Witam, wrzucam zdjęcia wnętrza mojego silnika. Proszę o ocenę stanu technicznego tych ogarniętych co już niejeden taki motor rozebrali. Jest to silnik XU9ja / d6b czyli taki jak mam w tej chwili uszkodzony w aucie. Czy silnik ze zdjęć do czegoś się nadaje?
na dole widać ślady korozji? W chyba każdej tulei cylindra, jest to miejsce do którego nie dochodzi zakres pracy tłoka?
te "rysy" są mocno uwidocznione na zdjęciu, nie czuć ich nic a nic
jakie wymiary powinny mieć miejsca łożyskowania wału korbowego? w Etzoldzie nie ma nawet wzmianki o "dole" silnika. Chyba że jestem ślepy
Czy te nawierty na wale świadczą o tym że był już obrabiany i wyważany czy w fabryce również wyważali wał w taki sposób?
niepokoją mnie te przetarcia na bocznej części tłoka, skąd mogły się wziąć i czy to uszkodzenie ich nie dyskwalifikuje? Wydaje mi się na zdrowy rozum że nie, bo chyba tylko pierścienie mają kontakt podczas pracy silnika z tulejami cylindrów?
niepokoją mnie te przetarcia na bocznej części tłoka, skąd mogły się wziąć i czy to uszkodzenie ich nie dyskwalifikuje? Wydaje mi się na zdrowy rozum że nie, bo chyba tylko pierścienie mają kontakt podczas pracy silnika z tulejami cylindrów?
Czy te pierścienie są zużyte? Czy może nie da się tego powiedzieć po wyglądzie? Krawędzie pierścieni są ostre i równe
nie podoba mi się krawędź tego tłoka, skąd mogło się wziąć takie uszkodzenie? I jakie mogą być jego skutki?
krzywki i elementy łożyskowania wału rozrządu wyglądają wg mnie bardzo dobrze ale wolę się upewnić więc dodaję zdjęcia
wytarcie powłoki na popychaczach
Tak jak napisałem wyżej, chciałbym złożyć sprawny i bezproblemowy. Proszę o małą pomoc w temacie
Pozdrawiam serdecznie
operatorbazooki