Licznik od GTI do zwyklego Puga, Czujniki....

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
darekz

Post autor: darekz »

wRACAJAC DO TEMATU OBROTOMIERZA GTI W 205 Z SILNIKIEM 1.1 . w MOIM JEST CEWKA (TZW.PODWóJNA) KOSTKA NA 4 PINY I 4 KABLE NA SWIECE (BEZ ROZDZIELACZA) JAK PODLACZYC KABLE DO OBROTOMIERZA GTI ZEBY DZIALAL JAK NALEZY . W OBROTOMIERZU SA 4 STYKI ?? POMOCY !
I JESZCZE WSKAźNIK OD TEMPERATURY KONTROLKE PODPIOłEM POD CZUJNIK A WSKAźNIK , JAKI TO MA BYC CZUJNIK I GDZIE GO PODLACZYC !
Svd
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 09 cze pt, 2006 9:25 am
Posiadany PUG: 205 1.4 GR i 206 :D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

Post autor: Svd »

Witam !
i jak czujniczki juz w silniczku ?
dvfilm

Post autor: dvfilm »

W końcu coś zrobiłem
zamontowałem czujnik temperatury oleju ,
trzeba poprowadzić dodatkowy kabelek od czujnika do licznika , Pin numer 7 patrzącz od strony licznika , biała kostka w w niej Pin 7 , tam jest wpięty kabelek ale on idzie tylko do głównej złączki a potem już nie ma nic, kabelek wypinamy i w jego miejsce przewód od czujnika wpiąć , i po kłopocie , działa

teraz tylko jeszcze załatwie trójnik i czujnik ciśnienia wychyłowego pozostnie podłączyć

aha
czujnik temp. oleju wkręcić można z powodzeniem w miejsce korka spustowego oleju , pasuje idealnie i trzyma , nie ma co wiercić dziury w misce.
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

a ty jak zrobiles wywaliles otwor w misce czy zamiast korka? bo to calkiem ni glupi pomysl jest. Jak skombinujesz ten trojnik to daj znac powiesz co i jak bo ja tez niedawno przekladke zegarow robilem i mi wskazowka cisnienia oleju nie dziala (temp. tez nie ale to szczegol):)
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
dvfilm

Post autor: dvfilm »

zrobione
oto fotki
Załączniki
czujnik temperatury oleju, wkręcony zamiast korka oleju, gwint ten sam, M16 x1,5,
czujnik temperatury oleju, wkręcony zamiast korka oleju, gwint ten sam, M16 x1,5,
DSCF1143.JPG (84.26 KiB) Przejrzano 12822 razy
trójnik w a nim dwa czujniki, widać na pierwszym planie zwykły czujnik
trójnik w a nim dwa czujniki, widać na pierwszym planie zwykły czujnik
DSCF1142.JPG (82.08 KiB) Przejrzano 12823 razy
i czujnik od wskaźnika wychyłowego
i czujnik od wskaźnika wychyłowego
DSCF1141.JPG (77.6 KiB) Przejrzano 12824 razy
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

no wyglad idealnie powiedz mi jeszcze jak mozesz jakich gwintownikow uzyles w tym trojniku albo gdzie mozna takie cos wykonac. Pozdro i dzieki. Czy to jest silnik serii TU?
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
dvfilm

Post autor: dvfilm »

Trójnik zamówiłem u śluszarza, podałem mu orientacyjne wymiary i dałem czujniki żeby dorobil odpowiedni trójnik
Silnik TU3M
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

a powiedz mi jaki gwint ma czujnik cisnienia (na kontrolke) ten seryjny w bloku? i skad masz ten czujnik do tempwratury
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
dvfilm

Post autor: dvfilm »

Czujnik ciśnienia seryjny ma taki sam gwint jaki ma korek w misce , M16
czujnik od temp. i ciśnieniowy wychyłowy wykręciłem z silkika 1.6 GTI , za sumę w sumie 30zł + 15zł paliwo na przejazd

jak się dowiadywałem w serwisie Peugeot , czujnik temp to 150zł, czujnik wychyłowy to 350zł
Załączniki
zegary od GTI w peugeocie 205 indiana z działającymi wskaźnikami oleju i temp. oleju
zegary od GTI w peugeocie 205 indiana z działającymi wskaźnikami oleju i temp. oleju
DSCF1146.JPG (59.35 KiB) Przejrzano 12794 razy
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

1,5 bara to normalne?
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
dvfilm

Post autor: dvfilm »

tak
kontrolka diodowa wyłancza się przy 0,5 bara

więc przy ok 1000 obrotów 1,5 bara to jest spoko przy silniku 1.4i
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

oj... powiem że kawałek fajnej roboty odwaliłeś :P

może... jak sobie sprawie taki licznik :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

_O_ _O_ Brawo! Kawal dobrej roboty! Takich ludzi trzeba w klubie ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

witam sprawa sie skomplikowala bo ja nie mam mono jetronica tylko magnet marelli (dzisiaj strzele fotki i sami sie przekonacie) wobec czego pytam jak tu podlaczyc obrotek? pod ktory kabel sie wpiac?
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Svd
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 09 cze pt, 2006 9:25 am
Posiadany PUG: 205 1.4 GR i 206 :D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kraków

Post autor: Svd »

Witam !
Kawalek dobrej roboty to malo powiedziane... ile zaplaciles za zrobienie takiej "kosteczki" i czy ew. jest jakakolwiek szansa na dorobienie nastepnej :) ?
ODPOWIEDZ