Strona 1 z 1

część gaźnika

: 10 lip śr, 2013 11:00 pm
autor: syraia
Pytanie z cyklu "co to jest?" Do czego służy, czemu nie działa i jak można naprawić. Dla ułatwienia wymontowane z Peugeota 205 Juniora 1.0

Re: część gaźnika

: 11 lip czw, 2013 11:42 am
autor: Manwe
wygląda na podciśnieniowe podtrzymanie gazu, nie działa ponieważ albo zużyła się membrana w środku i jest nieszczelna, albo było źle podłączone albo wężyk podciśnienia był nieszczelny albo na koniec było źle wyregulowane

jeżeli to to, to działanie tego ufo polega na lekkim podtrzymaniu, tym cięgienkiem wystającym na dole, otwarcia przepustnicy by silnik za szybko nie został odcięty od mieszanki podczas np. gwałtownego puszczenia gazu

Re: część gaźnika

: 12 lip pt, 2013 8:49 pm
autor: borek_wpr
To jest korektor ssania.
Reguluje przesłonę rozruchową.
Najczęstszą usterką jest uszkodzenie membrany lub luźny wężyk na króćcu gaźnika. Czasami zaciera się cięgno.
Sprawdzenie:(z fotki jw.)
Do wężyka podłączyć strzykawkę i wyciągnąć powietrze z kaptura korektora.Jeżeli membrana jest cała cięgno schowa się kilka mm. Podciśnienie nie pozwoli aby tłok strzykawki cofnął się całkowicie. Kiedy jest dziurawa tłok da się wyciągnąć do oporu.
Jeżeli jest opór podciśnienia a cięgno się nie chowa to może być zatarte. Kilka kropli oliwy i powinno odpuścić. Można lekko wyciągnąć lub wepchnąć. NIE OBRACAĆ cięgna. Jak odpuści ,umyć w benzynie.
Ewentualna naprawa w BRZEGU- Naprawa Pomp koszt ok 100zł
Naprawę chyba może wykonać też kolega - sba4ever- i to taniej ,patrz temat unibale -zapytaj.
Widok ogólny
Kopia Zdjęcie575.JPG
Połączenie a w zasadzie jego brak
Kopia Zdjęcie410.jpg

Re: część gaźnika

: 20 lip sob, 2013 11:28 pm
autor: borek_wpr
Troszkę czasu minęło i nareszcie mogę opisać jak działa korektor ssania.
Budowa.
1 korpus mocowany do podstawy gaźnika.
2 cięgno z membraną
3 kaptur z króćcem -do połączenia z gaźnikiem przy pomocy gumowej rurki lub PCV.
W kapturze jest wkręt regulacyjny do ustawiania szczeliny przesłony rozruchowej oraz sprężyna która wypycha cięgno kiedy podciśnienie maleje do zera.
Zasada działania.
Silnik zimny-stan spoczynkowy, podciśnienie <0>Pascala.
Pamiętamy że zimny silnik potrzebuje bardzo bogatej mieszanki paliwowej.
Przygotowanie do uruchomienia silnika.
Wyciągamy cięgno ssania, zamykamy tym sposobem dopływ powietrza do gaźnika gdyż cięgno steruje przesłoną rozruchową.
Uruchamiamy rozrusznik. Obracający się wał porusza tłoki.
Poprzez zawory dolotowe w gaźniku uzyskujemy podciśnienie np. <-1500Pa>. Podciśnienie poprzez rurkę (opis jw) wciąga membranę korektora która to ciągnie cięgno i uchyla przesłonę rozruchową na wartość podaną dla danego typu/modelu gaźnika.
Wytworzona szczelina przepuszcza powietrze i w gaźniku zaczyna tworzyć się mieszanka paliwowa.
Silnik uruchomiony. Obroty podwyższone i ruszamy. Wraz z przebytą drogą silnik się nagrzewa i nie potrzebuje już tak bogatej mieszanki. Zaczynamy przymykanie ssania (przy pomocy cięgna uchylamy przesłonę co daje nieco uboższą mieszankę paliwową). Obroty nieco maleją. Podciśnienie maleje i sprężyna w kapturku korektora wypycha cięgno. Temperatura silnika rośnie i ponownie przymykamy ssanie co daje dalsze zubożenie mieszanki a sprężyna pokonuje opór malejącego podciśnienia i wypycha cięgno o następy mm. Silnik osiągnął temperaturę pracy. Zamykamy ssanie, sprężyna wypycha cięgno korektora do oporu, przesłona otwarta w pełni czyli w pozycji pionowej. Następuje zubożenie mieszanki do wartości poprawnego spalania. Podciśnienie sterujące korektorem maleje prawie do <0>Pa a obroty uzyskują wartość prawidłową.
Silnik mruczy z zadowolenia :D
Kiedy zrobimy kilku minutowy postój nie trzeba uruchamiać ssania, gorący silnik a właściwie jego elementy nie stawiają dużych oporów i uruchamia się bez problemu.
Ostygnie- zaczynamy wszystko od początku.
I to tyle z serii {Jak To Działa } cz. 1

Re: część gaźnika

: 22 lip pn, 2013 11:00 am
autor: syraia
Dzięki za informację.
A można gdzieś kupić samą membrany do korektora ssania do gaźnika solex 32 PBISA 16 (Peugeot 205 Junior poj. 1.0 z 1993r). Ew cały korektor?
Gabi

Re: część gaźnika

: 22 lip pn, 2013 5:27 pm
autor: borek_wpr
Gabi-nowy korektor kosztuje 220zł.
http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=271613
lecz aktualnie niedostępny.
Membrany są niedostępne,poza tym są one nitowane do cięgna.
Nitowanie nie jest problemem, lecz zdobyć gumę olejoodporną grubości 0,3mm to już problem!!! Korektor można wysłać do BRZEGU-
http://www.serwispomp.pl/sterowniki.html
zakładka /elementy podciśnieniowe/ koszt naprawy 88zł .
lub zadzwoń do - sba4ever- ,patrz temat <unibale> .Telefon do niego gdzieś w jego poście.
Skoro masz uszkodzony korektor to warto sprawdzić UFO czyli podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia. UFO to podciśnieniowy siłownik sterujący kątem zapłonu. Zabudowany na aparacie zapłonowym obok kopułki rozdzielacza.
W Brzegu naprawa to -105zł do aparatu DUCELIER a do Boscha 55zł.
- sba4ever- naprawia aparaty zapłonowe i jak deklarował robi to dobrze i tanio. Są fotki jak wygląda po remoncie a wstawił je kolega który u niego zamówił ową usługę.
Sprawdzenie szczelności siłownika metodą powszechnie stosowaną: :oops: :oops: :oops:
Zdjąć gumowy wężyk z lewej strony gaźnika.
Wężyk idzie wzdłuż silnika do aparatu zapłonowego i owego UFO (bo przypomina latający talerz).
Ustami zaciągnąć powietrze z gumowego przewodu i zatkać językiem. Jeżeli jest dziura w membranie wężyk się nie przyssie.
Zalecana naprawa lub założenie zaślepki aby gaźnik nie brał fałszywego powietrza. Auto będzie jeździło lecz jest mniej zrywne, zbiera się wolniej.

Re: część gaźnika

: 23 lip wt, 2013 9:41 pm
autor: borek_wpr
namiary na - sba4ever-

+48 517 803 717
email: biuro@pitpoint.pl
http://www.facebook.com/pitpoint.pl
Www.pitpoint.pl

Dodam tylko że korektor ssania jest rozbieralny tzn. można przy pomocy wkrętaka (wyznaczone miejsca podparcia i niewielka siła) lub ręką rozłączyć korpus od kaptura.Należy uważać aby nie wystrzeliła sprężyna.

Re: część gaźnika

: 25 lip czw, 2013 9:42 am
autor: syraia
Dzięki za pomoc.
Na razie korektor został rozebrany i trwają poszukiwania membrany.