Strona 1 z 1

amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 04 lut sob, 2017 9:47 pm
autor: grzechuuu205
witam!

W nastepnych dniach bede zmienial zawieszenie na przodzie na oryginalna wysokosc (oryginalne sprezeyny 2 zolte kropki).
Chwilowo mam zalozone Eibachy -30mm i standardowy amortyzator. - jak dla mnie troche za twardo.

Na przegladzie mowia, ze amortyzatory so jeszcze OK, lecz nie moga gwarantowac jak beda sie zachowywac gdy zalozy sie wyzsza sprezyne - prawda? - Dlatego tez zastanawiam sie nad kupnem nowych.

W gre wchodza KYB lub monroe (jedyne dostepne przynajmniej w sklepach Online.

KYB ma rowniez rozne typy
1. PREMIUM (olejowy)
2. Exel - G (gaz)
3. Ultra SR (??)

macie moze jakies doswiadczenia z jazdy, cos polecacie? - przypominam ze zalozona bedzie oryginalna sprezyna.

za wszystkie sugestie z gory dziekuje!

pozdrawiam!

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 05 lut ndz, 2017 5:15 pm
autor: RafGentry
Ja uwielbiam fabryczną specyfikację zawieszenia w GTI. To jest to, co wypracowali inżynierowie Peugeota projektując to auto 33 lata temu i dlatego zawsze będę fanem oryginalnej sprężyny i amortyzatorów olejowych. Jest sztywno i sprężyście zarazem.

W jednym GTI zamieniłem oryginalne amory (z braku laku) na gazowe TRW i co prawda auto trzymało się w zakrętach świetnie, to na torowiskach, dziurach, nierównościach poprzecznych wstrząsy odbierały mi smak życia. I jazdy oczywiście też ;)

Dlatego, jeśli mam wybór, to do seryjnego GTI zawsze będę szukał olejowych amortyzatorów.

Nic nie sugeruję, ale wrzucam taki kamyczek do ogródka z Twoim GTI ;)
13937781_837805633017729_1650221775733260832_o.jpg

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 05 lut ndz, 2017 6:01 pm
autor: grzechuuu205
No właśnie, dlatego zadałem to pytanie co wybrać. Kupiłem auto z poprzestawianym zawieszeniem gdzie tył do przodu wogole nie pasował. Ktoś chciał przód obniżyć lecz użył złych sprężyn i auto stało +30mm, więc kupiłem eibachy -30mm bo tył już tak nisko stał.

Po jakimś czasie stwierdziłem że jednak tył (który tak kupiłem) jest za nisko i ustawiłem serię. Lecz przód został -30 i chyba na oryginalnych amorach.

Ta specyfikacja wogole mi nie pasuje -.za twardo (fakt fajnie się trzyma) ale chcę mieć oryginalne ustawienie, dlatego też kupiłem oryginalne sprężyny (dwie żółte kropki) i chce włożyć amor, który będzie tak jak mówisz sztywno lecz sprężyscie zarazem.

Jakieś olejówki polecasz?

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 05 lut ndz, 2017 7:55 pm
autor: grzechuuu205
a jaka roznica w jednorurowym a dwururowym ?

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 05 lut ndz, 2017 10:27 pm
autor: Bartek4
temat z ktorym sie aktualnie tez mierze... z doswiadczenia w innym aucie Ci moge napisac:

Volvo 480 - jeden na B4 wiec zawieszenie prawie jak orginal a drugi na KAW (to jest inaczej KYB na glebie -30) i zakochalem sie w tym zestawie. Na tym B4 mam oczucie - "za wygodnie" ale to tez kwestia innego typu auta - V480 - Gran Turismo

takze dziwie sie ze chcesz zeby bylo "wygodniej" ;)

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 05 lut ndz, 2017 10:32 pm
autor: grzechuuu205
Albo mam coś z tymi amortyzatorami, albo nie lubię desek.. jak jadę po osiedlowej drodze, która jest nierówna (łata na łacie, nierówności i progi zwalniające) to jak dla mnie jest tragedia.

Byłem ostatnio jeszcze sprawdzić amortyzatory i mówią że są ok niby...

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 13 cze wt, 2017 12:34 pm
autor: Archer
Grzechy a sprezyny od GTI to miałeś czy coś zakupowałeś ? Szukam sprezyn standard bo moje Eibachy za nisko sa z silnikiem TU5 ( nie alu )

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

: 13 cze wt, 2017 1:41 pm
autor: grzechuuu205
Miałem eibachy do GTI. Stał wtedy trochę niżej (ładnie to wyglądało, około -30mm)