Wymiana łożyska - przód

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
lechu
Nowicjusz
Posty: 96
Rejestracja: 15 kwie ndz, 2007 12:41 am
Posiadany PUG: Lacoste
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Wymiana łożyska - przód

Post autor: lechu »

Witam
mam pytanko... Czy, żeby wymienić łożysko z przodu potrzebny mi jest jakiś zakład?? Tzn. słyszałem, że łożysko trzeba wprasować, a nie da się tego zrobić domowymi sposobami?? Młotek te sprawy... :))) A jeśli tylko prasą można to zrobić to czy zna ktoś jakieś taniutkie miejsce w Krakowie gdzie mogliby mi to wymienić?? Z góry dzięki i pozdrawiam
Jestem bezpiecznym kierowcą - zawsze mam przy sobie gumki :)

http://www.lechu6.205.pl
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Jestem na bieżąco w temacie...wybijasz spokojne młotkiem..ale do montażu tylko i wyłacznie prasa...nie można dopuścić by wewnętrzne pierścienie rozeszły się podczas montażu...przy wbijaniu młotkiem zawsze takie prawdopodobieństwo istnieje, na prasie robota idzie szybciej i z o wiele większą kulturą.
Piasek
Junior
Posty: 176
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 10:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piasek »

ja to zrobiłem sam w domu bez prasy. Do osadzenia nowego łożyska użyłem hydraulicznego podnośnika do samochodu oraz ramy, którą wykonałem z 4 kawałków kątownika. Wsadziłem zwrotnicę pomiędzy podnośnik i ramę i wcisnąłem łożysko. Weszło elegancko. Ale nie jest to chyba zbyt profesjonalny sposób.
205XS (leżaczek) - hamulce już zrobione - teraz gaźniki a potem... kto wie co wyjdzie potem
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Ważne ze skuteczny... :D
Piasek