Kabelkowy problem

Dyskusje na temat wszelkiego rodzaju czesci, APEX, Bilstein, Bosh, OMEX, Emerald, oraz dyskusje na temat ukladow elektrycznych oraz spraw zwiazanych z komputerem.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

Przy wymianie silnika rozłączyłem wiązkę w taki sposób że teraz nie wiem jak to było :) pierwszy problemto dwa żółte kabelki które chodzą do przekaźnika, problem w tym że są trzy piny a tylko dwa kabelki. Drugi problem dotyczy dwóch kabli z czarna i niebieska wtyczka które były wpięte w ta puszkę z bezpiecznikami pod maska. Może ktoś wie jak to powinno być podłączone?
Załączniki
kabelki do tuszki z bezpiecznikami
kabelki do tuszki z bezpiecznikami
Obraz 007.jpg
Obraz 005.jpg
żółte kabelki do przekaźnika
żółte kabelki do przekaźnika
przekaźnik
przekaźnik
przekaźnik
przekaźnik
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

Dzięki Moralez :) Na Ciebie można liczyć _O_ :W
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

Dzisiaj jestem po pierwszej próbie uruchomienia silnika, no i niestety nic z tego nie wyszło. Coś jest nie tak z wtryskiwaczem który nie podaje paliwa, za to paliwo gromadzi sie we wtryskiwaczu i z ogromnym ciśnieniem strzela gdy np zdejmę przewód doprowadzający paliwo lub wyjmuję wtryskiwacz. Wracam do tematu kabelków gdyż wtryskiwacz jest połączony z tymi żółtymi kabelkami idącymi do tego dziwnego przekaźnika. Może opiszę dokładnie co się dzieje. Po przekręceniu kluczka na tą pozycję przed włączeniem rozrusznika słychać załączającą się pompę a po dwóch sekundach pstryknięcie przekaźnika (jednego z dwóch przekekaźników w czarnej skrzyneczce pod maską po pawej stronie prze kielichu amortyzatora). Cyknięcie przekaźnika zgrywa się idealnie ze zgaśnięciem kontrolki sygnalizującej że auto jest na benzynie (kontrolka na przełączniku lpg). Pompa podaje paliwo, po wyjęciu przewodu paliwa i rozruchu z przewodu leci bardzo dużo paliwa, aż nie wiem czy nie za dużo. Piszę z nadzieją że ktoś miał podobny problem....i że wie jak to naprawić. Chciałbym przynajmniej wiedzieć że wtryskiwacz jest sprawny... :W
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: zmac »

Te żółtye przewody do czego są podłączone?
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

żółte przewody są podłączone do przekaźnika (ostatnie zdjęcie w pierwszym poście). jeden z nich wychodzi z wiązki a drugi z jest połączony z kablem biegnącym do kostki do wtryskiwacza.
Jak sprawdzić czy pompa podaje odpowiednią ilość paliwa? Bo jak odłączyłem przewód za filtrem i chciałem sprawdzić to w ciągu chwili miałem poł słoika benzyny i wydaje mi sie ze za dużo go leci. No i robi mi się strasznie duże ciśnienie w całym tym układzie i przejściach przez wtryskiem, tak jakby odpływ paliwa nie działał...
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: zmac »

Czyli brązowy i niebieski są podłączone do zaworu gazowego, jeżeli tak to podłączasz zólte jeden do pinu 30, drugi do pinu 87a. Możesz tez połączyc je na krótko i powinno zadziałac.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

tak brązowy i niebieski idą do gazu. A jest jakiś sposób żeby sam wtrysk sprawdzić czy działa?
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: zmac »

Możeswz podpiąc wtryskiwacz na chwilke pod 12V
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

ok, spróbuję. Idę do garażu, przez ten problem nie umiem spać :)
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

zacznę od pozytywnej wiadomości, udało uruchomić się silnik na gazie, ale pracował tylko 30s bo gazu zabrakło :D

Przechodząc do sedna czyli wtrysku i kabelków:

1.Wtryskiwacz jest sprawny
2. Żółte kabelki są już dobrze podpięte

Dalsze problemy:

1. Nie rozumiem działania tego wszystkiego co na zdjęciach. Doprowadzenie paliwa działa, jest przelot powietrza, natomiast odprowadzenie nie działa dmucham i nic, dopiero jak zdejmę ten złoty element mocowany na trzy śrubki to działa.
2. w tym złotym elemencie jest taka mała śrubka regulacyjna, i u mnie jest ona chyba zapieczona nie da się jej ruszyć. Może ktoś wie do czego to dokładnie i czy to jest ważne?
3. Jak dokładnie sprawdzić jaka jest wydajność pompy. I jak określić czy jest dobra czy zła?

Na pierwszym zdjęciu jest wszystko po kolei tak jak wyjąłem. Ten metalowy cypelek zakrywa dziurę z odpływy i dlatego odpływ nie działa, no ale wygląda to tak jak by tyo tak miało być...
Załączniki
Obraz 020.jpg
Obraz 019.jpg
Obraz 015.jpg
Obraz 016.jpg
Obraz 017.jpg
Obraz 018.jpg
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

odkryłem kolejną magiczną rzecz. Na przewodach od wtryskiwacza jest napięcie 1V i nie zmienia się. 0V jest przy wyłączonej stacyjce.
Druga rzecz wtryskiwacz włącza się ale nie daje paliwa, tzn ledwo kropi. nawet po podpięciu pod 12V. i pokazuje oporność 1,4 - 2,4 ohm. To dobra oporność?
Gdzie szukać usterki?
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: zmac »

To ustrojstwo w złotawym kolorze to regulator ciśnienie paliwa, utrzymuje cisnienie na odpowiednim poziomie w zaleznosci od chwilowego zapotrzebowania na nie. Identyczny wtryskiwacz znajdziesz w każdej astrze na monowtrysku, wiec jak gdzies masz taką to podmień na probe. Sprawdz jakie napiecie dochodzi na tych zoltych przewodach przy przekazniku, moze gdzies jest coś zaśniedziałe, sprawdz tez czy są one dobrze polutowane do instalacji.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: TymczaS »

na żółtych kablach przy przekaźniku nie ma w ogole napięcia. Mam astrę na mono wtrysku wiec podmienię. Tata zajrzy w niedziele do instalacji bo jest elektrykiem....
to jak działa ten przelewowy system? jak ten regulator cisnienia całkowicie go zamyka?
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Kabelkowy problem

Post autor: zmac »

Regulator ciśnienia utrzymuje ciśnienie paliwa w zależności od podcisnienia lub ciśnienia w kolektorze dolotowym. Ciśnienie robocze w przypadku monowtrysku powinno wyniesc ok 1.1-1.2 bara przy otwarej przepustnicy i ok 0.9 przy zamknietej, czyli dmuchając ustami nie będziesz wstanie przedmuchac wtrysku.
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Kabelkowy problem

Post autor: mateon »

Zmac chyba bede musiał Ciebie zaprości to może i moje Gti by odpaliło :)
ODPOWIEDZ