Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 538
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: pilot-84 »

Witam,

Pisałem w wątku o moim 205, ale nie każdy tam pewnie zagląda, dlatego powtórzę problem w niniejszym dziale. Prośba o pomoc szczególnie osoby doświadczone z Mi16.

Problem dotyczy podpory prawej półosi, tej osadzonej na łapie silnika. Zauważyłem, że luzem na osi lata sobie taki oto pierścień (nr 1 na rysunku). Wydawało mi się, że jest on z podpory, więc wsunąłem go w miejsce (nr 2). Jednak ten pierścień nie siedzi tam sztywno i można go wysunąć.

Jaką on (ten pierścień) dokładnie pełni funkcję?
a) czy trzyma łożysko podpory na miejscu
b) czy trzyma półoś na miejscu i uniemożliwia jej wysunięcie ze skrzyni
c) czy pełni funkcję zabezpieczenia łożyska podpory przed zanieczyszczeniami

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i twierdzi, że ten pierścień osłania łożysko przed brudem. Twierdzi że nie trzyma samego łożyska - łożysko jest unieruchomione przez dwie śruby (3a i 3b na rysunku).

Z kolei kolega z forum na PW napisał, że pierścień trzyma łożysko i istnieje ryzyko że półoś się wysunie i wyleci cały olej ze skrzyni.

Moja konfiguracja to:
Silnik Mi16
Skrzynia BE4 16DS z 306 1.8 16V
Półosie są z 306HDI, skracane, spawane, wzmacniane.
Załączniki
20150609_200819_opis.jpg
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: woocash »

nie wiem, nie znam się, ale jak trzeba, to może by tam ten pierścien włożyć do podpory i zablokować blaszką a'la
Obrazek

tylko oczywiście z otworem na półoś w środku, przykrącaną tymi śrubami trzymającymi łożysko.

ale to na szybko, na chłopski rozum, późno i wogóle piszę.

no i nie wydaje mi się, żeby się półoś trzymała na łożysku - ja widziałem patent na tulejkę wprasowaną na ciepło na półoś to raz, dwa - na wieloklinie w skrzyni nie ma pierścienia blokującego? Obrazek czegoś takiego?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: grzesiek309 »

woocash. Ty i te Twoje teorie 8)7 Co jedna to lepsza :lol:
Co poza podtrzymaniem pierścienia, żeby nie latał dałaby taka blaszka? Nic, więc łatwiej po prostu wyjąć pierścień i wyrzucić. Półosie zabezpieczenia mają tylko przy przegubach, od strony skrzyni nie ma żadnego.

Pilot, pierścień służy jako ochrona łożyska przy wybijaniu półosi ale i też dodatkowe zabezpieczenie łożyska przed przesunięciem. Jeżeli się nie trzyma, to istnieje ryzyko wysunięcia się półosi z łożyska i ze skrzyni.
Spróbuj wbić pierścień i zobacz czy będzie ciasno siedział. Jeśli nie, czeka Cię wymiana. Da się takie cudo kupić nowe.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 538
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: pilot-84 »

Pierścień chodzi luźno, nie musiałem go wbijać. Spróbuję go kupić i włożyć nowy.

A czy czasem sam wahacz, który "trzyma" zwrotnicę prawego koła nie blokuje półosi (i w tym łożyska) przed wypadnięciem ze skrzyni?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: woocash »

Grześku, był disklamer? Był. :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: grzesiek309 »

Polos nie wypadnie ale pracuje na przegubach i moze sie lekko wysunąć i rozszczelnic simmering.

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 538
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: pilot-84 »

Ok. Ten pierścień wbija się od strony skrzyni, czy od strony koła? Czy po wbiciu wkłada się dopiero półoś?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Silnik Mi16 - półosie - łożysko podpory półosi

Post autor: grzesiek309 »

Od strony skrzyni. Wbić najlepiej na zdjetej polosi i pozniej wlozyc całą na miejsce.

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
ODPOWIEDZ