Witam,
prowadzę renowację 1.9 CTI i jednym z problemów są niestabilne fotele przednie. Zarówno lewy jak i prawy bujają się (nie przesuwają) lekko w przód i tył mimo, że zamek blokujący jest na swoim miejscu.
Wygląda na to, że prowadnice w podłodze nie trzymają dokładnie szyn foteli i jest luz. Czy ktoś już się tym zajmował? Można to jakoś zregenerować?
Niestabilne fotele przednie w 1.9 CTI
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Niestabilne fotele przednie w 1.9 CTI
Można. Jest przy ty sporo roboty z demontażem przeszkadzających plastików tak aby można było zawinąć wykładzinę na tylną kanapę.
1. Wykręcić tylne śruby mocujące prowadnice foteli.
2. Jeżeli ułamane są tylko nakrętki przednie + niewielkie fragmenty wspornika- to fotel powinien dać się wyjąć z wykładziny bez większych problemów.
3. Przy pomocy klucza i np. klucza typu Mors wykręcamy śrubę z prowadnicy. Następnie wkręcamy ją ponownie w nakrętkę-zabezpiecza to gwint podczas spawania. Należy poznaczyć która gdzie będzie spawana.
4. Demontujemy plastiki,uszczelki drzwi,uchwyty wykładziny itp. aby wywinąć wykładzinę.
5. Zabezpieczamy powierzchnie/boczki drzwi i to co może zostać potraktowane iskrami( wtapiają się we wszystko) podczas szlifowania.
6. Szlifujemy wierzch powierzchni w miejscach przewidywanego spawu.NIE wygładzamy widocznych ubytków blachy.
7. Odpowiednią nakrętkę wraz z fragmentem wspornika dopasowujemy do wyrw wspornika i punktujemy/spawamy przy pomocy spawarki typu MIG zwanej potocznie MIG-omatem.
Miejsca spawu oczyścić drucianą szczotką.
I tak samo z następnymi.
8. Przygotować 4 paski blachy gr. 1,5 mm.o szerokości wspornika
i dł. 40mm, jeżeli takie wystarczą do wzmocnienia spawu.
Wywiercić po środku pasków otwór o średnicy 4 mm.większy niż średnica śruby . Zaznaczyć symetryczne położenie płytki względem śruby i szlifierką usunąć farbę tak aby można było przyspawać płytkę. Przyspawać boki płytki centralnie ze śrubą i obsprawiać styk nakrętki z otworem naszej płytki. Wykręcić śrubę. Całość zabezpieczyć farbą.
I tak samo z następnymi.
Potem montaż wykładziny,foteli i jazda.
Na taką operację należy przewidzieć ok 8 godzin pracy.
1. Wykręcić tylne śruby mocujące prowadnice foteli.
2. Jeżeli ułamane są tylko nakrętki przednie + niewielkie fragmenty wspornika- to fotel powinien dać się wyjąć z wykładziny bez większych problemów.
3. Przy pomocy klucza i np. klucza typu Mors wykręcamy śrubę z prowadnicy. Następnie wkręcamy ją ponownie w nakrętkę-zabezpiecza to gwint podczas spawania. Należy poznaczyć która gdzie będzie spawana.
4. Demontujemy plastiki,uszczelki drzwi,uchwyty wykładziny itp. aby wywinąć wykładzinę.
5. Zabezpieczamy powierzchnie/boczki drzwi i to co może zostać potraktowane iskrami( wtapiają się we wszystko) podczas szlifowania.
6. Szlifujemy wierzch powierzchni w miejscach przewidywanego spawu.NIE wygładzamy widocznych ubytków blachy.
7. Odpowiednią nakrętkę wraz z fragmentem wspornika dopasowujemy do wyrw wspornika i punktujemy/spawamy przy pomocy spawarki typu MIG zwanej potocznie MIG-omatem.
Miejsca spawu oczyścić drucianą szczotką.
I tak samo z następnymi.
8. Przygotować 4 paski blachy gr. 1,5 mm.o szerokości wspornika
i dł. 40mm, jeżeli takie wystarczą do wzmocnienia spawu.
Wywiercić po środku pasków otwór o średnicy 4 mm.większy niż średnica śruby . Zaznaczyć symetryczne położenie płytki względem śruby i szlifierką usunąć farbę tak aby można było przyspawać płytkę. Przyspawać boki płytki centralnie ze śrubą i obsprawiać styk nakrętki z otworem naszej płytki. Wykręcić śrubę. Całość zabezpieczyć farbą.
I tak samo z następnymi.
Potem montaż wykładziny,foteli i jazda.
Na taką operację należy przewidzieć ok 8 godzin pracy.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- The_Saint
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 sie ndz, 2012 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI '91
- Numer Gadu-gadu: 5341294
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Niestabilne fotele przednie w 1.9 CTI
Dziękuję za informację
Sprawdzę dokładnie czy rzeczywiście u mnie prowadnice odczepiły się od podłogi, czy też problem leży gdzie indziej.
Sprawdzę dokładnie czy rzeczywiście u mnie prowadnice odczepiły się od podłogi, czy też problem leży gdzie indziej.
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niestabilne fotele przednie w 1.9 CTI
jeżeli dobrze odczytałem to chodzi ci borku o ta przednia wytłoczkę z blachy która ulega pęknięciom zmęczeniowym w miejscach montażu szyn fotela tyle, że w cabrio jest to profil zamknięty o kształcie trapezu także nie wiem czy tam ten problem będzie występował
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Niestabilne fotele przednie w 1.9 CTI
Zgadza się. Chodziło mi dokładnie o tą wytłoczkę.
Lecz jakby na to nie spojrzeć należy zdemontować z jednej strony uszczelkę drzwi i jeżeli się da wsunąć rękę pod wykładzinę celem dokonania wstępnej diagnozy. Myślę że The_Saint napisze nam co było przyczyną niestabilności foteli.
Lecz jakby na to nie spojrzeć należy zdemontować z jednej strony uszczelkę drzwi i jeżeli się da wsunąć rękę pod wykładzinę celem dokonania wstępnej diagnozy. Myślę że The_Saint napisze nam co było przyczyną niestabilności foteli.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niestabilne fotele przednie w 1.9 CTI
chętnie się dowiem czy tak jest jak myślałem bo chciałem wprowadzić to wzmocnienie z cabrio u mnie
taki rysunek mi wpadł w oko:
taki rysunek mi wpadł w oko:
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- The_Saint
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 sie ndz, 2012 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI '91
- Numer Gadu-gadu: 5341294
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Niestabilne fotele przednie w 1.9 CTI
Wygląda na to, że szyna nie jest dostatecznie dobrze przymocowana do spodu siedzenia i stąd ten problem.
Dam znać jak już mechanik się tym zajmie, ale myślę, że po dokręceniu śrubami szyny do siedzenia problem zniknie.
Dam znać jak już mechanik się tym zajmie, ale myślę, że po dokręceniu śrubami szyny do siedzenia problem zniknie.