Strona 1 z 1

Zegarek czyli czasomierz

: 16 wrz pt, 2016 1:52 am
autor: kojot662
Od pewnego czasu denerwuje mnie brak widocznej godziny na zegarku... owszem jak wyłączone światła to świeci i widać która jest godzina lecz po włączeniu świateł i normalnej jeździe podświetlenia nie ma. Ja wiem że to jest normalne, ale czy próbował ktoś to zmienić na odwrót ? Żeby przy normalnej jeździe z włączonymi światłami można by było popatrzeć na zegarek która jest godzina ? Albo najlepiej podpiąć na stałe żeby świecił po przekręceniu kluczyka ? Jak tak to proszę o instrukcję

tapatalk. P-8

Re: Zegarek czyli czasomierz

: 16 wrz pt, 2016 7:21 am
autor: czargosia
Z kostki za zegarkiem musisz wyjąc 1 przewód. Który? Ten na którym pojawia sie napięcie podczas gdy włączasz światka. W ten sposób oszukasz zegarek i cały czas bedzie świecił z całą mocą.
Sprawdź miernikiem przewody na których sa jakie napięcia bez włączania świateł i po włączeniu zrób to samo.

Re: Zegarek czyli czasomierz

: 16 wrz pt, 2016 11:57 am
autor: kojot662
Dzięki za odpowiedź, to ma sens Obrazek . ściągnąłem panel środkowy, wyciągnąłem zegarek, wziąłem miernik i.... bateria wyczerpana Obrazek . Obrazek
A po numerach kabli nie pamiętasz który to ?

tapatalk. P-8

Re: Zegarek czyli czasomierz

: 16 wrz pt, 2016 12:25 pm
autor: fila1223
wyciągaj po kolei i przekręcaj kluczyk i patrz co się dzieje

Re: Zegarek czyli czasomierz

: 16 wrz pt, 2016 3:26 pm
autor: czargosia
Nie pamiętam
Jak juz dojdziesz to napisz który to kabel. Będzie dla potomnych.

Re: Zegarek czyli czasomierz

: 16 wrz pt, 2016 11:27 pm
autor: Martinoo
1 - plus na stale
2 - minus na stale
3 - plus pojawiajacy sie w chwili wlaczenia stacyjki
4 - minus zanikajacy jak wlaczy sie swiatła

Re: Zegarek czyli czasomierz

: 17 wrz sob, 2016 3:17 pm
autor: kojot662
No I poległem Obrazek . Próbowałem i tak , i tak , i tak jak Martinoo pisał , i nic z tego... Od elektryki samochodowej jestem bezmuzg Obrazek . Co więcej rozpiąłem podwójny biały przewód i nie działał obrotościomierz ! Spaliłem przy okazji chyba 6 bezpiecznikow 10A i dwa 25A Obrazek . Jakby ktoś miał fotkę i instrukcję jak dla pierwszoklasisty to byłbym wdzięczny.
Ps.żeby dostać się do zegarka, nie potrzeba odkrecać daszka nad licznikiem. Wystarczy sześć śrób mocujacych panel środkowy i pokrętła nawiewu i dwie spinki pod przełącznikami awaryjnego itd... podnieść, uchylić obudowę wentylatora i wyciągnąć delikatnie panel środkowy .Obrazek

tapatalk. P-8