Strona 1 z 3

Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 4:44 pm
autor: elvispro
Panowie - wątek poruszany w moim temacie.

Lecz stanąłem w martwym punkcie.

Brak ssania na zimnym silniku - jakieś przyczyny pomysły? - Nowa przepławka, Wszystko szczelne zawór pracuję. Po przejechaniu z pedałem lekko wciśniętym... silnik zaczyna trzymać obroty i tyle w tym temacie.

wina czujnika położenia przepustnicy? - ?? - co odpowiada za ssanie na zimnym... ?

EDIT

Czujnik temperatury odpowida za ssanie z tego co wiem... ale który. U mnie opornie rośnie temperatura od oleju. To ten??

Zabijcie mnie - zaraz wymienie pół silnika(patrząc na rachunki) albo kupie kompletny sprawny z wiązką... a ten pójdzie na półkę

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 9:15 pm
autor: 13rallye
Luzy zaworowe sprawdziłeś ?

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 9:48 pm
autor: czargosia
Pod przepływką masz takie "ustrojstwo" co to jest wczesną odmianą silnika krokowego. Nie wiem jak Ci to dokładnie umiejscowić i opisać. Może jakieś zdjęcie znajdę. To podeśle.
Są werdce tego urządzenia z jednym czujnikiem lub z dwoma.

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 10:38 pm
autor: 13rallye
To coś to zawór powietrza dodatkowego, a ta czarna wtyczka w nim to grzałka. Gdy ten zawór się nie otwiera to nie będzie podnosiło jałowego na zimno.

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 11:08 pm
autor: elvispro
czujnik powietrza dodatkowego odpada bo on jest otwarty na zimno na dzień dobry ;) - potem sie dogrzewa... i zamyka i trzyma go w zamknięciu temp silnika.

Luzy owszem sprawdzone. Prąd na dodatkowym jest. Nowa przepływa po regeneracji jest. I najlepsza jest rzecz że z każdym krokiem mocy przybywa a na zimnym coraz gorzej. Uszczelki węże posprawdzane. Brakuje mi już pomysłów. Musi być coś co pomijam.

Regulator Ciśnienia paliwowego? chyba odpada.

No mózg mi się juz lasuję. w 205 garage by walnęli diagnozę ?

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 11:09 pm
autor: elvispro
To jest już kwestia honoru zrobienie tego auta :D

A kiedyś tak broniłem francuzów :d

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 11:28 pm
autor: 13rallye
A jaki to układ wtryskowy ? L czy L+motronik.

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 11:35 pm
autor: elvispro
Jetronic bez sądy i wtyki diagnostycznej

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 05 mar sob, 2016 11:37 pm
autor: woocash
ten czujnik temp płynu sprawdzony?

śrubą imbusową na przepływce próbowałeś regulować bypass na wolnych?

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 06 mar ndz, 2016 8:02 am
autor: 2mouse
woocash pisze:śrubą imbusową na przepływce próbowałeś regulować bypass na wolnych?
Łukasz.... niech on składem mieszanki się nie bawi. To i tak będzie trzeba zrobić ale z szerokopasmową w rurze.... Co kombinowałeś żeby podnieść moc? Aparat zapłonowy z tego silnika? Jakie wyprzedzenie zapłonu?

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 06 mar ndz, 2016 10:38 am
autor: elvispro
jutro znowu sie na warsztacie pojawię to sprawdzę czy jest ten aparat zapłonowy co trzeba - ale z tego co pamiętam to mam ten z UFO??

Podnoszenie mocy... raczej przywracanie. Nowy wydech kompletny + nowa przepływa. To wystarczyło

Tak próbowałem - efekt tylko na ciepłym śliniku na zimnym brak.

Chce po prostu go odpalić rano aby sie rozgrzał i jechać. A tak to delikatnie muszę trzymać pedał gazu. Łapię temp - chwile wysokie obroty przejadę 10 km i mam 1 tys i już tak trzyma.

Pali na dotyk jeb i juz pracuje 2 razy pofaluje i dead.

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 06 mar ndz, 2016 11:03 am
autor: elvispro
woocash pisze:ten czujnik temp płynu sprawdzony?

śrubą imbusową na przepływce próbowałeś regulować bypass na wolnych?

Masz na myśli czujnik który znajduję sie nad zaworem powietrza dodatkowego??:> - który z komentarzy forumowiczów odpowiada za dawkę paliwa na zimnym silniku! - Eureka??

"ETZOLD: Zepsuty czujnik-paliwo jest podawane jak dla ciepłego silnika czyli mniejsza niż na zimnym (-stad zła praca na niedogrzanym) "

Przewalam już całe forum... po raz 2 w tym tyg :D

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 07 mar pn, 2016 5:12 pm
autor: woocash
czujnik to raz - już nie mam przed oczami XU, same leżaki mi się po nocach śnią ;) ale z tego co pamietam, to ten w głowicy - mniej więcej w tym samym miejscu co w leżaku :mrgreen:


śruba - spokojnie możesz regulować, sobie jakoś oznacz ustawienie, i zapisuj ile zrobiłeś obrotów lewo-prawo. to normalna regulacja jest, nie rozwalisz przepływki /zrobisz to zdejmując dekiel i bawiąc się spręzyną/

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 11 mar pt, 2016 12:05 pm
autor: elvispro
Wiec czujnik wymieniony brak reakcji. Sygnał idzie do kompa.


Jakieś pomysły? Wyprzedzenie zapłonu? ;)

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

: 11 mar pt, 2016 1:45 pm
autor: 13rallye
Kąt zapłonu powinien wynosić 32 do 36st. przy 3500 obr./min. z odpiętym regulatorem podciśnieniowym.