Usztywnianie zawieszenia - ertalon zamiast gumy i metalu

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Usztywnianie zawieszenia - ertalon zamiast gumy i metalu

Post autor: d_ARC »

Ano za namową kolegi, zastąpiłem gumowo-metalowe tulejki wahacza dotoczonymi z ertalonu. No i chyba nauczę się jeździć zgodnie z ograniczeniami, nawet nie wiedziałem, że nasze drogi są aż tak nierówne...

Jaki wpływ na zużycie zawieszenia i budy (o komforcie jazdy już nie wspominam) będzie miało takie rozwiązanie, bo niektórzy mocno straszą Jak to sprawdza się poza torem? Ktoś praktykował takie rozwiązanie ?
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Wydaje mi sie za zajebiste znaczenie....Zalezy jeszcze ,ktorego ertalonu uzyles.
Ale generalnie to chyba nie byl najlepszy pomysl bo te tulejki Ci sie szybko wyklepia,a jak nie tulejki to co innego.
Daj panie zebym sie mylil.
Powodzenia
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Wg. mojego mechanika wytrzymają znacznie dłużej niż seryjne, Sasic czy Delphi wytrzymywały max pół roku. Co więcej Ertalon ma być trwalszy niż teflon, który wg niego jest za miękki. Chłopak raczej wie co mówi, ma duże doświadczenie, serwisuje auta chłopaków startujących w RSP PZM.

A inni straszą mnie, że buda się porozłazi (trudno, tydzień urlopu i spawarkę w dłoń, bo i tak miałem obspawać), polecą poduszki silnika, skrzyni, wahacze itp.

Już po kilku kilometrach czuje się kolosalną różnicę, najgorsze są poprzeczne nierówności (np. łączenia asfaltu), studzienki na które wcześniej nie zwracało się uwagi, a nawet zniszczona wierzchnia warstwa asfaltu się przenosi na drgania :roll:
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

no i z tego przejęcia tymi odczuwalnymi stukami zaczniesz wolniej jeżdzić :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

mnie wlasnie polskie drogi powstrzymuja od zalozenia nizszych sprezyn na przod boje sie ze bede czul kazda dziure juz teraz jest masakra na mojej wiosce trzeba jezdzic slalomem miedzy dziurami :(
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Kurde, bardzo mnie to interesuje. Az tak strasznie jest. To juz sobie wyobrazam co by u mnie sie dzialo. Teraz wcale nie jest za milo, a mam tylko zalozone nizsze sprezyny, do tego amory juz chyba sie koncza, ale na razie trzeba bedzie na takich sie przemeczyc. Pozniej mam nadzieje uda sie zalozyc jakies Bilstein B6.
Informuj dalej o twoich odczuciach i doswiadczeniach ...
Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Jak na moje to rozwiązanie nadaje sie np. w niemczech, a nie w Polsce..niestety fizyki nie da się ominąć...energia krra wytwarza się podczas pokonywania takich nierównosci, standradowo rozpraszana jest w tulejach stalowo-gumowych...jesli się je wyeliminuje, to niestety niewdzięczną rolę musi przejać buda...która tę energię w sobie musi rozproszyć.
na początku bedzie dobrze, ale zmęczenie materiały po wielkrotnych uderzeniach spowoduje ze buda pusci w najmniej oczekiwanym momencie, co niekoniecznie musi być bezpieczne..
na torze wyścigowym to bym w to wszedł od razu, ale nie na naszych drogach..
Awatar użytkownika
ghostface
Junior
Posty: 108
Rejestracja: 14 mar śr, 2007 2:28 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków / Niepołomice

Post autor: ghostface »

Ja sam po zmianie wahaczy nie moge sie przyzwyczaic :? ...poprzeczne nierownosci sa nie do zniesienia az mam wrazenie ze auto w czasie jazdy "przestawia sie", studzienki tez daja w dupe :cry: . Do tego dodam ze codziennie przejezdzam przez odcinek tak wyryty ze naprawde czasem to strach ogarnia na mysl co by sie stalo gdyby wiechac z impetem w taka wyrwe ;/
Sportowego zawieszenia to nawet sobie nie wyobrazam bo czasem jezdze tez BMW e36 ktore jest z zasady sztywne i naprawde nie jest przyjemnie
205 - Sympatyczne lwiątko ;]
1,1 XL 1988 [wtrysk] http://www.GhostFace.205.pl
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Ech no i w użytkowaniu pojawił się drażniący problem :(
Po kilku dniach coś zaczęło metalicznie pukać z przodu auta, z czasem pojawił się też odgłos trzeszczenia. Objawy występują na większych dziurach, poprzecznych nierównościach, łączeniach asfaltu, zjeżdżaniu z krawężnika.
Kilka wieczorów spędziliśmy z mechanikiem szukając przyczyn. W zawieszeniu nie ma żadnych luzów, za wyjątkiem łącznika stabilizatora, ale jeszcze daje radę więc wymieniać go to wyrzucanie kasy w błoto. Wszystkie śruby w zawieszeniu dobrze dokręcone. Sprężyny mam H&R, nie wygląda na to aby były pęknięte, zresztą one raczej są niezniszczalne. Dolna poduszka silnika już swoje przeszła i zdałoby się wymienić (tu pytanie czy trzeba demontować półosie, czy można wymienić sam element gumowo-metalowy). Dokładnie oglądaliśmy budę i też nie widać śladów pęknięć itd.

Co może być przyczyną? Czy możliwe, że ertalon w ten sposób reaguje na pracę wahaczy?
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

czy trzeba demontować półosie, czy można wymienić sam element gumowo-metalowy
nie

myśle że nie zobaczysz nigdy co to skrzypi, bo nawet jeśli to buda to nie będzie tam jakiejś 3cm szczeliny na którą mógłbyś sobie zerknąć...
...też kiedyś miałem 'takiego' puga... po tamtych doświadczeniach pełne zawieszenie Koni leży jak narazie nieużywane w garażu... budy mi baardzo szkoda... wiem że delikatna...
pozdr
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Też mam takie tuleje, od Kaktusa :wink:
To samo co u Ciebie, telepie strasznie, do tego mam skrocone i utwardzone amory. Rozkręcały mi się sruby od wahaczy, dwa razy Mcperson. Również coś mi stukać w zawiasie zaczęło, ale też nie ma żadnego luzu. Co kilka dni sprawdzam, wszystko skręcone, nic nie wybite.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Kurcze a ja sie wczesniej zastanawialem czy nie zalozyc wlasnie takich. Wiem juz, ze tego nie zrobie dopoki auto bedzie do jazdy na codzien :)
Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Hehe masz cięższy silnik więc i przeciążenia inne :) Jeśli zależy Ci na komforcie stanowczo odradzam, no ale auto prowadzi się bajecznie :twisted:

No ale ciekaw jestem co tak hałasuje, pewnie z czasem wyjdzie samo...
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Wiem ze na forum 205gtidrivers narzekali na "stuki" aluminiowej dolnej poduszki silnika. Mowili, ze tez wydaje specyficzne odglosy przy okreslonych obrotach, jednak po pewnym czasie ucichalo to - czesciowo sie przyzwyczajali, czesciowo sie ulozylo. Pewnie w Twoim przypadku tez tak bedzie z zawieszeniem :)
Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Oby :) Odczekam trochę czas i dam znać. Dzięki za inf.
ODPOWIEDZ