XU9JAZ - problem z diagnozą

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

2mouse pisze:Taaaaaaaaak.... 8)7 Trzymam kciuki... :D Oby kwiatków nie było już więcej... :W
Oby... Ale znając życie i ogólnie 205 jest to raczej mało prawdopodobne :D

Ale dzięki
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Pompa została zamieniona. Po jej zamianie pierwotny problem został zażegnany, jednak pojawiły się nowe dziwne objawy. Odpala, ma moc jednak powyżej 4 tysięcy tak jak by wypadał zapłon, nie równo się dokręca. Podczas pierwszej jazdy po wymianie pompy doszło do wybuchu w układzie wydechowym powodującym dosłownie rozerwanie tłumika końcowego.

Po kilku dniach poświęconych na ochłonięcie rzucił palenie całkowicie, tzn. odpala na 3 - 5 sekund i gaśnie, zapali dopiero po dłuższej chwili (kilkanaście minut , też na kilka sekund). Ciśnienie paliwa na listwie jest, iskra jest, nie pali. Moduł zapłonowy podmieniony, sterownik podmieniony - brak jakichkolwiek zmian.

Tracę już pomysły i cierpliwość może ktoś z Was ma jakiś pomysł?
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: d_ARC »

Na rozerwanie tłumnika raczej palec, kolega miał podobnie w mi16. po demontażu okazało się, że się rozpadł. Mój mig głupiał, po czym okazało się, że jeżdżę z 2 cm dziurą w kopułce, tyle, że od dołu, w miejscu niewidocznym poszła po podobnym strzale.

Na gaśnięcie po rozgrzaniu i trudności w odpaleniu dopóki nie wystygnie też obstawiam moduł. Sprawdź jeszcze czy izolacja/ekran na przewodzie do czujnika położenia wału jest ok. Koniecznie przejrzyj kabel po kabelku w elementach układu zapłonowego. W moim jeden przewód przy wtyczce do cewki trzymał się na kilku drucikach, po nagrzaniu gdy mocniej dodałem gazu auto gasło, jak ostygło znowu cacy, ale tylko do chwili dodania gazu po rozgrzaniu. Polutowałem i od tamtej pory mam spokój.
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Dzięki za odpowiedź, sprawdzę na pewno wszystko po kolei, powiem szczerze, że wszystkie zasugerowane przez Ciebie możliwości tworzą jakąś całość, wierzę że w końcu będzie bingo :D
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Podpowiedzcie czy czujnik temperatury wody do wtrysku może powodować takie anomalia i czy odpalił by ze zdjętą kostką z czujnika?
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Tak więc po długich i ciężkich bojach mogę wszystkim zaangażowanym bardzo podziękować za pomoc.
Jak to zwykle bywa przyczyny tych przedziwnych objawów nie należało szukać bardzo daleko. Najpierw pompa paliwa a później cóż by innego - Pompa paliwa :) właśnie tak, zakupiona pompa okazała się wadliwa. Druga jej wymiana przyniosła oczekiwany skutek i czerwony zaczął współpracować.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
ODPOWIEDZ