Strona 19 z 19
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 13 paź pt, 2017 2:41 pm
autor: Struna
Orfister pisze:U mnie identyczne spostrzeżenia...Motul grzał mi sie na " niemieckim autobanie " jak szalony...w upał 35 stopniowy dochodził nawet do 120 stC, no ale to było przy prędkościach rzędu 160 km/h. 5W50 grzeje się ciut mniej, ale nawet jeśli zgrzałby się jak 5w40 to nie robi to na nim wrażenia i smaruje o niebo lepiej w tych warunkach niż 5w40
To polecam spróbować oleje z Nano - będzie jeszcze lepiej
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 13 paź pt, 2017 5:04 pm
autor: grzesiek309
Co konkretnie polecasz?
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 13 paź pt, 2017 5:18 pm
autor: Struna
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 15 paź ndz, 2017 12:02 pm
autor: Orfister
Jakim cudem olej tak zszedł temperatury ? Porównywanie wyników było z uwzględnieniem takich samych warunków pogodowych i sposobu jazdy ?
Jeśli warunki pogodowe i styl jazdy był ten sam, a zmianie uległ jedynie olej, to nie ma opcji by w magiczny sposób łapał mniejszą temperaturę. Silnik teoretycznie wytwarza tyle samo ciepła, oddawanie tego ciepłą do otoczenia tez powinno być na podobnym poziomie ( zakładając, ze chłodnica oraz wymiennik oleju nie były wymieniane na nowe, na inne ). Jedyne co, to olej ten musiałby mieć jakąś mega własność redukującą tarcie w ogromnym stopniu. A jakoś nie bardzo mi się chce w to wierzyć...
Oleje przeznaczone do sportu, o niebo lepiej znoszą po prostu wysoką temperaturę, skutecznie smarują, gdy inne stają się breją...
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 16 paź pn, 2017 10:32 am
autor: Struna
Orfister pisze:Jedyne co, to olej ten musiałby mieć jakąś mega własność redukującą tarcie w ogromnym stopniu.
no i ma - cząsteczki nano.
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 16 paź pn, 2017 11:09 pm
autor: Orfister
Aż muszę zweryfikować moją reologiczną wiedzę ... mam nadzieję, że nie jest to bajdurzenie, jak w przypadku castrola magnetaca
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 17 paź wt, 2017 11:19 am
autor: Struna
klient upalający na torze mocno spyconą Fabię TSI ( oczujnikowana dodatkowo - egt, boost, ciśnienie i temperatura oleju ) używał głównie Motula, na którym miewał temperatury 125-128 stopni.
Zasugerowaliśmy mu aby spróbował NanoDrive - zalał, testował i więcej jak 105 mu się nie pokazało.
Nie było to tego samego dnia, ale też mówił, że te 125-128 to dosyć często łapał przy intensywnej torowej jeździe, a potem na tym nano wiele razy jeździł równie dynamicznie i nie chciało się zrobić cieplej.
Magnatec - no weź... poważnie rozmawiamy
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 11 lis sob, 2017 8:27 pm
autor: grzesiek309
"Szewc w dziurawych butach chodzi" a raczej piaskarz na zardzewiałych felgach jeździ.
Wypiaskowałem w tym roku niezliczone ilości felg a na swoje nie miałem oczywiście czasu
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 19 sty pt, 2018 1:49 pm
autor: sawikos
Ładne autko. Pamiętam, jak na białostockich klasykach odłączałeś akumulator w czasie postoju. Nie wiem, czy już rozwiązałeś ten problem - u mnie pomogła wymiana skrzynki bezpieczników. Teraz rozłącza ładnie i nic nie rozładowuje, a poprzedni mechanik chciał od razu wymieniać stacyjkę.
Re: 205 XS GTI 2.0 Miami blue
: 20 sty sob, 2018 10:15 pm
autor: grzesiek309
Problem rozwiązałem już z rok temu