błąd nr 21
- halas89
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
- Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
- Numer Gadu-gadu: 7901001
- Lokalizacja: Poznań
błąd nr 21
włącznik przepustnicy i styk biegu jałowego.
Mam takie pytania:
- czy włącznik przepustnicy to to samo co czujnik położenia przepustnicy szeroko omawiany na naszym forum?
- gdzie szukać styku biegu jałowego?
Mam takie pytania:
- czy włącznik przepustnicy to to samo co czujnik położenia przepustnicy szeroko omawiany na naszym forum?
- gdzie szukać styku biegu jałowego?
Re: błąd nr 21
W silniczku krokowym.halas89 pisze: - gdzie szukać styku biegu jałowego?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: błąd nr 21
Tez mi wyswietla ten blad, lacznie z powietrzem w ukladzie dolotowym i nieszczelnosci w ukladzie wylotowym.. innych objawow nie zauwazylem oprocz tego ze raz na 100 razy po odpaleniu ma tak wolne obroty ze caly sie trzesie i czesto wtedy zgasnie.. Czy mozna tak jezdzic czy lepiej wymieniac bo np wzrasta spalanie? ile kosztuje nowy krokowiec i potencjometr?
- halas89
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
- Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
- Numer Gadu-gadu: 7901001
- Lokalizacja: Poznań
Re: błąd nr 21
Szczerze nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie dla spalania, chyba nie.
Jak kiedyś patrzyłem to facet chciał chyba 80zł za krokowiec ale pewny nie jestem. Potencjometr nie wiem ale sam będę musiał się zorientować bo wygląda na to że powinienem go wymienić. Tym bardziej że mi spadają obroty i gaśnie tak jak mówisz, tyle że nie przy odpalaniu a podczas jazdy. Co prawda zdarza się tak raz na jakieś 100km ale nie chciałbym "stracić gazu pod pedałem" np. na przejeździe kolejowym
Czyli jak krokowy jest sprawny to mogę to zignorować?
Jak kiedyś patrzyłem to facet chciał chyba 80zł za krokowiec ale pewny nie jestem. Potencjometr nie wiem ale sam będę musiał się zorientować bo wygląda na to że powinienem go wymienić. Tym bardziej że mi spadają obroty i gaśnie tak jak mówisz, tyle że nie przy odpalaniu a podczas jazdy. Co prawda zdarza się tak raz na jakieś 100km ale nie chciałbym "stracić gazu pod pedałem" np. na przejeździe kolejowym
Banita pisze:W silniczku krokowym.halas89 pisze: - gdzie szukać styku biegu jałowego?
Czyli jak krokowy jest sprawny to mogę to zignorować?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: błąd nr 21
Blad 21 jest opisany jako styk biegu jalowego i potencjometr przepustnicy wiec niekoniecznie tak jak mowisz, po prostu jak padnie jedna z tych rzeczy to wyskoczy ten bladBanita pisze:Jakby byl sprawny, to by nie bylo bledu.
Re: błąd nr 21
Jesli to wtrysk bosha, to tylko CTP (w krokowym)
Jesli MM, to TPS
Jesli MM, to TPS
- halas89
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
- Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
- Numer Gadu-gadu: 7901001
- Lokalizacja: Poznań
Re: błąd nr 21
czyli jeżeli mam bosha to powinienem zacząć od krokowego?
A da się wogóle jakoś sprawdzić sprawność tego czujnika biegu jałowgo?
A da się wogóle jakoś sprawdzić sprawność tego czujnika biegu jałowgo?
Re: błąd nr 21
Pod linka gazu masz wtyczke od krokowego.
2 dolne piny traktujesz omomierzem, i teraz gdy:
-zamknieta przepustnica ma byc pelne zwarcie (opor ponizej 4 ohm)
- po minimalnym otwarciu przepustnicy ma nie byc przejscia (nieskonczony opor)
Albo odwrotnie, juz nie pamietam. W kazdym razie zwarcie/brak zwarcia.
2 dolne piny traktujesz omomierzem, i teraz gdy:
-zamknieta przepustnica ma byc pelne zwarcie (opor ponizej 4 ohm)
- po minimalnym otwarciu przepustnicy ma nie byc przejscia (nieskonczony opor)
Albo odwrotnie, juz nie pamietam. W kazdym razie zwarcie/brak zwarcia.
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: błąd nr 21
Nie, to nie jest wtyczka od komputera, wtyczka od komputera znajduje się po przeciwnej stronie silnika i jest zielona.
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
Re: błąd nr 21
Podaj mi numery kabli, to z duzym prawdopodobienstem napisze, do czego to.
- halas89
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
- Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
- Numer Gadu-gadu: 7901001
- Lokalizacja: Poznań
Re: błąd nr 21
To znowu ja. Nie mogłem sie zebrać ale w końcu sprawdziłem ten krokowy...i tak:
gdy krokowy dotykał cięgna były dokładnie 4 omy, a przy otwarciu przepustnicy opór zanikał całkowicie..tak to ma być?
gdy krokowy dotykał cięgna były dokładnie 4 omy, a przy otwarciu przepustnicy opór zanikał całkowicie..tak to ma być?
Re: błąd nr 21
Nie.
Jak juz napisalem jest to normalny wlacznik zwarty/rozwarty
Jak juz napisalem jest to normalny wlacznik zwarty/rozwarty
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: błąd nr 21
Moze byc, jesli mierzyles zwyklym multimetrem elektronicznym to te 4 omy to opor przewodow, jak zewrzesz koncowki miernika to tez wyskoczy wartosc jakas. Najlepiej jakbys mial tzw buzer to wtedy jednoznacznie slychac czy przejscie jest czy nie ma.
A co do samego styku-ja podejrzewam ze to jest tak ze one sa juz zanieczyszczone, moze tluste moze przysniedziale i przewaznie dziala to ok ale raz na jakis czas przez te zanieczyszczenia styki nie zewra sie (tzn nie ma przejscia miedzy nimi) i wtedy komputer lapie blad, u mnie raz na 100 uruchomien, moze na nawet rzadziej nie mam wolnych obrotow az silnik sie trzesie, wystarczy ze wylacze zaplon, wcisne gaz i wtedy wlacze zaplon, puszcze gaz i zapala normalnie
A co do samego styku-ja podejrzewam ze to jest tak ze one sa juz zanieczyszczone, moze tluste moze przysniedziale i przewaznie dziala to ok ale raz na jakis czas przez te zanieczyszczenia styki nie zewra sie (tzn nie ma przejscia miedzy nimi) i wtedy komputer lapie blad, u mnie raz na 100 uruchomien, moze na nawet rzadziej nie mam wolnych obrotow az silnik sie trzesie, wystarczy ze wylacze zaplon, wcisne gaz i wtedy wlacze zaplon, puszcze gaz i zapala normalnie