Peugeot 205 V6 - pierwszy w Polsce ;-)
: 11 sie wt, 2009 3:28 pm
Niektórzy pewnie autko juz zdazyli w Wawie spotkać w kazdym razie takowy swap zamówił sobie niejaki meteorrr
Gdy udało sie znaleźć dawce który nadawał się do czegokolwiek czyli P406 Coupe 1999 r. 3.0 V6 24V 190KM rozpoczelismy tradycyjnie od rozrządu uszczelnaiczy czyli od ogólnej weryfikacji silnika. okazało sie ze rozrzad cały do wymiany a to juz ponad 1k zł. Co ciekawe gdy zakupi sie zestaw od nowwszego silnika 3.0 211 Km to jest on sporo tanszy i na dodatek lzejszy od ory o 4 KG !!! - bo tyle wazy mniej podstawa napinacza rozrządu.
No i potem pierwsza przymiarka nad samocodem - pierwsza mysl - ten silnik nie ma prawa tu wejsc . Z komory trzeba było usunąć wszystko zeby ten motor chciał sie tam pojawić. Potem okazało sie ze chłodnica z wiatrakami aksolutnie nie maczego szukać w tym samochodzie jak i zamowcowanie silnika w ory mocowaniach nei jest mozliwe bo opiera sie skrzynia o sanki a półosie trą o wahacze. Wszystko tzreba było przerobic łacznie z potrzebą wymiany maski na wersje od automata bo korek oleju odcisnął sie na masce.
Z komputera usunieto immo, komputer zamonotwano na przednim nadkolu, akumulator powedrował do bagaznika.Niby teoretycznie było dla neigo miejsce ale silnik wazy 230 KG czyli wiecej o 100 KG od silnika 1.9 GTi i trzeba było czym sie da redukować mase z przodu.
Po posadzeniu na ory sprezynach tak jak dobił do konca skoku amorów tak sie juz wiecej nie podnióśł...okazało sie po wielu przymiarkach z róznych smaochodów ze najlepiej nadaja sie sprezyny z P106 VTS który jest dosyc ciezki...i ma długie sprezyny...
Zamonotaliśmy hamulce z tarczami od P307 HDI 283 mm i zaciski Brembo z 406. Do tego na tył posżły Kayaby AGX bo z przodu są juz B6 wiec tu nie ma potrzeby zmiany..
Chłodnica po wielu przmiarkach pasuje od 205 GTi ale jest w kompletnie innym miesjcu na specjalnym stelazu. Wentylatory pochodza z Opla Tigry bo są najciensze jakie znalezlismy..
Wydech - pełny przelot wyspawany z nierdzewki , tłumik koncowy Sebring
Pierwsze odpalenie....coś wspaniałego...kocham to auto , chce to miec...zona jest zazdrosna i tez chce to miec
Pierwsza jazda - ile to ma jadu...kazde musniecie gazu - samochod wyrywa do przodu jak z procy. Wdepniecie na 4 przy 140 - wskazówka chce zdemolować licznik...Coś pieknego...
Niestety okazuje sie ze mocowania nie wytrzymują trudów współpracy - wzmacniamy i dorabiamy 4 mocowanie przy skrzyni
Potem Meteorr zajezdza fabryczną koncówke przegubu - zamawiamy nowe wzmocnione z MotoMaxa..
Nie wiem co mam opisywać ale jezdzac tym samochodem i nei jezdzac szybko kazdy wiedział ze cos jest nie tak..ludzie tracajacy sie wzajemnie na stacjach benzynowych...jak odpaliłem pod firmą poowa zaraz była na dole...Kolega który zazwyczaj mówi ze seria najlepsza itd a jak mu sie coś podoba to powie ze moze byc wydobył z siebie zdanie ze to najpiekniejszy dźwięk jaki słyszał w życiu...
Jak depnąłem przy przystanku autobusowym to wszystkie laski nerwowo wypatrywały jakiegoś jaga Ferrari i co tam jeszcze znaja...taaak... moze to nei ma trakcji jak GTi...ale GTi nie ma brakujących 2 cylindrów...
a tu troszke dzwieku ale to wogóle nei oddaje tego na zywo...
http://www.youtube.com/watch?v=jXSl2rSwaug
Gdy udało sie znaleźć dawce który nadawał się do czegokolwiek czyli P406 Coupe 1999 r. 3.0 V6 24V 190KM rozpoczelismy tradycyjnie od rozrządu uszczelnaiczy czyli od ogólnej weryfikacji silnika. okazało sie ze rozrzad cały do wymiany a to juz ponad 1k zł. Co ciekawe gdy zakupi sie zestaw od nowwszego silnika 3.0 211 Km to jest on sporo tanszy i na dodatek lzejszy od ory o 4 KG !!! - bo tyle wazy mniej podstawa napinacza rozrządu.
No i potem pierwsza przymiarka nad samocodem - pierwsza mysl - ten silnik nie ma prawa tu wejsc . Z komory trzeba było usunąć wszystko zeby ten motor chciał sie tam pojawić. Potem okazało sie ze chłodnica z wiatrakami aksolutnie nie maczego szukać w tym samochodzie jak i zamowcowanie silnika w ory mocowaniach nei jest mozliwe bo opiera sie skrzynia o sanki a półosie trą o wahacze. Wszystko tzreba było przerobic łacznie z potrzebą wymiany maski na wersje od automata bo korek oleju odcisnął sie na masce.
Z komputera usunieto immo, komputer zamonotwano na przednim nadkolu, akumulator powedrował do bagaznika.Niby teoretycznie było dla neigo miejsce ale silnik wazy 230 KG czyli wiecej o 100 KG od silnika 1.9 GTi i trzeba było czym sie da redukować mase z przodu.
Po posadzeniu na ory sprezynach tak jak dobił do konca skoku amorów tak sie juz wiecej nie podnióśł...okazało sie po wielu przymiarkach z róznych smaochodów ze najlepiej nadaja sie sprezyny z P106 VTS który jest dosyc ciezki...i ma długie sprezyny...
Zamonotaliśmy hamulce z tarczami od P307 HDI 283 mm i zaciski Brembo z 406. Do tego na tył posżły Kayaby AGX bo z przodu są juz B6 wiec tu nie ma potrzeby zmiany..
Chłodnica po wielu przmiarkach pasuje od 205 GTi ale jest w kompletnie innym miesjcu na specjalnym stelazu. Wentylatory pochodza z Opla Tigry bo są najciensze jakie znalezlismy..
Wydech - pełny przelot wyspawany z nierdzewki , tłumik koncowy Sebring
Pierwsze odpalenie....coś wspaniałego...kocham to auto , chce to miec...zona jest zazdrosna i tez chce to miec
Pierwsza jazda - ile to ma jadu...kazde musniecie gazu - samochod wyrywa do przodu jak z procy. Wdepniecie na 4 przy 140 - wskazówka chce zdemolować licznik...Coś pieknego...
Niestety okazuje sie ze mocowania nie wytrzymują trudów współpracy - wzmacniamy i dorabiamy 4 mocowanie przy skrzyni
Potem Meteorr zajezdza fabryczną koncówke przegubu - zamawiamy nowe wzmocnione z MotoMaxa..
Nie wiem co mam opisywać ale jezdzac tym samochodem i nei jezdzac szybko kazdy wiedział ze cos jest nie tak..ludzie tracajacy sie wzajemnie na stacjach benzynowych...jak odpaliłem pod firmą poowa zaraz była na dole...Kolega który zazwyczaj mówi ze seria najlepsza itd a jak mu sie coś podoba to powie ze moze byc wydobył z siebie zdanie ze to najpiekniejszy dźwięk jaki słyszał w życiu...
Jak depnąłem przy przystanku autobusowym to wszystkie laski nerwowo wypatrywały jakiegoś jaga Ferrari i co tam jeszcze znaja...taaak... moze to nei ma trakcji jak GTi...ale GTi nie ma brakujących 2 cylindrów...
a tu troszke dzwieku ale to wogóle nei oddaje tego na zywo...
http://www.youtube.com/watch?v=jXSl2rSwaug