Brak iskry

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Słuchaj mam jeszcze jedno pytanie. Jaki masz aparat zapłonowy? Chodzi mi o budowę, rozumiem, że sygnał do modułu daje czujnik hallotronowy? Ja mam dwa aparaty, ten zamontowany składa się z kopułki i skręconych ze sobą dwóch części trzeba śrubkami, ze zdjęć wnioskuję, że Twój jest taki sam, ale wolę się upewnić. Mam też drugi w szafce, który ma przykręconą kopułkę, a reszta jest jako całość.
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Niestety, 205tka nie działa nadal. :( iskry nie ma wcale...
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Mój aparat zapłonowy to Ducellier. Wieczorem sczytam to wszystko i coś zaproponuję.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Sorki za małe opóźnienie z odpowiedzią.
Czy przeprowadziłeś ten test-
Zamiast cewki WN. podłącz do + i- małą żaróweczkę 12V -1Wat, np od podświetlenia licznika. Jeżeli zakręcisz rozrusznikiem żaróweczka powinna błyskać pełnym światłem.
Jeżeli pali się światłem ciągłym to uszkodzony moduł a jeżeli nie świeci to może być moduł lub brak zasilania z cewki wzbudzenia. Mały test- zdemontować moduł i w zaciski aparatu zapłonowego włączyć woltomierz na zakres napięcia przemiennego AC. Kręcąc rozrusznikiem pojawi się napięcie ok. 1.4 V.
Można odkręcić plastik chroniący styki cewki i delikatnie je zacisnąć aby lepiej kontaktowały z modułem
Jeżeli wynik pozytywny (żarówka miga) to pomierz cewkę WN tą z +i- wewnątrz.Po str wysokiego napięcia ma być nie mniej niż 6 kOhm. Jeżeli sprawna założyć.Sprawdzić zgodność nr. kabli ze schematem.
Wg mnie cewka ze skrajnym + i- jest uszkodzona. 4,7 kOhma to za mała oporność i jeżeli jest iskra to jest słaba. Dobrą iskrę słychać i widać (kolor błękitny) kiedy testujemy z podłączoną świecą.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Dzisiaj właśnie chciałem, jednak tam sprawa wygląda tak, że zielony kabel z +12V po stacyjce wchodzi do pinu oznaczonego jako - . Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale skoro nie działa, to pewnie ma. Cewka jest założona taka, że + i - to dwa piny w środku. Tylko czy jak będę chciał ten kabel zielony podłączyć do + to ten z minusa mam zamienić, tak?
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Jeżeli z tablicy bezpieczników złącze E z toru nr.1 wychodzi kabel zielony opisany jako 2A ( nr kabla przy samym złączu) to ma iść do plusa cewki WN.
Czyli trzeba będzie zamienić.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Ok, jutro zamienię i sprubóję odpalać. Słuchaj a Twój aparat zapłonowy jest dwuczęsciowy czy jedno? Nie licząc kopułki, chodzi mi czy te dwie części są ze sobą zespolone na stałe, czy skręcane trzema śrubkami? A z tym sprawdzaniem działania czujnika halla, to mam po prostu wyjąć moduł i pod te dwa piny na zapracie zapłonowym wpiąć miernik AC, tak?
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Mój aparat zapłonowy to Ducellier. Część obudowy w której jest cewka wzbudzenia i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu przykręcona jest trzema wkrętami.
wyjąć moduł i pod te dwa piny na aparacie zapłonowym wpiąć miernik AC
Tak,pomiar woltów- przemienne czyli AC.
Oczywiście przy tych próbach nastąpi zalanie świec. Wykręcić pierwszą i osuszyć przed właściwą próbą uruchomienia silnika.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Więc tak, napięcie przemienne na tym układzie w aparacie jest. Wpinałem żarówczkę w tę kostkę, nie świeciła, podłączyłem pod cewkę i się wpiąłem i dalej nic. Podkusiło mnie sprawdzić czy wogóle napięcie dochodzi ze stacyjki i się okazało, że nie ma napięcia. Ostatnio było, więc coś się musiało spalić, albo kabel się urwał jakiś, bo ta wiązka, co idzie w niej ten kabelek była mocno "naprężona" więc coś mogło pęknąć.
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Znalazłem kabel, którym napięcie idzie ze stacyjki, po prostu był nie ten podłączony. Jednak dalej nie pali. Podłączyłem żarówkę jeden kabel do plusa, a drugi do minusa(?), po prostu do tych kablków, co idą do modułu, kręciłem i w żadnym przypadku, ani się nie świeciła, ani nie mrugała. Ale podłączyłem wtyczkę do cewki i wtedy podłączyłem. To przy kręceniu rozrusznikiem żarówka świeciła się siatłem ciągłym. Czyli mam rozumieć, moduł do wymiany?
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Żaróweczka oczywiście sprawna. Jeżeli po jej podłączeniu do +i- wtyczki cewki nie widać reakcji to sprawdź czy we wtyczce modułu(środkowy pin) jest połączenie z masą. Omomierz wskaże wartość bliską 0 Ohm. Jeżeli jest masa i wszystkie połączenia są już prawidłowe to niestety padł moduł.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Nie za bardzo rozumiem. Masa jest na 100%, bo ten pin mam podłączony kabelkiem do śrubki, która przykręcony jest moduł. Z reszta na tamtym pinie masa jest, bo sprawdzałem kilka razy. Opiszę jak sprawdzałem wczoraj. Odłączyłem wtyczkę od cewki. Jeden kabelek żarówki podłączyłem do plusa, czyli do kabelka, z którego dochodzi napięcie ze stacyjki. A drugi przewód od żarówki, w gniazdo, w które wchodzi pin minusowy z cewki, czyli jeden kabel żarówki do +12V, a drugi do jednego z pinów modułu. Kręciłem, żarówka nic. Jednak gdy podłączyłem wtyczkę do cewki, wtedy żarówka przy kręceniu rozrusznikiem świeciła światłem ciągłym.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Skoro nie ma reakcji (żaróweczka podłączona do wtyczki cewki WN do +i- i nie błyska kiedy kręcisz rozrusznikiem) to moduł jest uszkodzony. Jedyne sprawdzenie to podłączenie go do drugiego auta lub podłączyć nowy moduł na próbę (bez smarowania pastą przewodzącą, możliwy zwrot do sklepu) i zobaczyć czy żaróweczka zadziała.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
luki0166
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze pt, 2011 12:11 pm
Posiadany PUG: 1.1 89r.
Numer Gadu-gadu: 6051839

Re: Brak iskry

Post autor: luki0166 »

Witaj. Kupiłem nowy moduł i dalej nie działa.

Mógłbyś sprawdzić, czy po przekręceniu kluczyka jest napięcie na którymkolwiek pinie na module?
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Brak iskry

Post autor: borek_wpr »

Jutro sprawdzę bo autko jest czasowo niedostępne
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ