Wi205 (bączek)

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Na początku chciałem wszystkich bardzo serdecznie przywitać. Jestem tutaj nowy na forum.
Posiadam miedzy innymi Peugeot 205 Winner Miami Blue MOMY 1.1 na monowtrysku Magneti.

Ponieważ moja drugo połowa kocha to auto jak swoje dziecko i za nic w świecie nie chce się z nim rozstawać, postanowiłem wyremontować je całkowicie.

Na początku nieszczęśliwy traf chciał ,że padł silnik zimą. Stracił kompresję, próba olejowa wykazała pierścienie. Głowica również nadawła się do remontu więc postanowiłem umieścić w Winerze nowy silnik. Wybór padł na 1.4 KFT , z 2010 roku z przebiegiem 12tyś km z Peugeota 207.
Sam silnik podszedł Plug & Play, jedynie musiałem przerobić rurę wydechową pod kolektorem, gdyż w KFT jest tam wkład filtru i nie mieściła się sonda. Zaślepiłem otwory od wtrysków w głowicy i zastosowałęm kolektor dolotowy z 1.1 na monopunkcie. Aby go zamocowac w Poznaniu w Wiepofamie, wykonano flanszę (adaptor) dzięki któremu kolektor można było przykręcić do głowicy KFT. Skrzynia i cała reszta osprzętu pasuje.
Zmieniłem oryginaly komputer Magneti 1.1 na 1.4 z 309. W domu czeka jeszcze na założenie nowa oryginalna przepustnica z 1.4
Wymieniłem całe przednie zawieszenie na nowe, oraz tylne bębny wraz z cylinderkami ,szczekami, sprężynkami oraz łożyskami SKF.
Cały dzień przesiedziałem pod autem wymieniając całą instalację hamulcową, wszystkie rurki miedziane prowadziłem nowe, oraz węże eleastyczne nowe. Oczywiście pompa hamulcowa również nowa.

Pech chciał ,że 2 tyg po uruchomieniu auta Cieżarównka zmasakrowała tylny błotnik od strony kierowcy oraz wepchnęła Winnera na krawężnik co poskutkowała złamaniem bębna i skrzywieniem wahacza.

Aktualnie wymieniam tylny lewy błonik na fabrycznie nowy, czeka mnie lakierowanie. Za tydzień jadę do firmy Antałex po tylną belką od GTI wraz z zaciskami i tarczami od Xsary. Będę musiał wymienić linkę recznego przystosowaną do hamulców Xsary.

Dodatkowo muszę dorbić podgrzewanie kolektora ssącego cieczą , gdyż KFT jest na pełnym wtryski i w gówicy nie ma kanałów wodnych wychodzących do kolektora ssącego. Chodzi o to aby zimą paliwo się nie skraplało w kolektorze.

Ponieważ silnik ma mały przebieg zalałem go 5w40 Castrol Magnatec. Zastanawiam się czy do 8v bez hydro-popychaczy nie powinien być gęstrzy?.

Pozdrawiam serdecznie i będę informawał o postępach prac.
Mam nadzieję ,że na jakimś spocie w okolicach poznania lub na zlocie sie pojawię.

Na razie zamieszczam kilka zdjęć z kolizji drogowej i prac związanych z wymianą tylnej belki , która w wyniku kolizji drogowej wygięła się.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS. To moje drugie, a może pierwsze :D oczko w głowie :) , to już jest doprowadzone do pełnego oryginału (poza listwami bocznymi i szperą w moście , którą włożyłem miesiąc temu)

http://imageshack.us/photo/my-images/41/img1606wi.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59/img1613wb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/821/img1607yv.jpg/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po kolizji drogowej.
2012-04-19_zderzenie (8).JPG
2012-04-19_zderzenie (5).JPG
2012-04-19_zderzenie (11).JPG
Nareszcie w garażu.
2012-06-14_przed_naprawa (3).JPG
2012-06-14_przed_naprawa (2).JPG
2012-06-14_przed_naprawa (4).JPG
2012-06-14_przed_naprawa (6).JPG
2012-06-14_przed_naprawa (7).JPG
Stara belka. Widać ,że jest skrzywiona.
2012-06-14_stara_belka.JPG
Odebrałem nowe zawieszenie od GTI wraz z hamulcami od Xsary. Mam nadzieję ,że uda się dopasować linkę ręcznego.
2012-06-15_nowa_belka (2).JPG
2012-06-15_nowa_belka (4).JPG
Przyjechał kolektor ssący od 1.4. Pierwsze przymiarki nowej przepustnicy WEBER-SOLEX. Muszę przerobić kolektor tak, aby przepływała przez niego ciecz chłodząca. Głowica w 1.4 KFT nie ma już kanałów wodnych do kolektora dolotowego.
Przymiarka fabrycznie nowej przepustnicy do kolektora ssącego.
Przymiarka fabrycznie nowej przepustnicy do kolektora ssącego.
Przepustnica cd.
Przepustnica cd.
DSC01062.JPG
DSC01061.JPG
Pozdro.
Ostatnio zmieniony 17 cze ndz, 2012 10:00 am przez Wi205, łącznie zmieniany 15 razy.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: HideoOSW »

Witam bliżniaka mojego Winnera:) Ja również uwielbiam to autko w takim kolorze, ale szkoda że ktoś tak je przestawił. Chyba lubią ten kolor:( mój ma skasowane drzwi lewe, tylny błotnik do wyklepania:/ Pozdrawiam
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

HideoOSW pisze:Witam bliżniaka mojego Winnera:) Ja również uwielbiam to autko w takim kolorze, ale szkoda że ktoś tak je przestawił. Chyba lubią ten kolor:( mój ma skasowane drzwi lewe, tylny błotnik do wyklepania:/ Pozdrawiam
Witam witam :). Chyba masz rację, musi coś być w tym kolorze :). Nie wiem dla czego tak jest ,ale w całym kraju jest problem z tylnym lewym błotnikiem do 3D. W końcu udało mi się zdobyć jakiegoś leżaka magazynowego. Po trudzie jaki włożyłem w znalezienie błotnika, wnioskuję ,że to chyba ostatni w kraju :). Oczywiście w ASO można zamówić, 700zł z możliwością negocjacji ceny. Wynegocjowałem na 500zł :(. I tak za dużo jak na mój portfel. Udało mi się dostać oryginał za 290zł, ale to naprawdę było szczęście!.

Pozdrawiam.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Pluto »

Fajna furka. Możesz pokazać fotkę spod maski jak siedzi ten silnik?
Jak to jeździ z nowym sercem?
Zdjęcia nie oddadzą rzeczywistego uroku Miami Blue, miałem okazje widzieć na żywo Miśka GTi w tym kolorze - super sprawa :)
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
MiceK
Maniak
Posty: 1969
Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
Numer Gadu-gadu: 1295187
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Kontakt:

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: MiceK »

Te koło to mu się kładzie jak w DeLorean'ie z "Powrotu do przyszłości 2" :)
parking lotnisko modlin http://lotnisko-modlin.org/
taxi lotnisko modlin http://taxitransfer24h.pl/
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Pluto pisze:Fajna furka. Możesz pokazać fotkę spod maski jak siedzi ten silnik?
Jak to jeździ z nowym sercem?
Zdjęcia nie oddadzą rzeczywistego uroku Miami Blue, miałem okazje widzieć na żywo Miśka GTi w tym kolorze - super sprawa :)
Zdjęcia silnika zamieszczę za kilka dni. Pokażę Wam co i jak, sprawa jest dosyć prosta ze swapem, a silnik fajny. Auto zdecydowanie lepiej jeździ i mam nadzieję ,że będzie jeszcze lepiej.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

MiceK pisze:Te koło to mu się kładzie jak w DeLorean'ie z "Powrotu do przyszłości 2" :)
Hahah dokładnie, jak zobaczyłem pierwszy raz to zdjęcie to też pomyślałem o tym filmie :)
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Up

Błotnik już zamontowany i zakonserwowany. Tylna belka z hamulcami tarczowymi już pod autem i podłączona. Do końca tygodnia założę nowe linki ręcznego od GTI. Pozostało odpowietrzyć hamulce i posprawdzać jak to wszystko działa. Muszę jutro kupić 2 nowe śruby 14x100 o twardości 10, do zamocowania na dole amortyzatorów. Stare pojechały przez przypadek ze starą belką papa. Na razie wsadziłem tam 10x100 ,ale tak nie może zostać.
Poniżej kilka zdjęć które dzisiaj zrobiłem. Na prośbę kolegów zamieszczam też kilka zdjęć jak nowy silnik 1.4 KFT od Peugeota 207 wygląda w komorze.
pozdrawiam i za jakiś czas ciąg dalszy. W planach dokładki rallye, dokładki pod przedni i tylny zderzak, obniżenie przodu -30 i tyłu -30. Kupiłem już felgi speedline sl299, będą z oponami 185x55. Jak dostanę dokładki to całość idzie do lakierowania.
Auto stało ponad 2 miesiące i silnik jak i cała komora pokryły się dosyć znaczną ilością pyłu. Gdy przystąpię do doalszycz prac z dolotem, silnik będzie wyczyszczony.

Pozdrawiam.
DSC01087.JPG
DSC01088.JPG
DSC01089.JPG
DSC01090.JPG
DSC01091.JPG
DSC01092.JPG
DSC01094.JPG
Załączniki
DSC01093.JPG
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Witam ponownie po przerwie.
Prace idą dalej do przodu. DO silnika KFT została wykonana flansza (przejściówka) między kolektorem od 1.4 na mono punkcie, a głowicą KFT. na razie jest bez grzania kolektora, ale za jakiś czas dorobię odpowiedni układ wodny.

Tak wygląda flansza:
DSC01175.JPG
DSC01176.JPG
DSC01177.JPG
A tak wyglądaja kolektory od 1.1 i 1.4 . Jest różnica w konstrukcji i rozmiarze otworów. W kolektorze od 1.4 brakuje wyjścia na podciśnienie dla MAP sensora, ale to się dorobi.
Kolektor od 1.4
Kolektor od 1.4
1.1 po lewej 1.4 po prawej , już z nową uszczelką home made.
1.1 po lewej 1.4 po prawej , już z nową uszczelką home made.
Na tylne zawieszenie dotarły również nowe tarcze i klocki. Te które dostałem z piastami wyglądają jak wyciągnięte z bagien w Biskupinie :).
DSC01180.JPG
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: krzyska »

ten silniczek z 207 pasuję p&p?
GTI_Efekt Masy Obrazek
operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: operatorbazooki »

krzyska - gdybyś przeczytał wątek to byś wiedział
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: krzyska »

operatorbazooki pisze:krzyska - gdybyś przeczytał wątek to byś wiedział
wow, faktycznie
GTI_Efekt Masy Obrazek
operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: operatorbazooki »

No widzisz? działa;)
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Tak tak, jest p&p, jednak w przypadku zastosowania mono wtrysku ze starego motoru, trzeba dorobić flanszę i to nie tylko żeby spasować otwory na śruby i dolotowe, ale również aby zwiększyć dystans miedzy głowicą a przepustnicą. W 1.1 o 1.4 TU , głowica ma dosyć mocno wysunięte poza nią miejsca montażu kolektora.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
Awatar użytkownika
Wi205
Junior
Posty: 170
Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
Numer Gadu-gadu: 2023693
Login tlen: wars1977
Lokalizacja: Poznań

Re: Wi205 (bączek)

Post autor: Wi205 »

Up

Wczoraj do auta trafiło wspomaganie kierownicy od P306.
Wyjęcie starego magla to przysłowiowa bułeczka z masłem.
Włożenie nowej z zaworem sterującym to już trudniejsza sprawa.

W moim przypadku skończyło się na tym ,że zdemontowałem zawór oraz siłownik z listwy , zabezpieczyłem otwór w listwie folią i w takiej postaci bez problemu udało się włożyć ustrojstwo na miejsce. Później gimnastyka z włożeniem ślimacznicy zaworu w listwę, skręcenie i to co każdy kocha, czyli dokręcanie rurek płynu hydraulicznego jak ma się mniej niż 2 cm na manewry kluczem. :).

Ponieważ cała instalka jest z 306 musiałem wymienić przed włożeniem tego do auta całe drążki kierownicze na te z 205.

Kolejnym problemem był drążek kierowniczy który wychodzi przez przegrodę do magla. Mimo możliwości regulacji góra dół, okazał się za długi i musiałem go obciąć o około 1cm. Po tej operacji można było nasunąć koniec drążka kierowniczego na kwadrat w maglu i skręcić.

Nie obyło się bez poprawek w kształcie niektórych rurek do płynu hydraulicznego, jednak ogólnie sama maglownica i z osprzętem mieści się bez problemów.

Na chwilę obecną doprowadziłem węże do góry przed silnik. Muszę teraz zamontować pompę wspomagania, czyli przenieść alternator na tył silnika w okolice zbiorniczka wyrównawczego, a w stare miejsce alternatora wkręcić łapę pod pompę , napinacz paska wielorowkowego, zmienić koło pasowe na podwójne i zamontować łapę alternatora który będzie za silnikiem wraz z napinaczem paska alternatora.

W zeszłym tygodniu założyłem serwo i pompę hamulcową z 205 GTI 1.9 . Już teraz auto lepiej zaczęło hamować. Na zamontowanie czekają jeszcze zaciski na przód od 205 GTI 1.9 , ale to dopiero jak odświeżę SL299 i dobiorę opony. Myślę ,że 195/45 będzie dobrze , tym bardziej ,że auto będzie szło niżej o -40mm.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
ODPOWIEDZ