Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana oleju.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Łodzianin
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:10 am
Posiadany PUG: 205 1.1 TU1M 1990r.
Numer Gadu-gadu: 0

Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana oleju.

Post autor: Łodzianin »

Witam.

Już po oficjalnym przywitaniu zasięgnę rady bardziej doświadczonych.
Podczas wkładania tłoka w tuleje złamałem pierścień zgarniający, wychodzi na to, że będę musiał kupić nowe. Nie będzie przeszkadzać silnikowi, jak zmienić tylko na 1 tłoku? Dodam, że pierścień pierwszy od góry ma luz na zamku 0.5mm u tuleje nie mają żadnego progu.
I jak zakładać pierścienie? Co jaki kąt ustawiać przerwy?

Sprawa druga- nie mogę rozdzielić skrzyni biegów. Po rozkręceniu wszystkichu śrub po obwodzie skrzynia rozchodzi się na centymetr, potem coś jakby ją blokowało. Padł mi pewnie synchronizator i chciałbym zobaczyć jak to wygląda od środka :)

Iii sprawa ostatnia. Po wyczyszczeniu silnika (okazało się, że jest w lepszej kondycji niż myślałem) chcę zalać syntetykiem. Wcześniej jeździł na półsyntetyku Castrola, i w silniku był nagar. Ile mogłem, wyczyściłem, ale boję się, że po zalaniu od razu syntetykiem nagar może się wypłukać i zapchać kanały olejowe.

Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 01 wrz czw, 2016 10:51 am przez Łodzianin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

Post autor: DJPreZes »

Specjalista ze mnie żaden, ale co do nr. 3 - no to zalej na początek najtańszym syntetykiem + płukankę do oleju (Miller, Liqui Molly, czy coś koło tego). Poza tym bez przesady - sam zmieniałem w kilku samochodach z pół na pełny a w jednym z minerala na pełny i nic nie zapchało, a jak już czyściłeś, to tym bardziej powinno być ok.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

Post autor: krzyska »

Nowe pierscienie olejowe np. Gotze do tu1m sa trzyczęściowe. "Zamki" ustawiasz co 120 stopni. Oringi pod tulejami wymieniales?
GTI_Efekt Masy Obrazek
Łodzianin
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 01 wrz czw, 2016 8:10 am
Posiadany PUG: 205 1.1 TU1M 1990r.
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

Post autor: Łodzianin »

Oringi leżą i czekają na dalszy ciąg wydarzeń :)
Czyli jak kupię zamiennik, to pierścień zgarniający będzie wyglądał inaczej? Zrobi to różnice? I czy mogę wymienić tylko na jednym cyklu, czy wszystkie trzeba?
Awatar użytkownika
FrogsterPL
Junior
Posty: 166
Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
Posiadany PUG: 205 1.1 XL
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

Post autor: FrogsterPL »

Co do kwestii ostatniej - w moim gaźnikowym TU1 po zakupie olej był wymieniany z "niewiadomoczego" (zapewne z podłego mineralnego, biorąc pod uwagę stan auta) na półsyntetyk, a ostatnio na syntetyk + płukanka (jedno i drugie Valvoline). Nie zauważyłem żadnych problemów z tym związanych. Mam co prawda drobny wyciek, ale on już był na poprzednim oleju.
ODPOWIEDZ