Strona 1 z 2

205 1.9 GTI Race & Rally

: 13 cze sob, 2009 7:01 pm
autor: marcinpug
Zacznę nietypowo bo od ostatniego wykresu mocy. Auto zbudowane według homologacji A-5325 . Zachęcam forumowych wizjonerów do zweryfikowania mocy swoich 205 .

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 13 cze sob, 2009 7:48 pm
autor: Orfister
Myślę, że mógłbyś stworzyć tutaj bardzo fajny i interesujący temat...wklejaj zdjecia, opisuj rozwiązania techniczne, chwal się osiągnięciami ...
Zapraszam :)

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 13 cze sob, 2009 8:19 pm
autor: marcinpug
Auto wystrojone jest na komputerze stand-alone Vems . Taka niewielka czarna puszka.

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 13 cze sob, 2009 8:45 pm
autor: Banita
Co bylo zmieniane pomiedzy hamowaniami?

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 13 cze sob, 2009 10:32 pm
autor: marcinpug
Do tej pory śmigałem na jetronicu . Założony został Vems , odłączony przepływomierz , aparat zapłonowy i cewka. Miałem 4 cewki z alfy romeo założone bezpośrednio na świece ale niestety nie wytrzymały strojenia i się popaliły . Obecnie są 2 cewki fiatowskie ( takie jak w seicento ) awaryjnie podpięte na strojenie . Na takim zestawie wyniki widać powyżej . Nie chciałem iść w stronę mocy , raczej bardziej mi zależało na płaskim przebiegu momentu obrotowego co przy krótkiej skrzyni daje wyśmienite przyspieszenia . Wiem , że można jeszcze te wartości mocy i momentu znacznie podnieść ale homologacja ogranicza wiele elementów ( np. kolektor wydechowy ) . Oczywiście to nie jest koniec modyfikacji ale czekają mnie duże wydatki związane z kupnem zawieszenia więc silnik poczeka dłużej na kute tłoki . Myślę , że 5-10 KM więcej jest w zasięgu , zresztą plan jest taki : najmocniejsze GTI 8V przygotowany według homologacji A-grupy w Polsce.
Więcej o całym projekcie wkrótce .

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 13 cze sob, 2009 11:03 pm
autor: Florek2b
a gdzie był hamowany :?: bo ja już od jakiegoś czasu chce swojego zhamować 8)7

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 13 cze sob, 2009 11:08 pm
autor: marcinpug
V-tech Kraków => Kuba Kogut

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 14 cze ndz, 2009 12:40 pm
autor: Lord Devil
Ciekawi mnie bardzo jakie zawieszenie chcesz uzyc. Czy montaz kutych tlokow przy takim silniku jest nieodzowny? Znam projekt gdzie silnik z T16 dysponowal moca max ponad 400hp i pracowal na tlokach oryginalnych.

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 14 cze ndz, 2009 1:07 pm
autor: Kaktus
Hej!

Ja dorzuce tylko ze samochod i silnik wyszedl z pod naszych rak - galeria z budowy na stronie http://www.k-sport.eu

A w specyfikacji Race to on dopiero bedzie jak otrzyma inne serce ;)

A co do kutych tlokow - moc mozna osiagnac i na seryjnych, ale kute sa znacznie lzejsze, co pozwoli szybciej wkrecac sie silnikowi, a to przeklada sie bezposrednio na przyspieszenie.

W dodatku mozna ten motor jeszcze doprezyc, ale bedzie trzeba przejsc na inne paliwo. W chwili obecnej jezdzi to na zwyklym V-power.

W dodatku wiadc na wykresie ze nie jest to wiertarka krecaca 9000, a moc i moment uzyskany jest juz dosc nisko!

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 14 cze ndz, 2009 1:13 pm
autor: stef
Swietny projekt. Napisz jeszcze co dokladnie zmieniles w silniku bo przeciez nie sama elektronika uzyskales takie przyrosty?

Lord > to zapewne nie kwestia samej kucizny a wykonanie doprezajacego tloka na zamowienie (a ze kute wychodza w takich samych pieniadzach, lzejsze, lepsze materialowo).

PS. jak to pisalem to nie bylo jeszcze odpowiedzi kaktusa dot. tlokow 8)7

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 14 cze ndz, 2009 2:26 pm
autor: Lord Devil
Dzieki za odpowiedz chlopaki, wlasnie oczekiwalem konkretow. Pytam bo spotkalem sie z opiniami, ze kute tloki w duzej mierze nie sa potrzebne w sensie "nieurywek", przewaznie je stosowano ze wzgledu na brak dostepnosci oryginalu, albo cena oryginalu byla kilka krotnie wieksza jak kute (np T16). Co do roznicy w wadze, nie zwrocilem na to uwagi. Jeszcze raz dzieki. Jaki zawias?

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 14 cze ndz, 2009 6:14 pm
autor: xtrack
Panowie!! powiem krótko.... to nie jezdzi to zapierd...a.jesli chodzi o najmocniejsze 8v w klubie to Marcin jush nie musi przerabiac auta dalej :mrgreen:

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 14 cze ndz, 2009 9:28 pm
autor: marcinpug
Planuję założyć zawieszenie HPsporting lub Sachs ale z tym drugim może być problem z ustawieniem . Proflex lub Ohlins odpadają ze względu na cenę a zakup używanego raczej nie wchodzi w grę bo ciężko dostać . Dodam tylko , że HPsporting robi dokładnie taki sam zawias ( ustawienie wysokości, twardości , odbicie , dobicie i ciśnienie gazu )

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 15 cze pn, 2009 6:35 pm
autor: marcinpug
Acha , moc jaka będzie mnie satysfakcjonowała może nie jest porażająca bo plan jest na 160KM ale zwiększenie momentu obrotowego do 200 Nm ( obecnie 180 Nm ) będzie wieńczyło dzieło . Myślę , e tam wiem , że z takimi parametrami na kołach profi zawiasie i wydajnymi heblami będę podgryzał Hondy Type R w RPP (dawny PZM-ot )

Re: 205 1.9 GTI Race & Rally

: 23 cze wt, 2009 12:08 pm
autor: kubas
Kaktus pisze:Hej!

Ja dorzuce tylko ze samochod i silnik wyszedl z pod naszych rak - galeria z budowy na stronie http://www.k-sport.eu

A w specyfikacji Race to on dopiero bedzie jak otrzyma inne serce ;)

A co do kutych tlokow - moc mozna osiagnac i na seryjnych, ale kute sa znacznie lzejsze, co pozwoli szybciej wkrecac sie silnikowi, a to przeklada sie bezposrednio na przyspieszenie.

W dodatku mozna ten motor jeszcze doprezyc, ale bedzie trzeba przejsc na inne paliwo. W chwili obecnej jezdzi to na zwyklym V-power.

W dodatku wiadc na wykresie ze nie jest to wiertarka krecaca 9000, a moc i moment uzyskany jest juz dosc nisko!
a jakie ma byc to nowe serce ? 16v ?

Marcin moglbys podac obecna specyfikacje tego silnika ?