Odbudowa 205 gti Miami Blue

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

więc powinąłem rękawy, kupiłem zapas piwa i ruszyłem z ciężkim sprzętem.
Załączniki
100_5232.JPG
100_5287.JPG
100_5230.JPG
100_5220.JPG
100_5222.JPG
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

i rzeźby ciąg dalszy...
Załączniki
100_5241.JPG
100_5240.JPG
100_5239.JPG
100_5237.JPG
100_5235.JPG
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

coraz lepiej mi wychodziło, chyba zmienię zawód:)
Załączniki
100_5307.JPG
100_5305.JPG
100_5302.JPG
100_5300.JPG
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

i powolutku do przodu!
Załączniki
100_5297.JPG
100_5295.JPG
100_5298.JPG
100_5308.JPG
100_5310.JPG
100_5311.JPG
100_5312.JPG
100_5314.JPG
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

do odrdzewiania użyłem:
- kwasu fosforowego
- kwasu solnego (uwaga! niszczy również powłokę cynkową, o ile jeszcze istnieje i wymaga później zneutralizowania)
- brunox

Jako powłoki lakiernicze zostały użyte:
- podkład reaktywny: novol protect 340 (zdjęcia gdzieś zapodziałem)
- po wyschnięciu reaktywnego (latem ok 48h) poszedł epoksyd: novol 360
- na wszystko masa bitumiczna
- akryl i farba
Załączniki
100_5320.JPG
100_5321.JPG
100_5323.JPG
100_5326.JPG
100_5329.JPG
Ostatnio zmieniony 04 paź wt, 2016 9:07 am przez atul77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

...i ostatnie lakierowanie, niestety z przyczyn konfliktowych z właścicielem warsztatu tylko pędzlem.
Samochód będzie jeszcze raz całościowo lakierowany, więc tym razem fachowca to poprawi!
Załączniki
100_5348.JPG
100_5346.JPG
100_5345.JPG
100_5343.JPG
100_5340.JPG
100_5339.JPG
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

Walka z rdzą została zakończona, przyszedł czas na silnik.

Wszystkie przewody układu chłodzenia jak i powietrza zostały sprawdzone i odtłuszczone, następnie owinięte odporną na wysoką temperaturę i oleje taśmą samowulkanizującą.

Wiązka kabli została sprawdzona pod kątem pęknięć i owinięta w taśmę bawełnianą do wiązek.

Przy okazji wymienione zostały czujniki temperatury.
Załączniki
IMG_20160722_194201.jpg
IMG_20160217_130556.jpg
IMG_20160217_130520.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: nowak68 »

Doktorze Frankenstein, gratuluję :lol:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 »

Witam,
aktualny status: samochod zostal oddany do ponownego lakierowania od zewnatrz + komora silnika + podwozie.


Co sadziecie o nastepujacym zabezpieczeniu?:
1. Mechanicznew usuniecie rdzy + wytrawienie resztek kwasem.
2. Podklad reaktywny novol 340.
3. Po wyschnieciu reaktywnego ok 48h, epoksyd novol protect 360 - wiem na kartach technicznych jest napisane iz nie powinno sie dawac epoksydu na reaktywny als sprobowalem taki zabieg na zawieszeniu i wszystko ok, nic nie odpada i normalnie schnie.
4. Baranek
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: nowak68 »

Wywal dłutkiem albo czymkolwiek wszystkie elastyczne uszczelnienia. Pod nimi też zwykle jest rdza. Położysz nowe w kilka godzin.
Baranek jak wyschnie, dobrze maluje się farbą karoseryjną i bezbarwnym :)
Zainwestuj w śrubki, nakrętki i podkładki z nierdzewki i wymień wszystko co się da :Y
Działaj :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
ODPOWIEDZ