Blok POMOCY!

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
DelighT
Junior
Posty: 402
Rejestracja: 06 lut pt, 2009 7:21 pm
Posiadany PUG: 205 Indiana
Numer Gadu-gadu: 3827789
Lokalizacja: Lublin

Blok POMOCY!

Post autor: DelighT »

Witajcie drodzy klubowicze! Podczas dzisiejszej wymiany oleju w silniku zauważyłem pęknięcie bloku. Pęknięcie ma rysę o długości jakieś 4cm. Brakowało w naczyniu wyrównawczym płynu, dolewałem. Przewody wszystkie były suche a wyciek dzisiaj zauważyłem właśnie z tego pęknięcia w bloku silnika. Czy jest jakiś klej czy konieczne jest spawanie? Jaka może być ewentualna przyczyna pęknięcia bloku? Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Gdyż wydaje mi się, że pęknięcie się powiększa.
Kiedyś 205 Indiana: http://delight.205.pl/

Obrazek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Blok POMOCY!

Post autor: Para »

Robiłeś ostatnio jakieś roboty przy silniku ? Coś dokręcałeś ? W którym miejscu jest pęknięcie ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Blok POMOCY!

Post autor: cyborg »

Ze spawaniem tego bloku raczej nie bardzo, jeszcze w sumie wazne w ktorym miejscu masz pekniecie. Ja w moim starym silniku tez mialem pekniecie w miejscu wkrecania szpilki od glowicy, pocil sie stamtad olej. Wyjalem silnik i rozebralem zeby to pospawac, zawiozlem do naprawde dobrego fachowca od spawania stopow aluminium, spawal TIG-iem a mimo to przy stygnieciu pekalo w innym miejscu z racji naprezen. Udalo mu sie w koncu pospawac tak ze juz nie peklo, ale ja dla pewnosci kupilem dobry
(i drogi) klej do blokow alu i zalalem to wszystko z zewnatrz. Niestety nie powiem jak sie sprawdzilo bo silnika nie zlozylem i kupilem inny, ale w kazdym razie ze spawaniem ostroznie.
Co do tego kleju-wczesniej tez mialem wyciek plynu chlodniczego, zrobila sie dziurka nad kolem zamachowym (tam jest taka cienka scianka, i u mnie prawdopodobnie byl pecherzyk powietrza w odlewie i przez lata plyn "przezarl"to miejsce). Zakleilem z zewnatrz tym samym klejem i jezdzilem na tym rok, tak wiec klej na pewno moge polecic. To byl chyba klej do blokow aluminiowych marki Techniqoil czy jakos tak..
ODPOWIEDZ