16 zaworowa głowica do TU3

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: 2mouse »

wujekmichcio pisze:zrobienie wiązki pod emu,hamownia,nowy oprzęt,wywarzanie dynamiczne wału z zamachem,sprzęgło...
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą
Chodzi mi o to, że mnóstwo można zrobić samemu, na przykład wiązkę :) Ale to prawda, że mocne samochody to nie jest zabawa w piaskownicy... :roll:
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: DJPreZes »

To się nie spodziewałem, że mam lżejszy silnik pod maską niż 1.5 diesel 8)7
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3560
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: cejot »

Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.

Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: gti&green »

nie sztuka włożyć mocny ale ciężki silnik, trzeba tak kombinować zeby przelicznik moc / masa był jak najkorzystniejszy i tym sposobem stworzymy potworka :twisted:
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: 2mouse »

cejot pisze:Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.

Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
A zwróciłeś uwagę, że rzeczony TU ma żeliwny blok? :W
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

chcesz mocne i lekkie TU# to walnij głowice z wtryskowego 8v (ma najlepsze seryjne przeloty) na aluminiowy blok i lżejsze tłoki z nowszych TU do tego wydech(długi kolektor 421) i albo itb albo nie wiem osprzęt z C2(ma chyba największa przepustnice) na dolot, krotka skrzynia z diesla( krótsza niż najkrótsza w benzynach) i masz, tak na szybko myśląc
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: grzesiek309 »

Podłączę się do tematu.
Co oprócz silnika potrzebne jest do swapu TU5JP4 w miejsce TU(1/3)M?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

Skrzynia a przynajmniej jej dzwon, i pewnie elektronika by sie przydala
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: DJPreZes »

Czemu skrzynia? Mam w Garrosie ory, więc skrzyni raczej zmieniać nie trzeba. Wiązka oczywiście nowa/przerabiana, do tego przeróbka wydechu, łapa silnika z TU3M też nie pasuje, więc albo cięcie i przerabianie ory łapy albo łapy z TU5. No i układzik do obrotomierza by się przydał.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: DJPreZes »

No ok - będę musiał sprawdzić :)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: zmac »

Manwe pisze:Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc
Tu niestety muszę Cię poprawić, skrzynia zostaje ta sama, czujnik położenia wału przykręcony jest do silnika w miejscu gdzie jest okienko do sprawdzania kąta zapłonu.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

oj tam niestety, zawsze dobrze się czegoś nauczyć _O_
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: grzesiek309 »

Głównie interesowała mnie kwestia skrzyni. Dzięki zmac za konkretne info.
Elektryka i wydech to sprawy oczywiste :P

Po nowym roku planuję zakup 106/saxo, a na 16V mnie nie stać :( Planuję zakup 1.4 lub od biedy 1.1 i później swap na TU5JP4.

Skoro potrzeby jest sam silnik z osprzętem, to obniży to sporo koszty
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: mlody333 »

Grzesiek mam podobne plany silnikowe w stosunku do 205 :) Mam nadzieję, że podzielisz się wiedzą jaką zdobędziesz przy swapie.
ODPOWIEDZ