pompa wspomagania hamulcy

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Siedlu

pompa wspomagania hamulcy

Post autor: Siedlu »

no własnie, od jakiegos czasy dochadżą mnie dziwne odgłosy z pompy wspomagania hamulcy, wydaje odgłosy podobne doluźnego paska klinowego (czyli piszczy), zauważyłem tez że odgłosy też od tymczasowych z upływem dni/jeżdżenia przechadzą w stałe hałasowanie, czy da sie cosik z tym zrobić, czy może trzeba zakupić nową pompe?? a jesli juz to jaki jest orientacyjny koszt
ad2. ludzie jeśli ktos naprawia swojego PUGa na terenia wawy to niech napisze gdzie (jesli oczywiście poleca to miejsce), z góry dzięki

PS>205 1,9D
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

napisz o jaką pompe ci chodzi?w dieselu układ hamulcowy składa się z serwa czyli takiej bańki blaszanej, do niej jest przykręcona pompa ham,a do serwa coby działało potrzebne jest podciśnienie które w dieselu realizuje pompa Vacu są dwa rodzaje jedne starsze napędzane paskiem od wałka rozrządu, drugie młodsze(turbinowe) przykręcone z boku do głowicy napędzane bezposrednio wałkiem.taka pompka jest połączona wężem gumowym z tą bańką zwaną dalej serwem.Te stare są bardzo awaryjne ale nie wiem czy o to chodzi?a hamuje ok?
Siedlu

Post autor: Siedlu »

to ja w tamim razie mam ten starszy typ napedzany psakiem rozrządu :), poki co hamuje normalnie (poza problemami prawdopodobnie z serwem) ale niepokoją mnie dochodzące co i róz odgłosy, myśle że po prostu nadchodzi jej kres i potrzebna będzie wymiana bo z tego co wiem to raczej nie jest naprawialny element, choc oczywiscie moge sie mylić...

PS.dzieki za odzew w moich dwoch problematycznych tematach hehehe po
pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Pompa vacu nie jest napędzana paskiem rozrządu, ona jest po przeciwnej stronie wałka i jak to ta starsza to jest napędzana takim krótkim paskiem klinowym, często pęka w nich membrana kosztuje koło 30pln, w pompce jest olej gorzej jak go nie ma... wtedy zaczyna dzwonić i jest mniej wydajna... nowy typ bez paska jest niemal bezawaryjny. Jak Ci syczy wewnątrz auta to prawdopodobnie coś nie tak z serwem i trzeba by wymienić nie mam pojęcia ile takie coś kosztuje ja kupiłem razem z pompką za 20pln:)) ale to raczej rzadko spotykana cena:))))
aro

pompa

Post autor: aro »

miałem taki problem - zatarla sie ta pompka (na pasek). podobno jest nierozbieralna więc musialem kupić. na szrocie 400 zeta :x (szrot pod warszawka - to i drogo :evil: ), nowka ok. 1000 zeta i z tego powodu w żadnym sklepie niedostępna- tylko n a zamówienie.
może znajdziesz jakiegoś magika co potrafi regenerować takie pompy. jeśli padla membrana to podobno nie jest problem.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

To troche zapłaciłeś!!!!! Chyba w wawie na strażackiej:) Membrana to żaden problem, ale kto powiedział że pompki nie da się rozebrać????? Sam rozbierałem kilka razy i zmieniałem tulejke w korbowodzie tyle że na łożysku miałem luz (nie zauważyłem) i ciągle ta tulejka się wyrabiała!!! Ja nie widziałem drożej niż 200pln a normalnie 100-150 i tyle z bólem:) zapłaciłem. Niedawno znów poszła mi membrana, wyciąłem ze skóry i póki co miesiąc chodzi:))))
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

A jak to wyglada w Pugu 1.1 wtrysk??
Tam nie widze,zadnej pompy-przewod idzie do kolektora ssacego,a jak go zdejme to silnik zaczyna odstawiac cuda-przebiera,telepie,itd...czy to normalne??
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Całkiem normalne:) W benzynowym silniku masz przepustnice przez którą w układzie dolotowym tworzy sie podcisnienie i dlaczegoby go nie wykorzystac do serwa?? W dieselu nima przepustnicy i potrzeba oddzielnej pompy.
Pozdrawiam.
205DIESEL

Post autor: 205DIESEL »

NA FORUM TRAFIŁEM PRZYPADKOWO WCZORAJ. JESTEM UŻYTKOWNIKIEM 21 LETNIEGO PEUGEOTA 205 1.8D OD PRAWIE 15 LAT CHOĆ TERAZ UŻYTKUJE GO TYLKO CZASAMI (ŻONA NIM JEŹDZI). JEŚLI CHODZI O POMPĘ WSPOMAGANIA HAMULCÓW TO KILKA RAZY WYMIENIAŁEM MEMBRANĘ, BO BYŁA PĘKNIĘTA.ALE TERAZ ZAUWAŻYŁEM PRZECIEK NA USZCZELNIACZU PRZY KOLE PASOWYM I JAKOŚ TA POMPA GŁOŚNO CHODZI (STUKA). MAM PYTANIE ILE WCHODZI DO TEJ POMPY OLEJU I GDZIE SIĘ GO WLEWA? BYĆ MOŻE JEST ZA MAŁO OLEJU? NIGDY NIE BYŁ UZUPEŁNIANY. ALBO STUKANIE MA INNĄ PRZYCZYNĘ?
POZDRAWIAM WSZYSTKICH FANÓW 205-TEK !!!
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

Oleju wchodzi może ze 2 naparstki. Chyba ktoś, gdzieś napisał, że silnikowy. Wlać trzeba po odkręceniu górnej części. I pilnować trzeba, żeby zawsze tam było troszkę oleju.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
ODPOWIEDZ