Strona 1 z 1

głowice XU9JAZ vs XU9JA1

: 31 sie śr, 2016 9:30 am
autor: mercii
Witam
Potrzebuję Waszej pomocy w uratowaniu mojego GTI. Jeszcze nie udało mi się go wyremontować a już zdążyłem go popsuć:( Założyłem źle uszczelkę pod głowicą i z powodu braku smarowania się zatarła.
Z tego co się zdążyłem zorientować naprawa jest nieopłacalna.
Dzięki pomocy kolegi 2mouse dowiedziałem się mam dół silnika od xu9J1 a głowicę od xu9jaz.
O czym świadczą numery komputera: XXX162 i przeplywomierza XXX202 oraz płaskie tłoki w bloku.

Jakie mam możliwości wymiany głowicy, od jakich modeli mogę założyć? Jak rozpoznać że głowica będzie pasowała do mojego samochodu? np. Czy pasuje od 309 1.9 każdego czy tylko jakiś konkretnych wersji, tak samo z peugeot 405 i Citroenami.
Czy mogę np kupić głowicę od jakiego 309/405 i założyć mój wałek itd?
Z góry dziękuje za pomoc.

Re: głowice XU9JAZ vs XU9JA1

: 18 wrz ndz, 2016 9:09 am
autor: mercii
Nikt nie wie? No nic kupilem glowice od 405tki. Jest juz u mechanika zobaczymy czy taki zestaw zagra.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Re: głowice XU9JAZ vs XU9JA1

: 11 lis pt, 2016 10:30 pm
autor: mercii
Pozwole odpowiedziec sobie sam. Glowica jaka najbardziej pasuje. Silnik dziala bardzo sprawnie:)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Re: głowice XU9JAZ vs XU9JA1

: 11 lis pt, 2016 11:02 pm
autor: 2mouse
Oczywiście policzyłeś objętość komory spalania i stopień sprężania? I jesteś pewien ustawienia mieszanki?

Re: głowice XU9JAZ vs XU9JA1

: 13 lis ndz, 2016 9:56 am
autor: mercii
Osobiscie nic nie liczylem. Oddalem do mechanika ktory zauwazyl delikatne roznice w ksztalcie gniazd zaworowych. Nie wiem na jakiej podstawie ustawial mieszanke ale silnik pracuje bardzo dobrze.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Re: głowice XU9JAZ vs XU9JA1

: 13 lis ndz, 2016 1:14 pm
autor: 2mouse
mercii pisze:Osobiscie nic nie liczylem.
Nie wiem na jakiej stopie jesteś z mechanikiem, ale podpytaj o to. Te silniki na stopniu sprężania powyżej 11,5, a taki zapewne teraz masz, mogą protestować, jeśli są składane na pałę. Do jazdy na co dzień tak bym nie robił. W rajdówce mam uszczelkę odprężającą i nadal jest dużo. A tutaj, jak mechanik złożył na najbardziej dostępnej uszczelce 1,2, może być masakra.
Najpierw zobaczysz niebieski dym z rury... :(