Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Już od dawna nosiłem się z zamiarem przedstawienia mojego Forevera w dziale Nasze auta i właśnie dzisiaj znalazłem chwilę czasu wolnego żeby coś na jego temat naskrobać.

Autko to zostało wyprodukowane w 1994, czyli jak na 205 jest to dosyć młody egzemplarz.Fabrycznie został wyposażony w wolnossącego Diesla o pojemności 1905cm3, na osprzęcie Boscha.
Niestety w chwili zakupu nie miałem zbyt wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o stronę techniczną i budowę samochodu.A co ciekawe to w tym czasie bardziej rozglądałem się za jakimś CTI i ogłoszenie diesla zobaczyłem przez przypadek.Ten zielony kolor i dosyć fajne wyposażenie wnętrza tak mnie urzekło, że postanowiłem wsiąść w swoją starą zajechaną 205 i pojechać do Torunia w celu oglądnięcia nowego autka.
Po przejażdżce z poprzednim właścicielem postanowiłem już, że autko będzie moje.Silnik i buda w dość dobrym stanie oraz wyposażenie autka zadziałało kusząco :)

Tak samochód wyglądał w chwili zakupu.Zdjęcia jeszcze poprzedniego właściciela:
Obrazek Obrazek

Zakupionym autkiem jeździłem przez dwa miesiące nie wprowadzając żadnych zmian, ale jego niedomagania zaczęły mnie powoli doprowadzać do nerwicy.
Jako, że mojego poprzedniego Peugeota w międzyczasie rozbierałem na części to dzięki temu miałem od groma części zamiennych, niektóre całkiem nowe i niektóre w dobrym stanie.
Pierwsze modyfikacje polegały tylko i wyłącznie na tym aby nowe autko nie sprawiało problemów w przemieszczaniu się i tak zostały wymienione następujące części:
- rozrusznik został zastąpiony używanym sprawnym - w poprzednim zawieszał się bendix
- pływak został wymieniony na sprawny - stary lubił się całkiem zawiesić
- wymieniony został kompletny rozrząd razem z rolkami i pompą wody
- olej i filtry - stary filtr paliwa zapełniony był wodą i kamieniem !
- zakupiłem do niego aluminiowe felgi 13" i nowe opony Pirelli P2500 Euro wielosezonowe
- dokładka przednia została zmieniona na taką pod halogeny z Sorrento Green
- wymieniona została lampa tylna
- używany silnik tylnej wycieraczki i zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy
- autko nagrzewało się w upalne dni więc wymieniłem wentylatory przednie, sprawdziłem instalację elektryczną i zalałem nowego płynu chłodniczego
- wymieniona została uszczelka pokrywy zaworów
- przekładnia kierownicza została zastąpiona używaną po regeneracji + nowe końcówki drążków
- wahacze przełożyłem z poprzedniego autka bo były prawie nowe
- półosie napędowe także prawie nowe, wymienione uszczelniacze skrzyni biegów
- krzyżak przekładni kierowniczej
- tarcze, klocki oraz nowy płyn hamulcowy
- kompletny nowy wydech od katalizatora po sam koniec, tłumik końcowy firmy izawit z dospawaną końcówką ozdobną Ultera.Skromnie, ale się błyszczy :)
- Zwrotnice zostały podmienione na inne, bo poprzednie wykazywały luzy na gniazdach sworzni wahaczy, przy okazji założone nowe łożyska przednich kół.
- akumulator ZAP 74 Ah
- Radio Pioneer Deh-2000Mp i głośniki Piooner w drzwi.W półce dziury zaślepione jakimiś średnio grającymi Magnatami

Autko po tych zabiegach prezentowało się następująco:
Obrazek Obrazek

Niby już autko nadawało się do jazdy, ale pozostało do zrobienia najgorsze czyli tylna belka :/
Belka została zakupiona od CTI gdyż stara okazała się dosyć mocna zjechana.Zakupiona belka od CTI miała być super sprawna, niestety po założeniu jej na samochód okazało się, że skrzypi niczym zarzynany zwierz.Także padła szybka decyzja aby ją zregenerować w profesjonalnym warsztacie, koszt łącznie z przetaczaniem jarzma i dorabiania tulei wyszedł prawie 1100zł :(
Wtedy miałem pierwszy kryzys jeśli chodzi o odbudowę tego autka, ale jako, że czasami bywam optymistą ;) Postanowiłem z pracami ruszyć dalej z kopyta :)

I tak wnętrze autka zostało rozebrane do gołej blachy i podłoga przepatrzona pod względem korozji.Wszystkie profile zamknięte zabezpieczone woskiem ochronnym do profili, śladowe zaczątki korozji zostały oczyszczone z powierzchownej korozji i zabezpieczone farbą cynkową, a następnie podkładową i wykończone płynną warstwą wygłuszającą firmy Noxudol.W międzyczasie wymieniona została cieknąca nagrzewnica oraz wyprana wykładzina.Założone zostały zielone pasy z wersji Green.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zachęcony do następnych działań zakupiłem lotkę na klapę od Martinopa, która została oklejona folią Carbon i zamontowana tam gdzie jej miejsce.Słupki drzwi oraz lusterka oklejone taką samą folią.

Halogeny drogowe Cibie Iode, trzeba było do nich dorobić instalację elektryczną tak aby włączały się razem ze światłami długimi.Żółte bańki żarówek założone na żarówki Tungsram o mocy 100W/90W.Dzięki czemu przyjemniej podróżuje się w nocy :)

Od forumowicza Bunioo zakupiłem zaciski hamulcowe z GTI 1,9 oraz pompę hamulcową o średnicy tłoka 21mm również z 1,9 GTI.Zaciski przeszły kompleksową renowację, tłoczki wyjęte, przeszlifowane lekko papierem 2500 na mokro, założone nowe uszczelniacze, gumy prowadnic oraz same prowadnice jarzma.Zaciski pomalowane na srebrno farbą do zacisków.Zakupione nowe klocki i tarcze hamulcowe wentylowane.
Taki zestaw trafił na samochód.Podczas jego montażu i odpowietrzania hamulców puściły przewody hamulcowe prowadzące do bębnów.W tej sytuacji postanowiłem polecieć po całości i wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe sztywne oraz elastyczne na nowe co miało zapobiec takim przygodom w drodze.Płyn hamulcowy wymieniony na nowy Castrol Fast Response Dot 4.
Autko w końcu zaczęło hamować :)

W międzyczasie przez forum udało mi się zanabyć piękny komplet foteli w niebieskim welurze i z piękną kratą z 309 Gti16. Po wstępnym praniu i dorobieniu mocowań pod szyny z 205 udało się je założyć w autku.Wygoda podróżowania i trzymania w zakrętach została zdecydowanie poprawiona :) I do tego jak one świetnie w tym autku wyglądają!!
Niestety założenie większych zacisków wymusiło na mnie wymianę kół na większe.
Na autku wylądowały Speedliny Sl299 pożyczone od mojej dziewczyny, oraz własnoręcznie wypolerowane śruby z płaskimi podkładkami :)
W między czasie zakupiłem swój komplet Speedlinów 299, które czekały na przypływ gotówki i pełną regenerację.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Jako, że nastała zima trzeba było załatwić najpierw jakiś komplet kółek na zimę.
Udało mi się zakupić od kolegi Slavko komplet ulufelg Speedline 201 z CTI. Po pomalowaniu ich sprejami i naciągnięciu oponek Barum Polaris 2 o rozmiarze 185/60 R14 już można było spokojnie śmigać na wypady na narty :)

Przez całą zimę zbierałem części, aby przeprowadzić kompletny remont przedniego zawieszenia oraz skrzyni biegów :
- amortyzatory nowe olejowe Delphi do Gti 1,9
- sprężyny obniżające Jamex dedykowane do Diesla
- wahacze TRW
- końcówki drążków TRW
- poduszki mcphersonów
- łożyska kolumn mcphersona SNR
- odboje amortyzatorów SASIC
- osłony przeciwpyłowe amortyzatorów
- nowe obejmy gum stabilizatora
- gumy stabilizatora SASIC
- skrzynia biegów ostała mi się z poprzedniego auta tj. z 1,8 Diesla (została umyta ze szlamu, dekielek pomalowany podkładem antykorozyjnym)
- kompletne sprzęgło, niestety koszty musiałem przyciąć i kupiłem sprzegło, docisk i łożysko oporowe firmy STATIM za to w całkiem dobrej cenie, bo tylko 160zł mnie to kosztowało :)
- nowe uszczelniacze firmy Hutchinson oraz Sasic
- olej do skrzyni
W marcu tego roku udało mi się to wszystko założyć na samochód.Jako ciekawostkę podaje fakt, że amortyzatory, które zdemontowałem z auta były oryginalne zamontowane przez fabrykę!! Wytrzymały 240tyś i wykazywały dalej sprawność w granicach 75% i były suchutkie!!!
Tutaj parę zdjęć z walki przy aucie:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przód Peugeota nie obniżył się jakoś specjalnie, według obliczeń jakieś 2-3cm, za to prowadzenie stało się prawdziwą frajdą :)
Do tego dołączyła jeszcze przednia rozpórka kielichów, co nieco usztywniło karoserię :)

Dalszy ciąg relacji opiszę później, bo dzisiejsze 3 godziny pisania zdecydowanie wystarczy :)
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Marin205 »

robi wrażenie :) gratulejszyn
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Altowiolistka
Uzalezniony
Posty: 832
Rejestracja: 26 gru pt, 2008 10:09 pm
Posiadany PUG: 205 1.9D forever
Lokalizacja: Warszawa; Sadowa

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Altowiolistka »

:) gratsy :)
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: borek_wpr »

Twoje trzy godziny pisania w stosunku do wkładu Twoich roboczogodzin to Pikuś! Poprawka- Pan Pikuś !!!! Sam czasami coś piszę i poprawiam tekst aby był prosty i zrozumiały dla wszystkich tzn. dla starych wyjadaczy Pugów jak i dla -wybaczcie -Nowicjuszy W P-205 .Więc znam ten problem. A ogólnie to-CZAPKI z Głów i WIELKI SZACUN za wytrwałość ,wiedzę,cierpliwość i WIELKIE SERCE dla naszych LWÓW- bo choć nie za wielkie ,to jak napisał jeden z Kolegów naszego Forum(czytaj -Kościół Peugeota) to pomniejsze /auta/pierzchaj na boki/pobocza/ a większe ustępują miejsca z należytym szacunkiem!!!.Tak TRZYMAJ!!!!
Mina kierowcy z ( bMW)-tak specjalnie napisałem ,czy innego auta które zostaje w tyle na światłach- to sama satysfakcja.Twoja praca,Twoja cierpliwość, Twój upór-zaowocuje w postaci tego co już sam zaobserwowałeś(rozpórka!) ,a całą resztę poznasz /doświadczysz/na NASZYCH pOLSKICH dROGACH (!!!!!!)
Pozdrawiam z całego serca
Grzesiek
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
Czak
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 30 lip czw, 2009 4:12 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 Gentry
Numer Gadu-gadu: 2757168
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Czak »

Łał powiem szczerze, że takie fotele chętnie bym wsadził do swojego Gentry ;). Auto robi wrażenie takim dieslem chętnie bym mógł śmigać ;).
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Para »

Po nazwie tego tematu spodziewałem się kompletnej katastrofy, a tu widzę całkiem zadbane autko :) Gratulacje, widać, że dużo czasu spędziłeś nad samochodem. Oby jeździł jak najdłużej :W
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Martinoo »

fajne auto
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
MiceK
Maniak
Posty: 1969
Rejestracja: 30 lip pt, 2010 2:10 pm
Posiadany PUG: MG ZR 1.4 16v
Numer Gadu-gadu: 1295187
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: MiceK »

Pełen wypas :)
parking lotnisko modlin http://lotnisko-modlin.org/
taxi lotnisko modlin http://taxitransfer24h.pl/
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: RafGentry »

No wreszcie pojawił się temat, który powinien był już dawno tutaj zagościć.
Bananowego Dieselka znam, chociażby z ostatniego letniego tripa do Pragi. To naprawdę zadbane auto, które dzielnie przemierzało z nami wakacyjne setki kilometrów. Tym przyjemniej widzieć, że od lata zeszłego roku projekt nie stoi w miejscu, tylko rozwija się i to w całkiem dynamicznym tempie.
Tomku, mam nadzieję że i w tym roku spotkamy się gdzieś na trasie i będę miał okazję zobaczyć Twoją 205-tkę wyposażoną w nowe gadżety...
Gratuluje dobrego debiutu w dziale "Nasze Auta". Naprawdę było co poczytać i na co popatrzeć. Pozdro!
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Bardzo dziękuje wszystkim za pozytywne komentarze :) Uwierzcie mi, że jeszcze mocniej zachęciło mnie to do pracy przy autku! :)
Ciąg dalszy relacji postaram się zamieścić jak najszybciej żeby opis prac przy autku był w miarę aktualny.Następne relacje będę zamieszczał na bieżąco jak tylko coś przy autku będzie się działo... a plany są, że hohohooho ;)

Jako mały bonusik wstawiam grafikę z moim Pugiem, zrobioną przez moją znajomą z pracowni reklamy :)
Obrazek
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: borek_wpr »

Super!!!. I te żółte reflektory,jak oczy kota.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Przydało by się dodać jakiś upgrade do opisu, ale nie bardzo jest co dodawać, bo ostatnio niewiele się przy autku dzieje ze względu na wieczny brak czasu :/
Wymieniony został licznik z biedy na wersję "full opcja" z GTI niestety nie wszystkie wskaźniki udało się podłączyć. Wraz z licznikiem zmienił się także daszek zegarów. Teraz deska rozdzielcza wygląda dużo lepiej :)
Pomalowane zostały także bębny z tyłu na srebro dzięki czemu z pod pięknych Sl-ek nie wystaje kupa rdzy ;)
Teraz trzeba zabrać się za przygotowanie autka do zimy.

Zacząłem poszukiwania silnika na swap.
Zamierzam włożyć diesla z turbiną z modelu 306 o oznaczeniu XUD9TE.
Jeśli ktoś miał by dostęp do takiego silnika to proszę o informację :)
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Martinoo »

bananowiec pisze:Przydało by się dodać jakiś upgrade do opisu, ale nie bardzo jest co dodawać, bo ostatnio niewiele się przy autku dzieje ze względu na wieczny brak czasu :/
Wymieniony został licznik z biedy na wersję "full opcja" z GTI niestety nie wszystkie wskaźniki udało się podłączyć. Wraz z licznikiem zmienił się także daszek zegarów. Teraz deska rozdzielcza wygląda dużo lepiej :)
Pomalowane zostały także bębny z tyłu na srebro dzięki czemu z pod pięknych Sl-ek nie wystaje kupa rdzy ;)
Teraz trzeba zabrać się za przygotowanie autka do zimy.

Zacząłem poszukiwania silnika na swap.
Zamierzam włożyć diesla z turbiną z modelu 306 o oznaczeniu XUD9TE.
Jeśli ktoś miał by dostęp do takiego silnika to proszę o informację :)
ja w przyszłosci chce też wrzucic podobny silnik do mnie wiec chetnie bede obserwował prace nad swapem Twojego diesla
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: bananowiec »

Do "pracy" przy swapie to jeszcze daleka droga... ;)
Najpierw trzeba znaleźć jakiegoś dobrego dawcę zespołu napędowego.
W tej chwili zamierzam pogrzebać w wolnej chwili i wymienić przycinającą się linkę sprzęgła i zainstalować tylne zagłówki w kanapę.
W poniedziałek zmieniłem koła na zimówki i zalałem zimowy płyn do spryskiwaczy.
Jak myślicie jest jakiś sens montować stożkowy filtr powietrza do diesla?
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)

Post autor: Orfister »

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest dedykowana wkładka K&N do ory puszki...założenie stożka w dieslu nic Ci nie da...ani nie polepszy dołu ani góry...założyć możesz, jeździł będzie...ale właściwości filtra będa niewykorzystane
ODPOWIEDZ