205 Forever GTI-6

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Zmian ciąg dalszy.
Przyszła kolej na małą poprawę komfortu. Maty bitumiczne trafiły w boczki oraz w drzwi, zaś stary tłumik końcowy poleciał na śmietnik. Na jego miejsce trafił nowy zamiennik. Zrobiło się przyjemnie cicho, przy okazji z głośników zaczął wydobywać się całkiem przyjemny, niesłyszalny wcześniej bas.
20080905859.jpg
Przyszła kolej na wykładzinę. Po dłuższych poszukiwaniach udało mi się wyrwać zestaw jaki mnie interesował czyli krwistą czerwień z GTI. Wykładzina była mocno zabrudzona, ale odpowiednia chemia + karcher czyni cuda. Tunel jeszcze od wersji z szarymi plastikami. Gałka od GTI w stanie perfect.
20080811743.jpg
20080811745.jpg
20080823791.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Niedługo potem lista zmian we wnętrzu powiększyła się o welurowe dywaniki oraz skórzaną kierownicę z GTI, zdemontowaną z rozkładanego na części pod Olsztynem Sorrento Green. Można było jeść z podłogi :)
20080909862.jpg
20080909863.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Po dłuższej batalii z wiązką udało się zamontować licznik wraz z daszkiem od GTI, jak również kupiony w ASO panel na 5 przycisków.
20080922929.jpg
Trafił się również czerwony tunel środkowy z czarnymi plastikami, czyli prawie ostatnia rzecz jakiej brakowało mi do skompletowania wnętrza . Zmienione została również dmuchawa nawiewu. Poprzednia kolekcjonowała liście... aż do śmierci.
128.jpg
Auto na tą chwilę wyglądało już odrobinę lepiej.
Pod tylny zderzak trafiła dokładka z GTI, zaś w zderzaki oryginalne chromowane listewki.
Felgi odzyskały blask po wytrawieniu kwasem.
645.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

W między czasie remontował się silnik wyjęty z białego GTI.

Wymienione panewki, pierścienie, zrobiona głowica, nowy rozrząd, wszystkie uszczelki. Zmienione wtryski.
Zdjęta skrzynia, wymieniony uszczelniacz i łożysko oporowe. Zakupione nowe wodziki, linka gazu, sprzęgła, poduszki silnika. Powoli trwały przygotowania do swapa.

Z regeneracji wróciła maglownica ze wspomaganiem.

Forever zaś kolekcjonował divajsy:

Maska z garbem upolowana w Gdańsku na zapuszczonym XS-ie
20080728597.jpg
Odebrane z lakierowania proszkowego Ouragany z peugeota 206 s16
200812051169.jpg
Nówki sztuki halogeny Siem, wielkim fartem kupione w Inter Carsie.
200811191132.jpg
Nowe ory kierunki
201006091866.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Zmianie uległa również podsufitka z szarej na czarną.
20081002961.jpg
20081002957.jpg
Zmieniłem również tylną półkę z niebieskiej na szarą z GTI. System audio, o ile można tak nazwać zestaw składający się z 20 letniego kaseciaka i dwóch głośników w drzwiach rozszerzył się dzięki temu zabiegowi o kolejne dwa elementy grające :)
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Czas na halogeny.
Po dłuższym namyśle i kilku przymiarkach postanowiłem zamiast Siemów zamontować odkupione z repliki rajdowej Łady halogeny Cibie. Ich chromowane ramki i chromowane tyły przeważyły szalę na ich stronę.
201006091865.jpg
200810221035.jpg

Pierwsze przymiarki felg

Na przednią oś weszły bezproblemowo, z tyłem było gorzej. Na zdjęciu poniżej widać ile zostaje miejsca do budy po założeniu 20mm dystansu.
200812091184.jpg
Ostatnio zmieniony 08 sty ndz, 2012 4:18 am przez Haku, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Kolejny etap.

Felgi obute w nowe opony Toyo T1R w rozmiarze 190/40/16. Krawężniki stały się najbardziej znienawidzonym elementem krajobrazu ;)
15.jpg
200812211200.jpg
200812211196.jpg

Na maskę trafiły spryskiwacze od Xsary.
65.jpg
Ostatnio zmieniony 14 sty sob, 2012 5:10 pm przez Haku, łącznie zmieniany 2 razy.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Florek2b »

no no w końcu sie zebrałeś, żeby coś napisać :P
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Rozdział 4.

Zima - w tedy bardzo obfita. Śniegu po kolana, a ja poznaje bardzo wątpliwe uroki poruszania się komunikacją miejską. W tym czasie Peugeot przechodzi operacje zmiany serca.
Z pod maski wyjeżdża poczciwe, świetnie spisujące się dotychczas 1.1, żeby ustąpić miejsca konkretnemu 1.9.

Założone zostaje:

- kompletne przednie zawieszenie z GTI: sanki, trójkątne wahacze, gruby stabilizator wraz z nowymi gumami, zwrotnice z nowymi łożyskami SKF-a
- silnik 1.9 XU9JAZ wraz osprzętem
- kompletne wspomaganie,
- chłodnica wody z GTI wraz dwoma wentylatorami
- chłodnica oleju
- kompletny wydech z GTI wraz z katalizatorem
- wiązka silnikowa od GTI
- skrzynia BE3 zalana olejem Total 75W80

Po trzech tygodniach perypetii związanych z brakiem fachowości zakładu, który remontował silnik, auto opuszcza warsztat o własnych z siłach, z nową głowicą. Wymieniony zostaje przy okazji termostat, termowłącznik wentylatora, zbiornik płynu chłodniczego, gumowy wąż idący od odmy w dół silnika, przewody od wspomagania oraz pompa oleju. Katalizator zostaje wycięty. Z powyższego etapu prac utraciłem sporo dokumentacji zdjęciowej - to co ocalało prezentuje.

Przeróbka kabinowej części wiązki elektrycznej pod XU9JAZ
201005181834.jpg

Silnik kilka godzin po zamontowaniu (na zdjęciu widoczny nowy alternator).
201005211836.jpg
Ostatnio zmieniony 14 sty sob, 2012 5:11 pm przez Haku, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: 205 Forever GTI

Post autor: PrezesBednarz »

Haku zapewniasz mi swoją "odcinkowością" wchodzenie co kilka minut na forum, a powinienem teraz pracować ;P
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Seryjny rozrusznik zastępuje odpowiednik z Peugeota Partnera. Jego konstrukcja jest inna co sprawia że silnik przy rozruchu kręci teraz dużo żwawiej (a przy okazji nie brzmi jak kaszlak). Zmieniona zostaje również przepływka, moduł, świece, kable wysokiego napięcia, filtr paliwa. Zlany zostaje olej mineralny na którym silnik się docierał. Od tamtej pory auto jeździ na oleju Valvoline VR1 Racing 10W60. Cała instalacja zostaje poprawnie spięta z zegarami.

Szybko przypominam sobie jak dużo radości z jazdy daje GTI
13.jpg
Ostatnio zmieniony 08 sty ndz, 2012 3:38 am przez Haku, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

W tym samym czasie w lakierni trwa reanimacja mocno nadgryzionej zębem czasu maski..
200812061177.jpg
200812061176.jpg
Czy było warto? Oceńcie sami :)
951.jpg
3.jpg
91.jpg
5646.jpg
Ostatnio zmieniony 08 sty ndz, 2012 9:10 pm przez Haku, łącznie zmieniany 2 razy.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Modyfikacji odcinek kolejny.
Na przodzie lądują zaciski z Peugeota 307 2.0 16V. Średnica tarczy 283mm, do tego nowe klocki Ferodo. Dodatkowo zestaw wzmacniają przewody hamulcowe w oplocie stalowym (dedykowane do Volvo 850 T5, ale pasują idealnie) oraz wydajniejsza pompa hamulcowa z Peugeota 406. 2.0. Hamowanie po tym modzie to czysta przyjemność. Wizualnie też poprawa - w końcu widać tarcze w feldze.
Załączniki
17.jpg
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

W układzie kierowniczym również zmiany.
Ostatecznie ląduje tam zregenerowana przez naszego forumowego kolego Piotra Diesel maglownica od 309 GTI. Po wymianie drążków kierowniczych na te od 205 GTI wszystko pracuje idealnie. Wymieniony zostaje również krzyżak kolumny kierowniczej. Zrobiona zostaje geometria. Tylna belka wciąż w świetnej kondycji.
Ostatnio zmieniony 08 sty ndz, 2012 2:43 pm przez Haku, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 Forever GTI

Post autor: Haku »

Cieżki silnik i twarde zawieszenie przynoszą w pewnym momencie konsekwencje. Na jednej z pokaźniejszych dziur w stolicy uszkadzam sprężynę Spaxa. Allegro - następnego dnia jestem już w drodze do Olsztyna. Wracam z samochodem pełnym gratów, a wśród nich amortyzatory bilstein B6 w zestawie z seryjną sprężyną z GTI. Auto na jakiś czas traci na urodzie, ale wg mnie jeśli chodzi o przyjemność z jazdy to był to najlepszy zawieszeniowy set jaki miałem do tej pory. Nawet na aktualnie założonym gwincie Gaz shocks'a nie jeździ się tak dobrze.

Poniżej kilka zdjęć na tym właśnie zawieszeniu.

88.jpg
IMG_3899.jpg
34.jpg
W tamtym okresie wymienione zostały również uszczelki drzwi przednich, znaczek peugeota w grillu oraz kierownica na kolejną w jeszcze lepszym stanie. W zegarach wysiadł licznik przebiegu dziennego, co również pociągnęło za sobą konieczność wymiany na kolejny egzemplarz.

Ciąg dalszy jutro.
Ostatnio zmieniony 08 sty ndz, 2012 9:40 pm przez Haku, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Zablokowany