Strona 1 z 6

205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 12:19 am
autor: cienki
Witam,
mija już jakoś 3 lata odkąd stałem się posiadaczem 205 GTI i to w sumie raczej przypadkowo. Auto zakupione zostało od znajomego, który wyjechał z kraju i średnio miał czas zajmować się nim i tak sobie niszczało w KRK. Natomiast na tym samym podwórku stała Alfa 155 Q4, którą była moim obiektem pożądania. Niestety jak się później okazało Alfa bywa walona w przód i tak decyzja padła na 205.
Auto zaraz po przyjeździe trafiło do garażu, co by mu na daszek nie kapało i zapadła decyzja, że rozbieramy do ostatniej śrubki i zobaczymy co go boli.

Już przy kupie był wiadomo, że jest trochę rzeczy do zrobienia takich jak:
1. Wymiana skrzyni ( w poprzedniej satelity się rozsypały i wyleciały przez obudowę dyfra i dzwon skrzyni )
2. Delikatna korozja końcówki prawego i lewego progu.
3. Porwany, przepalony i wymęczony fotel kierowcy
4. Cieknący szyberdach
5. Obłażące listwy, ktoś je polakierował pod kolor auta.
6. Boczki drzwiowe z dodatkowymi głośnikami - bleeeeee
7. Brak schowka pasażera
8. Ułamany wlew + brak korka wlewu paliwa i pewnie setka innych rzeczy o, których zapomniałem i wyszły w ciągu 3 lat.
9. Ogniska korozji w bagażniku i podwozia pod bagażnikiem

Po ostrych działaniach w celu przywrócenia świetności starej 205 przyszły lata niepewności, zwątpienia i niechęci do grzebania w tym aucie. Aż do roku bieżącego gdzie postanowiłem, że odnowie sobie auto i zostawię już chyba do końca życia.

Plany:
Auto wizualnie ma zostać takie jak je kupiłem. Jedyne zmiany zajdą w mechanice i hamulcach.
Do auta powędruje:
- zestaw z GTI6 zacisków + tarcza 283 ( w toku ) + pompa 23.8 mm
- i jeszcze silnik 3 pomysły
a.) zostawić seryjne 1.9 8V dorzucić kompletny wydech i gaźniki 45 mm
b.) wrzucić Mi16
c.) wsadzić motor z GTI6

Na wstępie chciałbym podziękować jednemu z sępów :D o nicku RAFGENTRY za udostępnienie zdjęć.

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 12:25 am
autor: operatorbazooki
to Ty kupiłeś to cudo!
Srałem pod siebie jak oglądałem zdjęcia tego auta _O_
Zostaw proszę motor w serii :)

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 12:49 am
autor: RafGentry
cienki pisze:Na wstępie chciałbym podziękować jednemu z sępów :D o nicku RAFGENTRY za udostępnienie zdjęć.
Ależ nie ma za co. Foty wystarczająco długo gniły na dysku. Wreszcie do czegoś się przydały...

Co do planów - zostaw oryginalny silnik. Nastały takie czasy, że najbardziej poszukiwane i doceniane są oryginalnie zachowane GTI. Każda przeróbka odbiegająca od serii to obniżenie jego potencjalnej wartości.

Choć swap hebli wydaje się być całkiem uzasadniony :twisted:

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 1:11 am
autor: Munne
Bo faktycznie jest jakas wieksza wartosc takiego Gti 8)7 Przyjdzie co do czego to ledwo kto Ci za to auto zaplaci wiec rob auto pod siebie. Najwieksza wartosc maja oryginalne auta dobrze zachowane i z tego co przedstawiaja zdjecie wnioskuje ze to nie jest jedno z nich ale kto wie moge sie mylic.

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 4:24 am
autor: cienki
Munne pisze:Bo faktycznie jest jakas wieksza wartosc takiego Gti 8)7 Przyjdzie co do czego to ledwo kto Ci za to auto zaplaci wiec rob auto pod siebie. Najwieksza wartosc maja oryginalne auta dobrze zachowane i z tego co przedstawiaja zdjecie wnioskuje ze to nie jest jedno z nich ale kto wie moge sie mylic.
Owszem, nie jest to igła ale też nie jest to totalny szrot. Dużo pracy i pieniędzy jeszcze wsadzę w auto ale nigdzie mi się nie spieszy.

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 10:17 am
autor: cienki
Rok 2012 to jak już wspomniałem rok totalnej nie chęci do wozu i sporadyczne grzebanie przy nim.

W podobnym stanie jak poniżej auto dotrwało do czasów obecnych. W aucie została zrobiona konserwacja, usunąłem oznaki korozji z miejsc pod podłogą bagażnika i nad bakiem.
Została wymieniona nagrzewnica bo stara nie wiadomo gdzie ciekła ( i na pewno nie na x-ringach ) , poskładałem skrzynie z przełożeniami według własnego pomysłu, korzystając 4 różnych skrzyń typu BE3 i został odpalony motor. Ciśnienie na zimnym wskazuje 4 bary i ładne strzela w wydech :D diagnoza zdrowy będzie żył.

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 11:02 am
autor: cienki
Tydzień temu przywróciłem tapicerkę a w szczególności fotel kierowcy do stanu używalności.
Boczne trzymanie siedziska było pęknięte, gąbka wysiedziana i złamana a na środku siedziska dziura po kiepie :/. Praca domowa wydaje mi się, że została odrobiona.

I tutaj pytanie do znawców. Jakimi środkami przywrócić blask skórze i zakryć spękania widoczne na zdjęciu ?? Czym doprać mocne zabrudzenia tapicerki ?? Używałem Sonaxa wielokrotnie ale niestety nie zeszło wszystko :/

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 31 mar ndz, 2013 11:10 pm
autor: cienki
Wracają co przeszłości i to co mnie spotkało po zrzuceniu skrzyni to widok jak poniżej.
Dziura jak pięść po locie satelit z orbity dyfra :D
W trakcie składania skrzyni zastanawiałem się czy zastosować piąty bieg o przełożeniu
28x37 czy może 32x37.
Ostatecznie wjechał bieg o krótszym przełożeniu, i tak nie będę tym autem jeździ w trasy.

Wielokrotnie to już pisałem ale skrzynia, która poskładałem charakteryzuje się:
1. 38x11
2. 37x20
3. 34x25
4. 31x29
5. 32x37

Przełożenie główne 62x14 z Mi16

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 01 kwie pn, 2013 11:24 pm
autor: cienki
Kolejna historia z przeprowadzonych prac.
Zaciski z 306GTI kupiłem już jakiś czas temu i tak zostały rzucone pod stół w garażu i leżały chyba 1.5 roku.
Niestety nie mam zdjęcia jak wyglądały oba, ale po tym jednym poniżej można sobie wyobrazić, że zarówno jeden jak i drugi wyglądał jakby został wyciągnięty z rzeki.
hamulce1.jpg
Do czyszczenia użyłem przeróżnej maści szczotek drucianych i papierów ściernych. Parę dni pracy i efekt jak poniżej.
DSC_0012.jpg
Po nałożeniu farby żaroodpornej i wstępnym wyschnięciu, zostały wrzucone do piekarnika i wygrzane.
DSC_0031.jpg
Poniżej już efekt końcowy. W zaciskach zostały wymienione wszystkie gumki i uszczelki. Zastosowano nowe prowadnice zacisków. Po wyczyszczeniu i prze polerowaniu tłoczków zostały użyte stare.
hamulce.jpg
Zaciski będą współpracować z pompą BOSCH'a 23.8 mm
Pompa pochodzi z wersji 406 bez ABS-u dzięki czemu posiada 4 wyjścia w korpusie i nie trzeba stosować trójników jak przy pompie z ABS-em gdzie są tylko dwa wyjścia ( po jednym z każdej sekcji )

Tak na przyszłość:
Pompa jest o nr 311939 a także można ją łatwo poznać po charakterystycznym 23 wytłoczonym na korpusie.

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 02 kwie wt, 2013 9:24 am
autor: Lord Devil
Do prania tapicerki polecam uzyc APC, tego typu produkty ma wiekszosc firm robiacych srodki czystosci np VALETpro INTERIOR ALL PURPOSE CLEANER dostepny tu:

http://showcarshine.pl/plastik-winyl-gu ... -apc-.html

Do skory polecam np:
Saphir'a

http://multirenowacja.pl/krem-do-renowa ... aphir.html

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 08 kwie pn, 2013 4:27 pm
autor: cienki
Szukam jakiegoś fajnego wydechu końcowego do mojego wozu.
Chcałem kupić kompletny wydech o użytkownika rabarbar ale pogonił całe auto.
I tu pytanie czy coś oprócz supersprinta jest dostępne w Polsce do 1.9 GTI ??
Czy można dostać jeszcze seryjnego BOSALA ?? Szukałem u lokalnych importerów ale nędza.
jakie końcowe wozicie u siebie w autach ??

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 08 kwie pn, 2013 6:06 pm
autor: wasik
z tego co widzę mamy taką samą dokładkę tylną
ja u siebie mam taki tłumik:
IMG20120513_006.jpg
firma nieznana
dobrze komponuje się z dokładką, ale jest trochę za głośny,

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 08 kwie pn, 2013 6:14 pm
autor: cienki
Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś uniwersalnego tłumika i spawać rurkę.

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 12 kwie pt, 2013 12:47 am
autor: Haku
A może coś z kwasówki?
205 GTI tłumiki kwasówka .jpg
205 GTI wydech kwasówka vs seria.jpg

Re: 205 GTI ph1 od Cienkiego

: 28 kwie ndz, 2013 7:26 pm
autor: cienki
Będąc w Wwa w weekend przywiozłem kila fantów do auta.
Oponki i tajemnicze pudełko :)