Problem z silnikiem 1.6 cti

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: elvispro »

Panowie - wątek poruszany w moim temacie.

Lecz stanąłem w martwym punkcie.

Brak ssania na zimnym silniku - jakieś przyczyny pomysły? - Nowa przepławka, Wszystko szczelne zawór pracuję. Po przejechaniu z pedałem lekko wciśniętym... silnik zaczyna trzymać obroty i tyle w tym temacie.

wina czujnika położenia przepustnicy? - ?? - co odpowiada za ssanie na zimnym... ?

EDIT

Czujnik temperatury odpowida za ssanie z tego co wiem... ale który. U mnie opornie rośnie temperatura od oleju. To ten??

Zabijcie mnie - zaraz wymienie pół silnika(patrząc na rachunki) albo kupie kompletny sprawny z wiązką... a ten pójdzie na półkę
13rallye
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 mar czw, 2016 10:00 am
Posiadany PUG: 1,3rallye 2szt. 1,9 gti,1,4gr i jeszcze trochę innych
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Trąbki

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: 13rallye »

Luzy zaworowe sprawdziłeś ?
Awatar użytkownika
czargosia
Junior
Posty: 415
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: czargosia »

Pod przepływką masz takie "ustrojstwo" co to jest wczesną odmianą silnika krokowego. Nie wiem jak Ci to dokładnie umiejscowić i opisać. Może jakieś zdjęcie znajdę. To podeśle.
Są werdce tego urządzenia z jednym czujnikiem lub z dwoma.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
13rallye
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 mar czw, 2016 10:00 am
Posiadany PUG: 1,3rallye 2szt. 1,9 gti,1,4gr i jeszcze trochę innych
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Trąbki

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: 13rallye »

To coś to zawór powietrza dodatkowego, a ta czarna wtyczka w nim to grzałka. Gdy ten zawór się nie otwiera to nie będzie podnosiło jałowego na zimno.
elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: elvispro »

czujnik powietrza dodatkowego odpada bo on jest otwarty na zimno na dzień dobry ;) - potem sie dogrzewa... i zamyka i trzyma go w zamknięciu temp silnika.

Luzy owszem sprawdzone. Prąd na dodatkowym jest. Nowa przepływa po regeneracji jest. I najlepsza jest rzecz że z każdym krokiem mocy przybywa a na zimnym coraz gorzej. Uszczelki węże posprawdzane. Brakuje mi już pomysłów. Musi być coś co pomijam.

Regulator Ciśnienia paliwowego? chyba odpada.

No mózg mi się juz lasuję. w 205 garage by walnęli diagnozę ?
elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: elvispro »

To jest już kwestia honoru zrobienie tego auta :D

A kiedyś tak broniłem francuzów :d
13rallye
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 mar czw, 2016 10:00 am
Posiadany PUG: 1,3rallye 2szt. 1,9 gti,1,4gr i jeszcze trochę innych
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Trąbki

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: 13rallye »

A jaki to układ wtryskowy ? L czy L+motronik.
elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: elvispro »

Jetronic bez sądy i wtyki diagnostycznej
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: woocash »

ten czujnik temp płynu sprawdzony?

śrubą imbusową na przepływce próbowałeś regulować bypass na wolnych?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: 2mouse »

woocash pisze:śrubą imbusową na przepływce próbowałeś regulować bypass na wolnych?
Łukasz.... niech on składem mieszanki się nie bawi. To i tak będzie trzeba zrobić ale z szerokopasmową w rurze.... Co kombinowałeś żeby podnieść moc? Aparat zapłonowy z tego silnika? Jakie wyprzedzenie zapłonu?
elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: elvispro »

jutro znowu sie na warsztacie pojawię to sprawdzę czy jest ten aparat zapłonowy co trzeba - ale z tego co pamiętam to mam ten z UFO??

Podnoszenie mocy... raczej przywracanie. Nowy wydech kompletny + nowa przepływa. To wystarczyło

Tak próbowałem - efekt tylko na ciepłym śliniku na zimnym brak.

Chce po prostu go odpalić rano aby sie rozgrzał i jechać. A tak to delikatnie muszę trzymać pedał gazu. Łapię temp - chwile wysokie obroty przejadę 10 km i mam 1 tys i już tak trzyma.

Pali na dotyk jeb i juz pracuje 2 razy pofaluje i dead.
elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: elvispro »

woocash pisze:ten czujnik temp płynu sprawdzony?

śrubą imbusową na przepływce próbowałeś regulować bypass na wolnych?

Masz na myśli czujnik który znajduję sie nad zaworem powietrza dodatkowego??:> - który z komentarzy forumowiczów odpowiada za dawkę paliwa na zimnym silniku! - Eureka??

"ETZOLD: Zepsuty czujnik-paliwo jest podawane jak dla ciepłego silnika czyli mniejsza niż na zimnym (-stad zła praca na niedogrzanym) "

Przewalam już całe forum... po raz 2 w tym tyg :D
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: woocash »

czujnik to raz - już nie mam przed oczami XU, same leżaki mi się po nocach śnią ;) ale z tego co pamietam, to ten w głowicy - mniej więcej w tym samym miejscu co w leżaku :mrgreen:


śruba - spokojnie możesz regulować, sobie jakoś oznacz ustawienie, i zapisuj ile zrobiłeś obrotów lewo-prawo. to normalna regulacja jest, nie rozwalisz przepływki /zrobisz to zdejmując dekiel i bawiąc się spręzyną/
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
elvispro
Junior
Posty: 226
Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: elvispro »

Wiec czujnik wymieniony brak reakcji. Sygnał idzie do kompa.


Jakieś pomysły? Wyprzedzenie zapłonu? ;)
13rallye
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 03 mar czw, 2016 10:00 am
Posiadany PUG: 1,3rallye 2szt. 1,9 gti,1,4gr i jeszcze trochę innych
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Trąbki

Re: Problem z silnikiem 1.6 cti

Post autor: 13rallye »

Kąt zapłonu powinien wynosić 32 do 36st. przy 3500 obr./min. z odpiętym regulatorem podciśnieniowym.
ODPOWIEDZ