205 Lodołamacz
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Lodołamacz
W foreverze rozpadła mi sie w taki sam sposób. Z braku ory gały założyłem taką ze 106tki która wyglada na niezniszczalną.
Nawijaj te kilometry, jeszcze trochę brakuje do mojego foreverka
Nawijaj te kilometry, jeszcze trochę brakuje do mojego foreverka
GTI_Efekt Masy
- kojot662
- Junior
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
- Posiadany PUG: 205 xs
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gorlice
Re: 205 Lodołamacz
Skleić, obszyć skórą i zachować na następnego tripa
tapatalk. P-8
tapatalk. P-8
peugeot 205 1.4 xs
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Dlatego właśnie ze gałki się rozpadaja to założyłem taką z citroena Ax i mam spokój
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Żadnych przeszczepów z AX-a Na pokład wleci jakaś niepopękana gałka (albo na próbę - drewniana z pakietu Raid), jak tylko uda mi się wyharatać tą. Tak się zżyła z lewarkiem, że nie chce puścić
Z ogłoszeń parafialnych - nowa półoś GSP i olej Total już od paru dni jeżdżą ze mną w bagażniku, czekając na wymianę, a dziś za 60 złotych kupiłem takie drobiazgi: To zapowiedź większego serwisu, bo dieselek w każdej chwili musi być gotowy do podróży na drugi koniec świata.
Z ogłoszeń parafialnych - nowa półoś GSP i olej Total już od paru dni jeżdżą ze mną w bagażniku, czekając na wymianę, a dziś za 60 złotych kupiłem takie drobiazgi: To zapowiedź większego serwisu, bo dieselek w każdej chwili musi być gotowy do podróży na drugi koniec świata.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 Lodołamacz
To zapowiedź większego serwisu, bo dieselek w każdej chwili musi być gotowy do podróży na drugi koniec świata
Brzmi, jakbyś miał wrogów, przed którymi musisz być gotów do ucieczki w każdej chwili
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 Lodołamacz
Do ucieczek bardziej gunmann Józka sie nadaje
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 Lodołamacz
Jak jest guNman to uciekać nie trzeba
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Ścigać się z Gutmannem nie ma sensu. Za kierownicą dieselka to mogę co najwyżej nadrabiać straty co 300 kilometrów, gdy TCT tankuje gazik
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Pozbyłem się dieselka...
...na tydzień.
Pojechał na większy serwis po 76 tysiącach kilometrów solidnej, ciężkiej harówki.
Lista rzeczy do zrobienia jest całkiem spora, bo tym autem chcę jeszcze z paręset tysięcy przejechać, więc oprócz czynności serwisowych i usuwania drobnych usterek, będą robione rzeczy profilaktycznie, na co nigdy nie mam czasu.
Po wielu rekomendacjach zdałem się na sprawdzonego i solidnego fachowca. Dizelek od wczoraj jest już w jego rękach...
...na tydzień.
Pojechał na większy serwis po 76 tysiącach kilometrów solidnej, ciężkiej harówki.
Lista rzeczy do zrobienia jest całkiem spora, bo tym autem chcę jeszcze z paręset tysięcy przejechać, więc oprócz czynności serwisowych i usuwania drobnych usterek, będą robione rzeczy profilaktycznie, na co nigdy nie mam czasu.
Po wielu rekomendacjach zdałem się na sprawdzonego i solidnego fachowca. Dizelek od wczoraj jest już w jego rękach...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- helterskelter
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 31 lip czw, 2008 6:02 pm
- Posiadany PUG: 205 xad lux; 205 GTI export
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WP
Re: 205 Lodołamacz
Będzie Pan zadowolony - Piotrek to solidna firma
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
Ciekawy jestem efektów sztorcowania, czekam z niecierpliwością
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 Lodołamacz
No to przed 30. urodzinami i przekręceniem licznika na 300 tysięcy dieselek dostał chyba największy serwis w jego historii. Ale postanowiłem sobie w Grecji, że jak bezpiecznie odwiezie mnie do domu i tym razem, to nie będę mu żałował. 77 tysięcy kilometrów razem w trasie i 16 zwiedzonych krajów jakoś mnie przywiązały do tego auta.
Jeszcze w kwietniu zarezerwowałem termin u Piotra Diesla. Oprócz bieżących serwisów umówiłem się na wyprostowanie zaległości, na które nigdy nie było czasu, bo trzeba było jeździć albo robić coś przy pozostałych 205-tkach.
Wóz spędził w Dąbrówkach tydzień. Oto, co zostało zrobione przez ten czas:
automat ssania nowy ory Peugeot
wąż odmy oryginał
wąż odmy do filtra używany
mocowania macpersonów 2kpl
śruby zderzaków kpl
włączniki przy drzwiach 2szt
blacha nierdzewna przy poduszce silnika
uchwyt akumulatora 1
osłony wahaczy 2szt
uchwyty przedniego zderzaka 3szt
śruby do tarcz i rozwiercanie 2przy prawej piaście
uszczelnienie i czyszczenie przednich lamp
gniazda i wtyczki do postojówek (ugniły piny i konektory we wtyczkach )
łącznik układu chłodzenia
mycie silnika
sprawdzenie wtrysków
wymiana całego rozrządu
luzy zaworowe dokładne ustawienie z częściami
wymiana łożysk i mocowań mcphersonów ,malowanie i konserwowanie kielichów
wymiana półośki lewej, simeringa skrzyni
regeneracja pompy waco 2sztuki całkowicie zregenerowane + 1 szt wymieniona membrana na sprawna dolany olej
naprawa filtra paliwa (nowe 2zaworki zwrotne i elementy mojego filtra twoje zgniły) 2filter gratis
regeneracja rozrusznika
regeneracja alternatora
regeneracja dzwigni zmiany biegów i sprzęgła 4tulejki z brązu
dokręcanie i smarowanie dzwigni zmiany biegów
wymiana poduszki skrzyni (robienie szpilki bo była zerwana )
wymiana trzech górnych poduszek silnika
wymiana dolnej poduszki silnika
wymiana simeringa wału od strony rozrządu
montaż krańcówek drzwi i przeciąganie kabli do nich
ustawienie zbieżności kół przednich na +1,5mm było +4mm (cielo opony od wewnętrznej strony opon)
śrubki z nierdzewki do szybra, 2 żarówki podświetlenia rejstracji , oringi do podtrzymania oprawek żarówek tylnej , śrubki, wkręty, podkładki
śruby i nakrętki mocowania wahacza-zwrotnicy Polskie 10.9
sprawdzenie ciśnienia na cylindrach (8podkładek pod wtryski)
guma wieszak tylnego tłumika
napawa obudowy filtra powietrza i montaż podtrzymki węża powietrza
smarowanie zamków zawiasów.
naprawa klemy plusowej akumulatora mocno zaciska słupek
poprawa mocowania linek ręcznego, żeby nie wisiały
W międzyczasie otrzymywałem codzienny raport z prac i zdjęcia od Piotrka. Spędzał przy aucie po 10-12 godzin. Po samochód przyjechałem w sobotę. Jazda próbna mnie zachwyciła - no po prostu inne auto. Ale oczywiście nie wszystko musiało pójść dobrze - gdy koło 22 zbierałem się do domu, nie mogłem odpalić. Szybka wymiana rozrusznika i... pudło. Podmianka akumulatora... pudło. Stacyjki... też pudło. W końcu namierzyliśmy winnego - to kabel plusowy. Po podmiance wszystko hulało jak dzikie i mogłem wrócić do domu.
Ale tutaj opowieść się nie kończy. W niedzielę rano zobaczyłem pod autem wyciek. Co gorsza - na tylnej klapie i podwoziu widoczne były ślady oleju. Piotrek wspominał coś, że ze skrzyni do kanału kapnęły mu dwie kropelki, ale to wyglądało na grubszą sprawę. Szybki urlop na żądanie, dolewka oliwy i powrót na Podkarpacie. Nie byłem zbyt szczęśliwy.
Diagnoza - simering na wale. Wymiana to ściąganie całej skrzyni i praktycznie cały dzień roboty. Do tego po otwarciu maski okazało się, że puściła nowa uszczelka pod klawiaturą... Niech to szlag!
Na szczęście nic nadprogramowego nie wypadło po drodze i kryzysy udało się zażegnać, a dodatkowo Tata Piotrka wymienił jeszcze łożysko podporowe prawej półosi, także poprawek łącznie uzbierało się więcej.
Dopisuję więc do listy:
Simering na wale duży
Łożysko podporowe
Nowa uszczelka klawiatury Corteco
Ponowne mycie podwozia, skrzyni i częściowo silnika.
Potwierdziło się to, co słyszałem od osób polecających Piotrka - nie jest tani, ale robi porządnie. Nie tylko wymienia, ale naprawia, poprawia, czyści, smaruje. Doskonale wie, jak działa maszyna o nazwie Peugeot 205, a silnik XUD rozbiera i składa z zamkniętymi oczami.
Co mnie podbudowało, Piotrek diagnozuje, że jeszcze ze 200 tysięcy ten motor pojeździ. Po 29 latach pracy chodzi ponoć "na cztery z plusem". Pożyjemy, zobaczymy. Obawiam się jedynie, że na kolejne tripy pojadę znowu nim i tradycyjnie będę najwolniejszą 205-tką w ekipie
Jeszcze w kwietniu zarezerwowałem termin u Piotra Diesla. Oprócz bieżących serwisów umówiłem się na wyprostowanie zaległości, na które nigdy nie było czasu, bo trzeba było jeździć albo robić coś przy pozostałych 205-tkach.
Wóz spędził w Dąbrówkach tydzień. Oto, co zostało zrobione przez ten czas:
automat ssania nowy ory Peugeot
wąż odmy oryginał
wąż odmy do filtra używany
mocowania macpersonów 2kpl
śruby zderzaków kpl
włączniki przy drzwiach 2szt
blacha nierdzewna przy poduszce silnika
uchwyt akumulatora 1
osłony wahaczy 2szt
uchwyty przedniego zderzaka 3szt
śruby do tarcz i rozwiercanie 2przy prawej piaście
uszczelnienie i czyszczenie przednich lamp
gniazda i wtyczki do postojówek (ugniły piny i konektory we wtyczkach )
łącznik układu chłodzenia
mycie silnika
sprawdzenie wtrysków
wymiana całego rozrządu
luzy zaworowe dokładne ustawienie z częściami
wymiana łożysk i mocowań mcphersonów ,malowanie i konserwowanie kielichów
wymiana półośki lewej, simeringa skrzyni
regeneracja pompy waco 2sztuki całkowicie zregenerowane + 1 szt wymieniona membrana na sprawna dolany olej
naprawa filtra paliwa (nowe 2zaworki zwrotne i elementy mojego filtra twoje zgniły) 2filter gratis
regeneracja rozrusznika
regeneracja alternatora
regeneracja dzwigni zmiany biegów i sprzęgła 4tulejki z brązu
dokręcanie i smarowanie dzwigni zmiany biegów
wymiana poduszki skrzyni (robienie szpilki bo była zerwana )
wymiana trzech górnych poduszek silnika
wymiana dolnej poduszki silnika
wymiana simeringa wału od strony rozrządu
montaż krańcówek drzwi i przeciąganie kabli do nich
ustawienie zbieżności kół przednich na +1,5mm było +4mm (cielo opony od wewnętrznej strony opon)
śrubki z nierdzewki do szybra, 2 żarówki podświetlenia rejstracji , oringi do podtrzymania oprawek żarówek tylnej , śrubki, wkręty, podkładki
śruby i nakrętki mocowania wahacza-zwrotnicy Polskie 10.9
sprawdzenie ciśnienia na cylindrach (8podkładek pod wtryski)
guma wieszak tylnego tłumika
napawa obudowy filtra powietrza i montaż podtrzymki węża powietrza
smarowanie zamków zawiasów.
naprawa klemy plusowej akumulatora mocno zaciska słupek
poprawa mocowania linek ręcznego, żeby nie wisiały
W międzyczasie otrzymywałem codzienny raport z prac i zdjęcia od Piotrka. Spędzał przy aucie po 10-12 godzin. Po samochód przyjechałem w sobotę. Jazda próbna mnie zachwyciła - no po prostu inne auto. Ale oczywiście nie wszystko musiało pójść dobrze - gdy koło 22 zbierałem się do domu, nie mogłem odpalić. Szybka wymiana rozrusznika i... pudło. Podmianka akumulatora... pudło. Stacyjki... też pudło. W końcu namierzyliśmy winnego - to kabel plusowy. Po podmiance wszystko hulało jak dzikie i mogłem wrócić do domu.
Ale tutaj opowieść się nie kończy. W niedzielę rano zobaczyłem pod autem wyciek. Co gorsza - na tylnej klapie i podwoziu widoczne były ślady oleju. Piotrek wspominał coś, że ze skrzyni do kanału kapnęły mu dwie kropelki, ale to wyglądało na grubszą sprawę. Szybki urlop na żądanie, dolewka oliwy i powrót na Podkarpacie. Nie byłem zbyt szczęśliwy.
Diagnoza - simering na wale. Wymiana to ściąganie całej skrzyni i praktycznie cały dzień roboty. Do tego po otwarciu maski okazało się, że puściła nowa uszczelka pod klawiaturą... Niech to szlag!
Na szczęście nic nadprogramowego nie wypadło po drodze i kryzysy udało się zażegnać, a dodatkowo Tata Piotrka wymienił jeszcze łożysko podporowe prawej półosi, także poprawek łącznie uzbierało się więcej.
Dopisuję więc do listy:
Simering na wale duży
Łożysko podporowe
Nowa uszczelka klawiatury Corteco
Ponowne mycie podwozia, skrzyni i częściowo silnika.
Potwierdziło się to, co słyszałem od osób polecających Piotrka - nie jest tani, ale robi porządnie. Nie tylko wymienia, ale naprawia, poprawia, czyści, smaruje. Doskonale wie, jak działa maszyna o nazwie Peugeot 205, a silnik XUD rozbiera i składa z zamkniętymi oczami.
Co mnie podbudowało, Piotrek diagnozuje, że jeszcze ze 200 tysięcy ten motor pojeździ. Po 29 latach pracy chodzi ponoć "na cztery z plusem". Pożyjemy, zobaczymy. Obawiam się jedynie, że na kolejne tripy pojadę znowu nim i tradycyjnie będę najwolniejszą 205-tką w ekipie
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 736
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 Lodołamacz
O matko! niezły zakres prac. Ale za to musi być ok! 3mam kciuki za dalszą bezproblemową eksploatację!
Pzdr
Pzdr
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- klimek
- Junior
- Posty: 161
- Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
- Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków/Katowice
Re: 205 Lodołamacz
Ładna litania :O
Co z tego, że wolny! Grunt, że jest, jeździ i ładnie się prezentuje
Co z tego, że wolny! Grunt, że jest, jeździ i ładnie się prezentuje