Awaria wycieraczek

Dyskusje na temat wszelkiego rodzaju czesci, APEX, Bilstein, Bosh, OMEX, Emerald, oraz dyskusje na temat ukladow elektrycznych oraz spraw zwiazanych z komputerem.
zio

Awaria wycieraczek

Post autor: zio »

Witam w ostatni dość deszczowy weekend padłymi wycieraczki. Najprawdopodobniej padł silniczek, ponieważ wycieraczki ledwo idą do góry i zatrzymują się po jakiś 10 cm. Chciałbym się dowiedzieć jak się zabrać za ewentualną wymianę. Silniczki na allegro widze to groszowe sprawy, ale gorzej chyba będzie z dostaniem się do niego.

Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: grzechuuu205 »

ciezko sie dostac to moze jest do pierscieni tłokowych ale nie do silniczka wycieraczek - chyba :P
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: Munne »

Ostatnio naprawialem silniczek w T16, posluchalem sie Krzysia-g i zadzialalo:)Rozbierz wszystko przeczysc, nasmaruj ewentualnie wymien szczoteczki i powinno hulac.Jest z tym troche zabawy ale jak mozna samemu naprawic to po co kupowac?
U mnie po rozebraniu silniczka ujawnila sie rdza, nie mial prawa pracowac ale oczyscilem wszystko i dziala!!!
Kazda morda pasuje do Forda!
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: babelo »

Mam silniczek 25 zł jak by co :)
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: bananowiec »

Do silniczka jest bardzo łatwy dostęp, bo znajduje się pod plastikową kratką na podszybiu.
Podnosisz maskę i odkręcasz śrubki trzymające plastik (są chyba 3) i wyciągasz cały plastik z pod uszczelki szyby.Uważaj na przewód biegnący do spryskiwaczy.Przechodzi on przez kratkę podszybia i musisz go wyciągnąć.Po zdjęciu plastiku masz już spokojny dostęp do silniczka i całego mechanizmu wycieraczek.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: Jarmarek »

Zapomniałeś jeszcze o wykręceniu ramion wycieraczek przed wyciągnięciem plastiku, ale ogólnie się z Bananowcem zgadzam 0 dostęp prosty i szybki.
zio

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: zio »

Ok dzięki wielkie, może faktycznie obejdzie siębez wymiany
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: Martinoo »

a może najpierw wpsikaj w mechanizm wycieraczek wd-40. Jeśli nigdy ich nie smarowałeś to mogły ci sie zatrzeć, wiem bo sam tak miałem i wszyscy mi doradzali że mam rozwalony silnik, ale ojciec kazał mi najpierw wpsikac wd-40 i teraz wszystko smiga lepiej niz nówka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: Kamkiler »

jeszcze jest masa na budzie o której każdy zapomina, ,warto zerknąć i oczyścić choćby na zaś .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Awaria wycieraczek

Post autor: borek_wpr »

Raczej wygląda to na zatarte ośki ramion. Poniżej fotki.
1 Widok tulei przed demontażem
Zdjęcie526.jpg
2 Widok po zdjęciu pierścienia zabezpieczającego.
Zdjęcie529.jpg
3 Ośka z widocznym twardym brudem blokującym ruch ramienia
( przed oczyszczeniem )
Zdjęcie527.jpg
Po zdemontowaniu ramion ,odłączeniu wężyka od spryskiwaczy oraz plastikowej kratki, należy wykręcić śrubę mocującą silnik oraz śruby mocujące tuleje osiek. Zaznaczyć które ramię jest po prawej stronie karoserii .Szpiczastym szydłem lub czymś podobnym podważyć pierścień zabezpieczający i zsunąć go z ośki.Następnie wyciągnąć lub wybić(po założeniu nakrętki) ośkę.Odkręcić nakrętkę i wyjąć pierścień uszczelniający - mini o-ring.Wyciągnąć ośkę na której powinna znajdować się podkładka sprężysta -pełna i podkładka zwykła.
Oczyścić z brudu otwór w tulei ,oczyścić oś.
Założyć podkładki ,nałożyć smar na ośkę i w otwór tulei.Złożyć obie części a następnie włożyć o-ring i pierścień zabezpieczający.
Analogicznie druga strona.
Przeguby kuliste przemyć naftą i naoliwić. Można przy okazji zajrzeć do silnika.Sprawdzić stan szczotek,oczyścić styki i ścieżki, Nasmarować łożyska, koła zębate.Ponieważ silniki są podobne dla przykładu link dot. naprawy silnika tylnej wycieraczki

http://www.mnc.pl/~malanski/manual/index1.htm

Po zmontowaniu całości tj silnika i mechanizmu przykręcić układ do karoserii.Podłączyć złącze elektryczne i sprawdzić działanie mechaniki. Szczelinę uszczelki podszybia posmarować wazeliną i zamontować kratkę. Podłączyć spryskiwacz, zamontować ramiona wycieraczek.Kilkadziesiąt zł zostało a SYLWESTER tuż tuż.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ