205 Lodołamacz

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: krzyska »

Ładnie ale mój wewnętrzny purysta krzyczy, że środek powinien być toczony
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

krzyska pisze:Ładnie ale mój wewnętrzny purysta krzyczy, że środek powinien być toczony
Mój też, ale jak masz tydzień do wyjazdu na tripa, a terminy w renowacji felg są na sierpień, to trzeba purystę zakneblować i zrobić tak, żeby kółko z dwóch metrów wyglądało OK... :lol:

Niestety nie mamy jeszcze w żadnym krakowskim garażu tokarki CNC... :N
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: krzyska »

Pięknie uciekłeś z narożnika.
Z toczeniem tych felg powinien poradzić sobie jakiś fachowiec starej daty.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

No i jest. Oklepana, nudna, nie wnosząca żadnego powiewu świeżości, ale za to klasyczna SL201 siadła na dizelku :)

Opony to Nokian iLine 165/65. Poprzednie pomyślnie przeszły testy na Sycylii, więc tym razem kupiłem też ten sam model.

Problem był jak zwykle z wyważeniem bezprzelotówek. Ceny w Krakowie są chore. Wulkanizatorzy krzyczą sobie od 140 do 200 złotych! Na szczęście znalazłem przyjaznego Francuzom fachowca, który zrobił mi rabat i za wszystko zapłaciłem 6 dyszek. Tak trzeba żyć! 8)
31318320_10156322876654476_66902359696.jpg
Po przekładce odstawiłem auto do Filipczaka, który zajął się detailingiem. Chyba stwierdził, że jak już jechać na tripa dizlem, to chociaż czystym... :lol:
31275747_10156322689004476_5040173997648510976_n.jpg
31416834_2042087742486506_863228077910523904_n.jpg
31437392_2042087632486517_8300197781839020032_n.jpg
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Filipczak »

Od siebie dodam,że XRD poza porządnym myciem dostał wosk Fusso i "niewidzialną wycieraczkę" Glaco na przednią szybę. Wypłukałem też nadkola z zimowego syfu i ogarnąłem nieco wnęki drzwiowe. Kilka zdjęć efektu końcowego poniżej.
Załączniki
31437500_2042180779143869_9069249484784926720_n.jpg
31400927_2042180912477189_320595325549019136_n.jpg
31357778_2042180792477201_5633073698622668800_n.jpg
31347602_2042180965810517_715794104180539392_n.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: nowak68 »

Nie widać różnicy :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

nowak68 pisze:Nie widać różnicy :wink:
Na srebrnym ogólnie niewiele widać. Będzie różnica podczas deszczu - o to głównie chodziło.

Po pracy jeszcze ogarnąłem zbieżność (tym razem nie urwali mi zwrotnicy) i kupiłem zapasowy komplet tarcz i klocków.
31408244_10156323577064476_7970301970898485248_n.jpg
31317694_10156323610309476_8553442071657054208_n.jpg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Pojechał i wrócił po raz kolejny. Szósty 205 Rallye niestrudzonego dizla za nami. Tym razem krótszy niż zwykle, jeśli chodzi o kilometry i kalendarz, co nie znaczy, że bez atrakcji.

Było słońce, deszcz i śnieg. Asfalt, szuter, bezdroża i właściwie chyba wszystkie rodzaje nawierzchni.

Dolewki oleju tym razem tylko dwie. Łącznie uzupełniłem niecały litr.

Spalanie od 5.06 do 5.7 litra. Czyli również w normie.

Awarii brak. Usterki dwie. Pierwsza to pęknięta membrana na pompie wakum. Druga to rozleciane łożysko w zapasowej pompie. Na szczęście Helter miał zestaw naprawczy, dzięki czemu udało się zreanimować tę pierwszą...

Pod koniec tripa coś tam skrzypiało w zawieszeniu. Obstawiam sworzeń wahacza albo gumę na amortyzatorze. W kość dostały też gumy stabilizatorów.

Garść fotek, żeby tradycji stało się zadość :)

Serbia
32148571_10156354355789476_1623025358989164544_n.jpg
32089661_10156354355524476_5814385012878868480_n.jpg
32212729_10156354355334476_6056721657723092992_n.jpg
32104533_10156354355739476_8966885600779042816_n.jpg
32190903_10156354355449476_6228316914142150656_n.jpg
32105736_10156354355939476_1313989564255174656_n.jpg
32187483_10156354355859476_5476352450820571136_n.jpg
32169832_10156354359294476_8699139680303579136_n.jpg
Czarnogóra
32207456_10156354348389476_494573618802458624_n.jpg
32083131_10156354348729476_2345116769988902912_n.jpg
32191446_10156354355244476_2108218223756312576_n.jpg
32087340_10156354348524476_4518633481785311232_n.jpg
32104606_10156354348439476_1160262342450085888_n.jpg
32105739_10156354348719476_7882831001955598336_n.jpg
32257794_10156354355889476_1371617287949254656_n.jpg
32169853_10156354348424476_8246910281511337984_n.jpg
32089706_10156354348214476_621961257880125440_n.jpg
C.D.N.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Ciąg dalszy miał nastąpić, ale coś się, coś się popsuło...

Dlatego dziś nadrabiam zaległości. Najpierw ciąg dalszy zdjęć z Montenegro Tripa :)
Uśmiech ekipy wywołało znalezienie lokalnego warsztatu, którego właściciel gnił na podwórku wiele ciekawych eksponatów: od Łódki, Passata, przez Citroeny Dyane, Visę, XM-a, Xantię aż po 205 Greena i jakąś 309-tkę. Miny trochę nam zrzedły, gdy na fotelu jednego z samochodów dostrzegliśmy też dawno już zgniłego... kota.
Uśmiech ekipy wywołało znalezienie lokalnego warsztatu, którego właściciel gnił na podwórku wiele ciekawych eksponatów: od Łódki, Passata, przez Citroeny Dyane, Visę, XM-a, Xantię aż po 205 Greena i jakąś 309-tkę. Miny trochę nam zrzedły, gdy na fotelu jednego z samochodów dostrzegliśmy też dawno już zgniłego... kota.
Pompę wakum wymienialiśmy nocą w ulewnym deszczu. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności udało się nam znaleźć motel wyposażony w garaż... z basenem. Prestiż miejsca podkreśla VW Pejton zaparkowany tuż pod rynną.
Pompę wakum wymienialiśmy nocą w ulewnym deszczu. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności udało się nam znaleźć motel wyposażony w garaż... z basenem. Prestiż miejsca podkreśla VW Pejton zaparkowany tuż pod rynną.
Google Maps na kotorskich serpentynach. Opisy grozy tego miejsca są przesadzone. Nikt nie zginął podczas próby ataku szczytowego. 205-tkami po prostu tam wjechaliśmy i wypiliśmy kawkę na tarasie kawiarni.
Google Maps na kotorskich serpentynach. Opisy grozy tego miejsca są przesadzone. Nikt nie zginął podczas próby ataku szczytowego. 205-tkami po prostu tam wjechaliśmy i wypiliśmy kawkę na tarasie kawiarni.
O właśnie na tym tarasie :)
O właśnie na tym tarasie :)
Filipczak z Józkiem obczajają bałkański patent przyczepki na belce z 205-tki z felgami SL201
Filipczak z Józkiem obczajają bałkański patent przyczepki na belce z 205-tki z felgami SL201
Durmitor Park. Jak zawsze spektakularny...
Durmitor Park. Jak zawsze spektakularny...
Jezioro Szkoderskie. Widok od Czarnogóry na stronę albańską
Jezioro Szkoderskie. Widok od Czarnogóry na stronę albańską
Opuszczamy Czarnogórę. Witaj Albanio!
Opuszczamy Czarnogórę. Witaj Albanio!
W Górach Przeklętych, kilkanaście metrów od trasy SH20. W tle pasące się dzikie konie.
W Górach Przeklętych, kilkanaście metrów od trasy SH20. W tle pasące się dzikie konie.
Filipczak zrobił zdjęcie mnie, robiącego zdjęcia dizlowi na polanie przy SH20...
Filipczak zrobił zdjęcie mnie, robiącego zdjęcia dizlowi na polanie przy SH20...
Na koniec tradycyjnie magnes tripowy powędrował na drzwi garażu. Od 2013 roku srebrna strzała na ropę objechała wszystkie sześć wypraw!
Na koniec tradycyjnie magnes tripowy powędrował na drzwi garażu. Od 2013 roku srebrna strzała na ropę objechała wszystkie sześć wypraw!
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Ze spraw bieżących: po tripie czarnogórskim diesel trafił na mały serwis. Wymieniłem olej, filtry oraz klocki i tarcze. Przy okazji - tradycyjnie już - pękła linka ręcznego renomowanej firmy "Cofle", więc i tę usterkę usunąłem.

Okres letnio-jesienny to czas, gdy więcej jeździłem Greenem. Dopiero z nadejściem zimy powrócił czas lodołamacza. Ostatnio stuknęło mu 333.333 km podczas sylwestrowej wyprawy na Podhale.
49612714_224440438477383_1668400576074874880_n.jpg
49114000_984590135071936_6693832317523197952_n.jpg
Mimo mrozów, klekot odpala dalej. Trochę gorzej, niż 7 lat temu. Lubi sobie zakopcić, ale nie wiem, co poza świecami żarowymi i przekaźnikiem mógłbym wymienić, żeby to poprawić, więc po prostu przyjmuję, że tak musi być. Po zapaleniu silnik przez chwile się potelepie, ale potem pracuje już równo, bez żadnych kłopotów.
49314251_928277160896351_7786744796768370688_n.jpg
Niedawno odwoziłem do tapicera fotele z GTI i stwierdziłem, że skoro trafiłem na dobrego fachowca, to przy okazji naprawię też fotel kierowcy. Chwilowo mam więc zamontowany kubeł z "Exporta", a szare siedzisko czeka na podmianę poszycia.

Na zdjęciu fotel "dawca" jest mokry, więc kolor wydaje się ciemniejszy. Zresztą - zagłówek z dawcy jest w tym po lewej, więc widać, że to raczej ten sam wzór niezbyt łatwej do zdobycia, wczesnej tapicerki XR/GR-owej.
PicMonkey Image.jpg
49620922_2116399911753921_1221932008326823936_n.jpg
49897208_530438620775238_6410288785778540544_n.jpg
49581099_323849584899325_6113779224508628992_n.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: nowak68 »

No Panie jest "ekskluziw" :)
Maska z garbem, fotel gti, felgi rarytaśne , kiera od le mansa albo i lepiej, dokładka :wink:
Taki to pożyje :D
A serio, to przyzwoity diesel do codziennej jazdy rzucający się w oczy i zadbany jak trzeba :Y
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Koniec z dziurami, przetarciami i wystającą gąbką. Fotel kierowcy gotowy na kolejne 200 tysięcy 8)
Ale na razie czeka u tapicera. Odbiór i montaż pewnie dopiero w weekend, bo parę tematów jeszcze mu zleciłem...
49854776_1978267605815662_5575582280010694656_n(1).jpg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Koniec jazdy w kuble! Wrócił fotel w pepitkę i klimat starej biedy.

Przy okazji wpadła też testowo kierownica Momo Monte Carlo. Znana z katalogu dodatków, montowana też w niektórych T16, Lanciach, a nawet paru modelach Ferrari.

Mam dwie, założyłem tą ciut mniejszą.

Docelowo pewnie pójdzie do czegoś szybszego, ale wrażenia z jazdy są bardzo przyjemne. No i ten kształt robi niesamowitą robotę...
51547988_1975644019398599_5879186109346349056_n.jpg
51885797_2244533965609491_5661983703312629760_n.jpg
51805341_1184734335013081_7417994491170127872_n.jpg
51783645_2283769375232772_3461628350768873472_n.jpg
51612670_343575526249400_7011493643538137088_n.jpg
51985895_238226907061593_6830357190285459456_n.jpg
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: fila1223 »

zaraz wszyscy będziemy mieć w pugach kierownice z włoskiego super-samochodu :lol:
Awatar użytkownika
wit007
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 26 gru śr, 2018 9:13 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros i 205 CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: wit007 »

Ja sobie wypraszam. W RG kierownica jest w porządku ;) A drewniana... No cóż, wiem że bywała i w 205, ale chyba bardziej pasuje do aut 50+
ODPOWIEDZ