czujnika i jak zmieniam opór to zmienia wolne obroty tak że układ raczej sprawny
co jeszcze ma wpływ komp powinien zczytać obroty z czujnika położenia wału i podregulować ale coś fałszuje chyba wskazania
przepływka potrafiłaby tak zakłócić
pali od strzała zimny czy ciepły obroty nie falują tylko są zbyt niskie
wypluł błędy 91,92,93
wtryskiwacz to może być bo jest lpg ale 93 to nastawnik wolnych lub jego obwód z tym że po emulacji czujnika temp silnika zmienia obroty więc działa
wraz ze wzrostem temp.sprawa sie nieco pogorszyła
jak już złapie swoją temp. pracy to trzyma mi za niskie obroty (500-600) skubany
generalnie nie reguluje jak powinien w całym zakresie temperatury ale na gorąco jest najgorzej
dziś przemierzyłem czujnik temp. i wygląda OK
wrzuciłem potencjometr zamiast czujnika i jak zmieniam opór to zmienia wolne obroty tak że układ raczej sprawny
co jeszcze ma wpływ komp powinien zczytać obroty z czujnika położenia wału i podregulować ale coś fałszuje chyba wskazania
przepływka potrafiłaby tak zakłócić
pali od strzała zimny czy ciepły obroty nie falują tylko są zbyt niskie
wypluł błędy 91,92,93
wtryskiwacz to może być bo jest lpg ale 93 to nastawnik wolnych lub jego obwód z tym że po emulacji czujnika temp silnika zmienia obroty więc działa
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207