Strona 25 z 26

Re: 205 Forever GTI-6

: 09 maja pn, 2016 6:59 pm
autor: Młody
Dobre koło :) teraz wiem czemu nie dostałem odpowiedzi :)

Re: 205 Forever GTI-6

: 12 maja czw, 2016 8:05 am
autor: krzyska
Jak to jeździ? Ujawniły się jakieś po swapowe problemy do ogarnięcia?

Re: 205 Forever GTI-6

: 12 maja czw, 2016 11:30 am
autor: Haku
Auto przemieszcza się całkiem sprawnie, aczkolwiek już rozglądam się za krótszą skrzynią biegów. Seryjna z 1.9 GTI, nie do końca odpowiada charakterystyce obecnego silnika, który zaczyna dobrze jechać dopiero w przedziale 4-7 tys. obr na minutę.

Dokładnych pomiarów osiągów jeszcze nie robiłem, ale spodziewam się niskiej szóstki do setki. V-max to licznikowe 220 km/h.

Od wyjazdu z garażu wóz przejechał 2000 km, głównie w ruchu miejskim. Spalanie przy spokojnej jeździe w okolicach 10l, przy dynamicznej zamykam się w 13 litrach, co uznaje za naprawdę przyzwoity wynik. Podejrzewam że w trasie, spokojnie uda się zejść na 8 litrów.

Z chorób wieku dziecięcego mam za sobą:
- awarię jednej cewki zapłonowej zaraz po wyjeździe z warsztatu (wymieniona na nowy oryginał Sagema)
- wyciek paliwa pod maską, spowodowany zbyt luźnym dokręceniem cybantu na przewodzie powrotnym
- wyciek płynu chłodniczego w okolicach wejścia do nagrzewnicy (tu również zawinił zbyt słabo skręcony cybant)

Z rzeczy do zrobienia:
- podcięcie tylnych błotników (obecne felgi z uwagi na mniejsze ET niż Ouragany, potrafią przytrzeć o budę)

Re: 205 Forever GTI-6

: 12 maja czw, 2016 5:11 pm
autor: simon3
Z innej beczki... Maskę masz z laminatu? Zastanawia mnie to zniekształcenie na masce w miejscu zaczepu?

Re: 205 Forever GTI-6

: 12 maja czw, 2016 8:18 pm
autor: Haku
Fragment który zaznaczyłeś to tzw. purchel wstydu :) Garbatą maskę, którą obecnie mam na samochodzie, kupowałem w czasach w których nikt jeszcze nie śnił o odlewach z laminatu, a zdobycie oryginału graniczyło wtedy z cudem. Gdy pojawiała się oferta sprzedaży maski z automata, jej stan był kwestią drugoplanową. Kierując się tą zasadą, nabyłem maskę która wymagała gruntownej odbudowy...
200812061176.jpg
Niestety ilość szpachli, której nałożenie było niezbędne, aby ową maskę wyrównać, musiała w którymś momencie pęknąć, czego efekty możesz podziwiać na załączonym w Twoim poście zdjęciu. Jeżeli ktoś jest zainteresowany jej naprawą i montażem na swoim aucie, to zapraszam do kontaktu. Niebawem lakierowania doczeka się zakupiona kilka lat temu nowa, oryginalna garbata maska, czyniąc peugeota autem bez grama szpachli.
Maska z garbem - nr kat. 1.7901.C4.jpg

Re: 205 Forever GTI-6

: 12 maja czw, 2016 8:44 pm
autor: simon3
Nie ukrywam, że w planach mam zakup takiej maski, a pytanie (wątpliwość) wzięło się stąd, że gdzieś tam w łepetynie jest założenie maski z laminatu :) Pomyślałem, że to może "wada fabryczna" :P

Re: 205 Forever GTI-6

: 13 maja pt, 2016 9:40 am
autor: krzyska
Może od ZX volcano? Jest troche krótsza od tej z Dkz, między 10 a 15km/h różnicy.

Re: 205 Forever GTI-6

: 13 maja pt, 2016 10:25 am
autor: DJPreZes
Jakimi śrubami przykręciłeś te SL648?

Re: 205 Forever GTI-6

: 14 maja sob, 2016 11:31 am
autor: Martinoo
simon3 pisze:Nie ukrywam, że w planach mam zakup takiej maski, a pytanie (wątpliwość) wzięło się stąd, że gdzieś tam w łepetynie jest założenie maski z laminatu :) Pomyślałem, że to może "wada fabryczna" :P
mam u siebie taka z laminatu, nie jest idealnie spasowana ale myslę to to kwestia odpowiedniego ustawienia

Re: 205 Forever GTI-6

: 08 lip pt, 2016 1:32 pm
autor: Haku
Mały update,

Auto od wyjazdu z warsztatu pokonało jak dotąd 4500km. Oprócz chorób wieku dziecięcego, jakie udało się usunąć zaraz po swapie, jak narazie spisuje się bezawaryjnie.

Aktualnie trwają pracę nad złożeniem nowej skrzyni biegów, która bardziej będzie odpowiadała charakterystyce obecnego silnika, który pokazuje swoje możliwości dopiero w górnym zakresie obrotów.
Wybór padł na sprawdzony zestaw czyli na seryjną, pięciobiegową skrzynię z 1.9 GTI uzbrojoną w przełożenie główne 4.429 z 405 Mi16 oraz dołożonym piątym biegiem z diesel'a (przełożenie 0.757).

Poniżej schemat pokazujący jak powinny kształtować się prędkości na poszczególnych biegach.
Rysunek po lewej stronie dotyczy wyżej opisanej skrzyni - po prawej zaś skrzyni z przełożeniem z Mi16, ale bez długiej piątki z diesel'a.
1.9 GTI przełożenie z mi16 piątka z diesel'a vs 1.9 GTI z przełożeniem głównym z mi16 i zwykłą piątką.jpg
Jest realna szansa na zamknięcie szafy :)
skrzynia 1.9 GTI z przełożeniem z mi16 i piątką z diesela.jpg

Re: 205 Forever GTI-6

: 05 wrz pn, 2016 11:06 am
autor: Haku
Auto ostatnio porobiło nieco kilometrów po kraju, pokonując tym samym 7000km od momentu odpalenia pod maską XU104RS. Udało się również sprawdzić prędkość maksymalną na seryjnej skrzyni z 1.9 GTI XU9JAZ. Wynik zadowala... ale będzie jeszcze szybciej :)
205 Forever GTI6 top speed.jpg

Re: 205 Forever GTI-6

: 05 wrz pn, 2016 2:49 pm
autor: adamwet1
_O_ _O_ _O_ i troszkę 8)7

Re: 205 Forever GTI-6

: 05 wrz pn, 2016 7:27 pm
autor: nowak68
Może wskazanie licznika nie jest adekwatne do faktycznej prędkości?
Mam na myśli fakt, że może szybciej jedzie niż wskazuje prędkościomierz?? Albo wolniej :wink:
Wskazania przewidziane przez producenta są dla kół o rozmiarze 14" Zmiana na inny rozmiar na pewno ma wpływ na wskazanie prędkości, a już na pewno na długość drogi.
Nie to żebym się czepiał :) ale może jest jeszcze lepiej niż widać :shock:

Re: 205 Forever GTI-6

: 27 kwie czw, 2017 12:27 am
autor: Haku
Nadszedł czas na mały update w temacie.

Auto od swapa pokonało przez ostatni rok około 15 tys. km i ma za sobą pierwszy przegląd olejowy po 10 tys. km. Konsumpcja oleju - absolutne zero, co tylko potwierdza dobrą kondycje silnika.

Aktualnie pug wisi na podnośniku, a tuż pod nim z dwòch skrzyń biegòw powstaje Frankenstein, o przełożeniu głòwnym 4,18, ktòry powinien dodać jeszcze nieco zrywności Foreverowi, ograniczając jednocześnie top speed do 204 kmh.
20170425_190101.jpg
Przy okazji domontażu skrzyni biegòw od 1.9 GTI, ktòra siedziała w aucie do tej pory, na jaw wyszły takie oto kwiatki:
20170425_190142.jpg
Zerwane dwa zęby w dyferencjale, nie wròżyły tej skrzyni długiej przyszłości, także opròcz przełożenia głòwnego, wymieniony został ròwnież dyfer. Podmiance uległ też synchronizator drugiego biegu, ktòry powoli dawał o sobie znać.

Opròcz tego do regeneracji swożnia na Słomanią poleciał lewy wahacz. Obie strony dostały ròwnież nowe tuleje.
Wymieniona została przy okazji poduszka reakcyjna przy skrzyni.

Na inspekcje poleciały także pòłośki. Tu skończyło się na wymianie osłon i łożyska. Przeguby mimo iż nie mają lekko, były w stanie idealnym.
20170425_192151.jpg
Z mniejszych rzeczy w aucie zmieniona została jeszcze:
- nagrzewnica
- linka sprzęgła


Pierwsze jazdy pròbne na dniach :)

Re: 205 Forever GTI-6

: 20 lut wt, 2018 5:55 pm
autor: grzesiek309
Przygody pugów Krzyśka zataczają koło :D Szczegóły niedługo :wink: