Strona 1 z 4

Wysokie obroty !!

: 12 sty wt, 2010 7:02 pm
autor: babelo
Mam pewien problem z Indianą ! Cały czas niezależnie czy ciepły czy zimny silnik trzyma 2 tys obrotów!

Przeglądałem forum ale nie znalazłem dokładnie podobnego problemu!

Pierwsze postawiłem na krokowy! Więc go podmieniłem z 106 bo są takie same na 4 piny i dalej wysokie obroty! Problem polega na tym że krokowy jest wysunięty i cały czas jest otworzona przepustnica a obroty wynoszą 2 tys

Następnie przy uruchomionym silniku zdjąłem wtyczkę z czujnika temperatury i obroty zaczęły spadać jednak były za niskie więc podregulowałem impulsem żeby było równo 1 tys obrotów!

Następnie z racji tego że do 106 RG kupowałem nowy czujnik temp, podmieniłem je jednak problem nie znikł! Dalej trzyma 2 tys ! Po zdjęciu wtyczki z czujnika spada na 1 tys

I teraz mam pytanie czy ma wpływ długość czujnika temp? W 106 jest nieco dłuższy ten czpień czujnika niż w 205 ale bez problemu się wkręcił! ???

Co jeszcze może mieć wpływ na wysokie obroty ?

Re: Wysokie obroty !!

: 12 sty wt, 2010 8:24 pm
autor: havana
Dzisiaj miałem ten sam problem ale u mnie to była kwestia złego ustawienia zapłonu. ;/

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 9:10 pm
autor: babelo
Panowie doradźcie coś

Jak zwale mu wtyczkę z czujnika to obroty są niskie takie jak ustawiłem na wtrysku ale za to ciężko pali!

Jak założę wtyczkę pali od strzału ale obroty odrazu 2000 obrotów i nie spadają! :( :( :(

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 9:14 pm
autor: DJPreZes
Mega głupie pytanie - resetowałeś kompa? :)

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 9:55 pm
autor: jozek
Może czujnik położenia przepustnicy niedomaga?

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 10:08 pm
autor: cejot
O ile dobrze kojarzę to twoja Indiana jest z 1991 roku, więc prawdopodobnie masz wtrysk Mono-Jetronic z klasycznym aparatem zapłonowym.
Tak jak radzi DJPreZes spróbuj zresetować komputer. Odczytaj błędy z komputera.
Jeśli masz możliwość to sprawdź ustawienie zapłonu (pamiętaj o odłączeniu "ufo").

Czujnik położenia przepustnicy chyba nie ma w tym momencie tak dużego wpływu, bo w silniczku krokowym jest coś takiego jak styk biegu jałowego.
babelo pisze:Jak zwale mu wtyczkę z czujnika to obroty są niskie takie jak ustawiłem na wtrysku ale za to ciężko pali!
Co rozumiesz przez "jak ustawiłem na wtrysku"??

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 10:30 pm
autor: babelo
Jak jeździłem bez podłączonej wtyczki od czujnika temp łapał niskie obroty i gasł i mu podkręciłem obroty tam gdzie się reguluje impulsem ! Tzn na tym za co ciągnie linka gazu tyle że nie na zawleczce na lince tylko na tym kowadełku od przepustnicy!

Nigdy się nie zagłębiałem jak np z czytać błędy czy ustawić zapłon bo mi to nie było potrzebne! o ile o zczytywaniu błędów i resetowaniu kompa znaję w szukaj to prosiłbym a by ktoś napisał mi jak ustawić zapłon i jak z tym "ufem" postępować ! :P

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 10:34 pm
autor: cejot
babelo pisze:Jak jeździłem bez podłączonej wtyczki od czujnika temp łapał niskie obroty i gasł i mu podkręciłem obroty tam gdzie się reguluje impulsem ! Tzn na tym za co ciągnie linka gazu tyle że nie na zawleczce na lince tylko na tym kowadełku od przepustnicy!
Obroty ustawiałeś tą śrubką która ogranicza przepustnice?

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 10:35 pm
autor: babelo
tak tą śrubką!

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 10:47 pm
autor: cejot
To źle zrobiłeś... bo ona nie służy do regulacji obrotów. Za ustawianie obrotów w silnikach TU z wtryskiem odpowiada komputer. On ustala obroty za pomocą silniczka krokowego. Wpływ na wolne obroty mają ustawienie zapłonu i sygnały z czujników: położenia przepustnicy, styku biegu jałowego, temperatury silnika, temperatury powietrza zasysanego.

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.

O ustawianiu zapłonu jest w Etzoldzie (potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa), a o odczytywaniu błędów z komputera mogę tu zaraz napisać.

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 10:54 pm
autor: babelo
Gdzie jest czujnik temperatury silnika wiem to reszty mogę sie tylko domyślać ! Jutro nad ty popracuje ! Spróbuje sczytać błędy, zresetować kompa!

Re: Wysokie obroty !!

: 14 sty czw, 2010 11:45 pm
autor: babelo
Więc tak juro naprawie to co zepsułem ( czyli ustawię przepustnicę tak jak ma być ) Zczytam błędy i zobaczę co pokaże ! Jak sobie nie poradze to dalej będę prosił o pomoc! _O_

Re: Wysokie obroty !!

: 15 sty pt, 2010 9:19 am
autor: babelo
Zczytałem błędy i wywaliło mi natępujące błędy!

13 czujnik temperatury powietrza zasysanego
14 czujnik temperatury silnika
21 Włącznik przepustnicy styk biegu jałowego
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy!

Skasowałem błędy i zobaczę co nałapie !

Silnik pochodził trochę na "wysokich obrotach! Jak zapaliłem to przez moment miał normalne obroty po czym wskoczył na 2,5 tys obrotów i spadł na 2000 i tak się utrzymuje !

Zczytałem ponownie błędy i pokazało mi :
33 Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy!
21 Włącznik przepustnicy styk biegu jałowego

Teraz pytanie gdzie się to znajduje!?

Re: Wysokie obroty !!

: 15 sty pt, 2010 11:12 am
autor: babelo
Poczytałem trochę na forum o moim problemie i z tego co zrozumiałem to:
1 Przepływomierza powietrza w moim silniku 1,4 91 rok nie ma czyli zostaje potencjometr przepustnicy (błąd 33)
2 Styk biegu jałowego to krokowy który wydaje się być dobry wsuwa się i wysuwa czyli zostaje włącznik przepustnicy ( błąd 21)

Mam pytanie czy włącznik przepustnicy i potencjometr przepustnicy to to samo czy nie ? a jeżeli nie to samo to gdzie znajduje się włącznik przepustnicy ?

Tak wygląda mój silnik :
Obrazek

Wyczytałem na forum i zlokalizowałem potencjometr przepustnicy ! Zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką!
Obrazek
Pytanie czy to to ?? Jest to przykręcone 4 śrubami ? śrub nie widać ale mam nadzieje że są pod tymi zaślepkami! :)

Zdjęcie wtrysku
Obrazek


Zresetowałem kompa i wywala teraz błąd 33
Czyli potencjometr przepustnicy!

Pytanie bo czytałem na forum że to dość drogi gadżet! I że są jaj z jego ustawieniem!

Czy każdy taki sam potencjometr będzie dobry do tego silnika czy potrzebuje jakiś numer?

W sprawach silnikowych kuleję więc może dla nie których może się okazać że pytam o pierdoły więc sory! :)

Jeżeli coś źle rozumuje to mnie poprawicie!

Re: Wysokie obroty !!

: 15 sty pt, 2010 1:21 pm
autor: Banita
33 i 21 wskazuje na to samo, nie ma czegoś takiego jak 'włącznik przepustnicy'.