XUD9TE\L awaryjny?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: Gruszka »

Gdy po odpaleniu urwał bądź poluzował się pasek i przeskoczył to narobił rabanu czy raczej nie?
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: Orfister »

Na 99% narobił, to nie jest bezkolizyjny silnik - niestety . Bardzo zadzwoniło i łupnęło ? :(
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: levis »

miałem to samo. U nie ukruszył się tłok + pogięte zawory. Niestety wg mnie XUD9TE jest dość awaryjny. W przeciągu 500 tyś km 3 albo i 4 razy robiłem głowicę ( 2 razy uszczelka, 2 razy pęknięta głowica). Ostatniej awarii nie naprawiałem, wymieniłem cały silnik.
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: Gruszka »

Na wolnych obrotach był ale zadzwoniło solidnie. Blokuje silnik przy próbie przekręcenia kluczem;( Zacząć najlepiej chyba od wyjęcia silnika? Czy może lepiej ustawić rozrząd? Głowicę i tak trzeba zdjąć. Zastanawiam się od rana czy nie włożyć 2.1TD.
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: marcpol »

Procedura naprawy zaleca zaczęcie od wymiany paska, ustawienia synchronizacji napędu rozrządu i pomiar ciśnienia sprężania. Zawsze jest pewna naprawdę minimalna szansa, że zawory przeżyły. Raz w życiu spotkałem się z takim przypadkiem - mazda 626 2.0D z końcówki lat 80. Dla porównania powiem, że aut po strzale paska robiłem co najmniej kilkanaście. W większości przypadku najbardziej korzystna była wymiana silnika.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: Gruszka »

a czy do wymiany silnika na 2.1 XAD potrzebuje innych półosi? Czy ktoś swapował w Polsce taki silnik? Czy osiągi są porównywalnie do 1.9 XUD ? Na allegro najtańszy zestaw 1.9 znalazłem za 500zł. Taniocha!
Diesel Power :P
daro
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: daro406
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: daro »

Pewnie walek rozrządu pęknięty w trzech miejscach i z dwie stopki też, zawory i tloki będą cale. Podjedź do mnie akurat mam 2.1 td wyjęty porównamy.
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: Gruszka »

jutro będę u Ciebie. 2.1 na sprzedaż?
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: XUD9TE\L awaryjny?

Post autor: Gruszka »

ściągnąłem pokrywę zaworów i wałek nie jest uszkodzony... dziwne
Diesel Power :P
ODPOWIEDZ