TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
Dobra, aku odpięte na kilkanaście minut, samochód pochodził aż otwarł się termostat. Jutro na allegro kupuję sondę uniwersalną z boscha ( tylko 75zł ), będzie pasować też do migacza którego wrzucam na wiosnę więc nie szkoda mi kasy.
Mam jeszcze pytanie co do podciśnień... z tyłu wtrysku wychodzą 2 przewody. Mniejszy jest podłączony do (przypuszczam że) zaworu, to dalej leci do UFO. Grubszy obecnie leci też do czegoś co wygląda na zawór i za zaworem wąż jest podłączony do...śruby Czy ten grubszy przewód nie jest do "powietrza dodatkowego" które jest potrzebne na gorącym silniku? Mam jeszcze taki problem że rozgrzany silnik mi gaśnie na światłach, natomiast na zimnym silniku wolne obroty są takie jak potrzeba. Może to ten wąż, może niewyregulowany komp, zobaczymy.
Jutro spróbuję zczytać błędy z kompa, kontrolka nie jest podpięta do licznika ani też nie widać złącza diagnostycznego, więc wyprowadzę sobie co trzeba prosto z kompa
Mam jeszcze pytanie co do podciśnień... z tyłu wtrysku wychodzą 2 przewody. Mniejszy jest podłączony do (przypuszczam że) zaworu, to dalej leci do UFO. Grubszy obecnie leci też do czegoś co wygląda na zawór i za zaworem wąż jest podłączony do...śruby Czy ten grubszy przewód nie jest do "powietrza dodatkowego" które jest potrzebne na gorącym silniku? Mam jeszcze taki problem że rozgrzany silnik mi gaśnie na światłach, natomiast na zimnym silniku wolne obroty są takie jak potrzeba. Może to ten wąż, może niewyregulowany komp, zobaczymy.
Jutro spróbuję zczytać błędy z kompa, kontrolka nie jest podpięta do licznika ani też nie widać złącza diagnostycznego, więc wyprowadzę sobie co trzeba prosto z kompa
Re: TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
Czesc,
ja tak sobie mysle, ze to moze nie wna zaplonu.
Ja wrzucilem nowy silnik (staryTU3M na nowszy, z mniejszym przebiegiem TU3M).
Wsztystko pieknie, ulozone, zlozone, podlaczone. Ale auto nie chcialo zapalic. Krecilem kilka razy, jako ze to po przekladce, wiec myslalem, ze musi zassac troche benzyny. Nic.
Zapalil, ale z trudem.
Nastepnie jak sie nagrzal, to juz wszystkjo bylo ok. Odpalal jak zegarek.
Jak sie wystudzil, to dupa.
Umowilem sie na sobote w warsztacie, ze koles spojrzy na zaplon. Ale jutro mam przeglad, i tak wszystko skladam do kupy, zeby mialo rece inogi okazalo sie wczoraj, ze nie dziala mi swiatlo wstecznego. Przegrzebalem posty na ten temat, postanowilem sprawdzic czujnik w skrzyni. Odpialem wtyczke, poszedlem zmierzyc, a tam nadal jest napiecie. ZONK. Glupio sie przyznac, ale moj blad polegal na odwrotnym podpieciu wtyczki do skrzyni z taka sama, 2pinowa pod aparatem zaplonowym. Nagle wrocil prad w swiatelku od wstecznego, i auto odpala za peirwszym razem.
Niby drobiazg, ale taki, ze generalnie nie chodzilo tak jak trzeba.
Przyjrzyj sie tym wtyczkom, moze to jest to. U mnie byly brudne i dlatego walnalem sie z kolorami.
pozdrawiam
ja tak sobie mysle, ze to moze nie wna zaplonu.
Ja wrzucilem nowy silnik (staryTU3M na nowszy, z mniejszym przebiegiem TU3M).
Wsztystko pieknie, ulozone, zlozone, podlaczone. Ale auto nie chcialo zapalic. Krecilem kilka razy, jako ze to po przekladce, wiec myslalem, ze musi zassac troche benzyny. Nic.
Zapalil, ale z trudem.
Nastepnie jak sie nagrzal, to juz wszystkjo bylo ok. Odpalal jak zegarek.
Jak sie wystudzil, to dupa.
Umowilem sie na sobote w warsztacie, ze koles spojrzy na zaplon. Ale jutro mam przeglad, i tak wszystko skladam do kupy, zeby mialo rece inogi okazalo sie wczoraj, ze nie dziala mi swiatlo wstecznego. Przegrzebalem posty na ten temat, postanowilem sprawdzic czujnik w skrzyni. Odpialem wtyczke, poszedlem zmierzyc, a tam nadal jest napiecie. ZONK. Glupio sie przyznac, ale moj blad polegal na odwrotnym podpieciu wtyczki do skrzyni z taka sama, 2pinowa pod aparatem zaplonowym. Nagle wrocil prad w swiatelku od wstecznego, i auto odpala za peirwszym razem.
Niby drobiazg, ale taki, ze generalnie nie chodzilo tak jak trzeba.
Przyjrzyj sie tym wtyczkom, moze to jest to. U mnie byly brudne i dlatego walnalem sie z kolorami.
pozdrawiam
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
W sensie zamieniłeś czujnik skrzyni z lambdą/temperaturą? To u mnie napewno dobrze ; ) Silnik jak narazie chodzi, pomogło odłączenie kompa i pozostawienie do nagrzania, są już wolne obroty ale jak próbuję silnikem ostrzej jeździć to czuć że coś nie tak. Do wymiany wg mnie komp, aparat zapłonowy, lambda. Jak to nie pomoże to się poddaję
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
Pomyliles biale wtycznki : od wstecznego i od sondy lambdamoosee pisze:moj blad polegal na odwrotnym podpieciu wtyczki do skrzyni z taka sama, 2pinowa pod aparatem zaplonowym.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
Nie od sondy lambda tylko od czujnika temperatury, tego o ktorym zapomnial Morpheusss i kiedys ja..
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
No... panowie wrzuciłem nową lambdę i silnik jeśli chodzi o kulturę pracy jest nie do poznania Już się nie dławi i nie szarpie jeśli dam mu gazu na niskich obrotach, jak jest zimny to da się normalnie ruszyć (wcześniej trzeba było się nakombinować żeby nie szarpało). We wtorek będę miał komp i aparat zapłonowy z 1.4, wrzucę i zobaczę czy przybędzie pare kucy
Ostatnio zmieniony 30 paź sob, 2010 9:30 pm przez morpheusss, łącznie zmieniany 1 raz.
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: TU3 po swapie ciężko odpalić, brak wolnych obrotów
No tak, pomyłka, już poprawione ; p