bhejduk pisze:
Co daje gruba rura, a co daje jakiś system dwu tłokowy.
http://kw.grupakw.pl/pl/47/kw/kw-konstr ... ortyzatora
Pierwsze były amory olejowe, są OK tylko podczas ostrej jazdy zmieniała się ich charakterystyka tłumienia dlatego że olej się spieniał. Żeby wyeliminować to zjawisko wpadli na pomysł nabić amortyzator gazem. Potocznie nazywane amory Gazowe mają nadal w sobie olej;) Obydwa rodzaje amorów są tak zwane dwu rurowe nisko ciśnieniowe jest rozwiązanie stosowane w seryjnych samochodach, zazwyczaj takie zawieszenie jest komfortowe, miękkie. W 1953r. niejaki Christian Bourcier de Carbon chcąc poprawić prowadzenie swojej rajdówki zbudował i opatentował jedno rurowy tzw Monotube amortyzator wysokociśnieniowy. Lepiej tłumi nierówności, daje super prowadzenie auta, może pracować pod każdym kątem no i zazwyczaj jest przeznaczony do sportu, na pewno mniej komfortowy od tych dwóch powyżej.
"- High pressure gas monotube.
Patented by Christian Bourcier de Carbon in 1953.
Christian Bourcier de Carbon founded the De Carbon company in the same year 1953 when he invented the monotube high pressure gas shock absorber. Soon after a license was sold to Bilstein in Germany. Now that the patent has expired also other companies such as Koni use the monotube technology for their top range.
Lancia engineers were among the first to recognize the superior performance of the De Carbon shock absorbers and fitted them to the Flavia and Fulvia. Today the De Carbon technology is preferred by car makers such as Ferrari, Lamborgini, Maserati and Lotus.
High pressure gas shocks can be mounted under any angle. This is important for the rear shocks of the Flavia / Fulvia. Hydraulic shocks have to be mounted within 45 degrees of upright. "
http://www.viva-lancia.com/specials/de- ... carbon.htm