Licznik:)
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Licznik:)
Własnie zamieniam u siebie licznik z zegarów z GTI na zegary z BX TD.
Czy ma może ktoś spiane jaki kabel ma jaka rezystancje, gdyz w moim aucie jest zrobiona taka masakra przez poprzedneigo właścicela ze nie mozna dojśc do ładu
Czy ma może ktoś spiane jaki kabel ma jaka rezystancje, gdyz w moim aucie jest zrobiona taka masakra przez poprzedneigo właścicela ze nie mozna dojśc do ładu
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Licznik:)
Same kable niskonapięciowe mają oporność bliską zeru,ok.0,4 Ohm.
Jeżeli jest podpięty z jednej strony czujnik np.temperatury to wartość rezystancji sięga kilku kilo Ohm.
Kable wysokonapięciowe w zależności od wykonania ok. 2 kilo Ohmy
Jeżeli jest podpięty z jednej strony czujnik np.temperatury to wartość rezystancji sięga kilku kilo Ohm.
Kable wysokonapięciowe w zależności od wykonania ok. 2 kilo Ohmy
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Re: Licznik:)
Jeżeli chodzi o postępy to jak na razie takowych brak . Wszystko ze względu na to że byłem w domu tylko na kilka godzin...i wypróbowałbym to o czym pisał Krzysiek ale niestety uszkodzeniu mechanicznemu uległa jedna dioda a z braku czasu nie kupiłem kolejnej. Za to wyprowadzone są ładnie kable z cewki i cała reszta. Spisałem dane diody które mam nadzieję wyjaśnią troche sprawe;
dioda ma oznaczenie: IN µ007 MIC
dioda ma oznaczenie: IN µ007 MIC
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Re: Licznik:)
Dziś rozpocząłem kolejne próby podłączania obrotka....domyślam się że dla niektórych post ten może okaze się męczącym wałkowaniem tematu ale że zależy mi ogromnie na tym żeby to działało więc pisze co następuje...podłączyłem wszystko tak jak pisał do mnie Krzysiek ale efekt jest taki że ,,pali się,, rezystor i przy dodawaniu gazu samochód przygasa aż w końcu gaśnie... . Wskazówka co prawda drgnie na początku ale nie wiem czy dobrze wskazuje bo przy dodawaniu gazu gaśnie. Ma ktoś jakiś pomysł co mogę robi nie tak?
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Licznik:)
a czy przypadkiem zamiast rezystorów nie powinny byc diody?
- tomek05229
- Junior
- Posty: 400
- Rejestracja: 08 maja sob, 2010 10:54 am
- Posiadany PUG: 205 Forever '95
- Numer Gadu-gadu: 11234915
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski /Wa-wa
Re: Licznik:)
...i w końcu udało się ogarną obrotka....przyczyną tego była wadliwa dioda (juz taka zostala zakupiona) oraz masa z karoserii....po podłączeniu pod aku wszystko ładnie śmiga.. : Dzięki wszystkim za pomoc bo bez tego nie dał bym rady
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Licznik:)
dwie diody i rezystorzmac pisze:a czy przypadkiem zamiast rezystorów nie powinny byc diody?
GTI_Efekt Masy
- peterp194
- Junior
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
- Numer Gadu-gadu: 7770682
- Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno
Re: Licznik:)
http://205d.free.fr/compteur.htm
Nie wiem czy ten link komuś pomoże, ale zdaje się, że jest tam opisane jak podłączyć wszystkie wskaźniki w zegarach z GTI.
Nie wiem czy ten link komuś pomoże, ale zdaje się, że jest tam opisane jak podłączyć wszystkie wskaźniki w zegarach z GTI.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz czw, 2011 1:44 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 TU1M
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Licznik:)
Ja mam pytanie, czy po przełożeniu licznika z "biedy" na np. z xs, będzie pokazywał prawidłowo prędkość, jak na poprzednim liczniku?
I jest tu gdzieś opisane co i jak po kolei robić przy przekładce? Czytam temat od początku i nie wiem do końca co z czym się je
I jest tu gdzieś opisane co i jak po kolei robić przy przekładce? Czytam temat od początku i nie wiem do końca co z czym się je
- peterp194
- Junior
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
- Numer Gadu-gadu: 7770682
- Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno
Re: Licznik:)
Pawels, prędkość pokazuje prawidłowo (przynajmniej ja nie mam nic do zarzucenia), w temacie jest wspomniane małe przekłamanie, ale nie ma tragedii
Więc tak, poza licznikiem najlepiej mieć też wtyczki z bogatszej wersji. PINy w kostkach różnią się pomiędzy licznikami. Na portalu 205.pl znajdziesz opisy kostek - co trzeba zamienić. W tym temacie też były jakieś załączniki
Do obrotomierza również potrzebujesz wtyczki. Tutaj też wszystko zależy od wersji. Ja miałem odpowiedni kabel "pod ręką", inni ciągnęli kabel z cewki, inni z komputera (sterownika). Musisz dokładnie doczytać temat, popatrzeć co masz u siebie.
Czujnik temperatury do wskaźnika musi być dodatkowy, powinien być umieszczony na termostacie - u mnie był . Kabel powinien być fabrycznie wyprowadzony z komory silnika do skrzynki z bezpiecznikami. Musisz dokładnie przejrzeć ten temat, znajdziesz na pewno wszystko co będziesz musiał zrobić.
Więc tak, poza licznikiem najlepiej mieć też wtyczki z bogatszej wersji. PINy w kostkach różnią się pomiędzy licznikami. Na portalu 205.pl znajdziesz opisy kostek - co trzeba zamienić. W tym temacie też były jakieś załączniki
Do obrotomierza również potrzebujesz wtyczki. Tutaj też wszystko zależy od wersji. Ja miałem odpowiedni kabel "pod ręką", inni ciągnęli kabel z cewki, inni z komputera (sterownika). Musisz dokładnie doczytać temat, popatrzeć co masz u siebie.
Czujnik temperatury do wskaźnika musi być dodatkowy, powinien być umieszczony na termostacie - u mnie był . Kabel powinien być fabrycznie wyprowadzony z komory silnika do skrzynki z bezpiecznikami. Musisz dokładnie przejrzeć ten temat, znajdziesz na pewno wszystko co będziesz musiał zrobić.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Licznik:)
Potrzebne sa dodatkowo 2 wtyczki - do obrotka i jeszcze któraś w rzędzie u góry licznika (niebieska??nie pamiętam) resztę już masz. Na forum masz opis które piny w kostkach po przepinać i gdzie. Obrotek (jeśli licznik z XS-a) łączysz pod kabel nr112 który masz wyprowadzony w kostce w skrzynce bezpieczników( kostka przypięta do lewego słupka - kabel jasno niebieski a przy kompie żółty). Kabel od czujnika temp. też masz wyprowadzony w którejś kostce jak wyżej - nr47a lub samo 47 - jasno niebieski( o ile masz wmontowany w termostat u góry czujnik). Zasilanie obrotka sobie znajdziesz w skrzynce, byle było po kluczyku. Jak obrotek nie zadziała na sygnał z kompa to pozostaje układ z 2 diod i rezystora złożyć i podpiąć do cewki zapłonowej. U mnie działa ten układzik bez problemów już 3 latka, u innych pewnie jeszcze dłużej. Czy przekłamuje to nie wiem bo miałem wersje skalowana do 180km/h. A jak chcesz się w to już bawić to kupuj ten licznik z działu Ogłoszenia z Netu. Wygląd prawie jak GTI i zaręczam że będziesz bardziej zadowolony. Tyle, że obrotek musowo podłączony na układ z diodami.
GTI_Efekt Masy
- peterp194
- Junior
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
- Numer Gadu-gadu: 7770682
- Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno
Re: Licznik:)
Ode mnie lekki mod - czerwone wskazówki:
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Licznik:)
Podpowie ktoś jak podłączyć obrotomierz do XU9JAZ? Dziś po pierwszym odpaleniu okazało się, że nie działa
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- peterp194
- Junior
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 maja pn, 2011 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 phII 1.1 TU1M Color Line
- Numer Gadu-gadu: 7770682
- Lokalizacja: Świerzowa Polska/Krosno
Re: Licznik:)
Jak chcesz jakieś szczegóły na temat tego schematu to pisz PW.