tu3 100KM, czy to się może udać?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmm... dzięki za obszerne OT i wpieprzanie się w temat z pytaniami nt tu24, któremu już podziekowaliśmy :)

jak podpowiedział mi Krzycho :) styknie włożyć głowicę z tu5, albo z tego tu3 z xsi , ax gti. także.. najpewniej będize opcja remont dołu, przygotowanie do większych obciążeń (przegląd pompy oleju, wymiana sprężyki :wink: ) dołożenie chłodnicy oleju, i wrzucenie sterowania z tego silnika.

zorientuje się w dostępności/cenach... i się obada...
a tu24 jest bajerancki, ale tylko na rajdy, nie do miasta... no i pewnie 2 krotna różnica w spalaniu w mieście :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Post autor: krzycho-g »

czym sie różni silnik od xsa na wtrysku i gaąxniku ?
jeden ma 75 km a drugi ma 84 km. Różnią się tylko systemem zasilania - gaźnik ma większe pole przekroju i inny wałek. To powoduje te 84 km. CO lepsze jest specjalnie zdławiony przez fabryke bo jego kanały dolotowe w głowicy sa o dobre 5 mm wieksze niz w kolektorze co oznacza ze moze mieć ok 90 km przy odpowiednim kolektorze.

Wyzsza moc jescze da sie uzyskać poprzez załozenie głowicy od 1.6 Tu5. Duzo wieksze zawory i kanały i moc minimum 90 KM nawet do 110 przy wałku Peugeot sport i odpiowiednim obrobieniu głowicy, dostrojeniu dolotu i wylotu. Mozna tez i wiecej ale silnik bedzie niezdatny do normalnej jazdy. Wszystko pomierzyłem, głowica pasuje, zresztą własnie taka głowica była zakładana do 1.4 XSi w 106 i AX GTi

Dodano po 4 minutach:

ja proponuje jeszcze zaslepić kanał olejowy do głowicy i puscić smarowanie przewodem . SKonczy sie wieczny przeciek nad alternatorem.
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

Orfister pisze:A gdzie w Polsce przepisy pozwalają na taką jazdę ??? 8)7 :mrgreen:
Wogólę to co obserwuję, nie tu na forum, ale ogólnie tendencje w motoryzacji, zadziwia mnie...
ciąły pęd za..wiecej mocy, więcej speeda, wiecej przyspieszenia...tylko po co ..gdzie to wykorzystac? Na naszych dziurawych drogach, które za pare lat będa naszpikowane fotoradarami ..???

Sooorki za OT... :|
nie kazdego musi rajcowac jazda do 3 tys 8)
mi pisze:no właśnie - po co to komu? :W
chcesz kupic 1,4 ze skrzynia :D ??
do malego remontu :P
@ krzycho-g
1,6 tu5 mial taka samo glowice jak TU3FM ??
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

hmm, TU3M tez jest zdlawiony wezszymi kanalami w kolektorze??
Bo jesli tak, to jak zaloze podwojne dwugardzielowe gazniki webera z kolektorem ktotkim i wiekszymi kanalami to powinno tyci mocy przybyc... , czy tylko mi sie zdaje??
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Post autor: krzycho-g »

nie wiem czy TU3M ale napewno TU3S bo jego głowice mam i tam wszystko mierzyłem. Przydałby sie jeszcze jakiś TU3M do pomiarów. Albo ktoś mógłby mi zmierzyć srednice kanału dolotowego w TU3M to bede wiedział na 100%
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

U mnie się już jakieś małe czarne oczka rosołowe kołują w zbiorniczku, wiec niedługo pewnie i pomierzymy Krzycho TU3M... :mrgreen:
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Orfister pisze:A gdzie w Polsce przepisy pozwalają na taką jazdę ??? 8)7 :mrgreen:
Wogólę to co obserwuję, nie tu na forum, ale ogólnie tendencje w motoryzacji, zadziwia mnie...
ciąły pęd za..wiecej mocy, więcej speeda, wiecej przyspieszenia...tylko po co ..gdzie to wykorzystac? Na naszych dziurawych drogach, które za pare lat będa naszpikowane fotoradarami ..???

Sooorki za OT... :|
A chdzby na trasie na Górze Św. Anny ;)
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Post autor: krzycho-g »

albo jak w Hameryce - 1,5 sekundy do 50 km/h i potem spoookooojniutko - to w miescie ;-)
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

No tak...faktycznie, patrzyłem pod swoim kątem...a ja i tor wyścigowy..a i owszem ale to tylko w grze... :mrgreen:
W rzeczywistosci ściganie rajcuje nie jedynie na gokartach...
No moze jakbym miał sponsora, co by finansował amortyzację samochodu na torze wyścigowym, to pewnie bym się i poscigał... 8)7
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Post autor: krzycho-g »

nie słuchajcie matiego bo on i 140 jezdzi ale nie pamieta tego :D
zresztą jak wiekoszć kierowców ;-)

to taka choroba jak u Toyociarzy nazywanie awarii "wymianą eksploatacyjną " 8)7
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Mój silniczek będzie miał te 100 koników...chciałbym go zrobić jako pokazowy, dla niedowiarków..w "kooperejszyn" "dżojnin wenczer" LTd with krzycho-g zwanym polskim STIG'iem :mrgreen: 8)7
Jak mi padnie do końca uszczelka...zaczynają sie prace,,, 8)7
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

MistrzuGT pisze:hmm, TU3M tez jest zdlawiony wezszymi kanalami w kolektorze??
Bo jesli tak, to jak zaloze podwojne dwugardzielowe gazniki webera z kolektorem ktotkim i wiekszymi kanalami to powinno tyci mocy przybyc... , czy tylko mi sie zdaje??
jutro jeszcze wykopie kolektor i sprawdze wymiar
Załączniki
DSC00576.JPG
DSC00576.JPG (87.73 KiB) Przejrzano 5626 razy
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

moralez pisze: jutro jeszcze wykopie kolektor i sprawdze wymiar
Dzieki, ale potrzebuje dokladniejsze dane... tzn tak jak przedstawilem to na obrazku...
Nie wiem, jak ten dolot wyglada w TU3M ale chodzi o takie zwymiarowanie....
Dzieki :)
Załączniki
rysunek dolot.JPG
rysunek dolot.JPG (18.99 KiB) Przejrzano 5620 razy
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

chcesz kupic kolektor dolotowy z xs za 10 zl :D bedziesz mial do czego sie namierzac :mrgreen:
nie obiecuje ze bede mial jutro czas na zwymiarowanie
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

krzycho-g twierdzisz że mój XS mógłby brykać jak wyścigówka ???
17 lat temu miał 75 koni ciekawe ile mu zostało po tych wszystkich latach i przejechanych 200 000 km
ODPOWIEDZ