Forever 1.1 Wrocław

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław »

Peugeot 205 210.JPG
Tak jak ktoś niedawno doradził, chciałbym tutaj zaprezentować mojego nowego nabytka :) youngtimer'a - Peugeota 205 1,1 Forever z 1994 roku.
Zakupiony z ogłoszenia za 1200 zł - tyle był wystawiony, nie szarpałem ceny tylko ustaliłem ze sprzedającym, że zrobi w cenie przegląd, Chyba dobrze zrobiłem, bo na przeglądzie pękł metalowy przewód hamulcowy :(, sprzedający zrobił nowe metalowe przewody do hamulców tylnych. W sumie to spokojnie "urwałem" 200 zł.
Auto dzisiaj umyłem i odkurzyłem, poniewaz stał prawie dwa lata nie jeżdzone ( zmarł właściciel i odbyła się sprawa spadkowa ).
Jak wyglada widać na fotkach. Zdecydowałem się na niego, ponieważ jest 100% w oryginale,, co prawda starszy pan nieco przyoszczędził na naprawach i mechanicznie jest sporo do zrobienia np. tylna belka i to z czopami, gumy sparciały w zawieszeniu prawie wszedzie, poci się pokrywa zaworów, nawiew pracuje na maxa, spalony silniczek spryskiwaczy, tylną wycieraczkę w ostatniej chwili uratowałem przed zatarciem sporą dawką WD40 i regulacją siły dokręcenia nakrętki. Zaczyna coś chrupać w lewym przednim kole ( łozysko lub przegub ). Wszystko to sprawdze we wtorek u mechanika na podnośniku. Zrobię listę, przedstawię Wam do dyskusji i pozwolę sobie dopytać o Wasze sugestie ich naprawy.
Oczywiście wszystkie płyny do wymiany, rozrząd też wymienię i niektóre przewody gumowe.
Oryginalne radio Blaupunkt Barcelona zakodowane :( - chciałbym je uruchomić.
Kierownica dośc ciężko chodzi, nie wiem czy tak ma byc czy coś można nasmarować ( oczywiście nie ma wspomagania, no chyba, że dodam od innej wersji ).
Auto żwawe, pali od strzała, pali ponizej 7 l ,ma 152 tyś na liczniku, oświetlenie auta świeci jak należy.
Auto ma fajny szklany dach ( co mnie zauroczyło ) z podciśnieniową uszczelką :), elektryczne szyby, centralny zamek, regulację hydrauliczna reflektorów - do napełnienia i uruchomienia i pewnie uszczelnienia.
To chyba wszystko co na razie stwierdziłem.
Chetnie poczytam co o nim sądzicie i czego mozna się spodziewać.
Już dostałem info żeby na podnosniku sprawdzić korozję między podłogą a progami. Owszem łączenie progów z błotnikami jest nieco skorodowane, tak jakby coś nie odpływało - zobaczymy na podnośniku.
Załączniki
Peugeot 205 220.JPG
Peugeot 205 219.JPG
Peugeot 205 218.JPG
Peugeot 205 217.JPG
Peugeot 205 216.JPG
Peugeot 205 215.JPG
Peugeot 205 214.JPG
Peugeot 205 213.JPG
Peugeot 205 212.JPG
Peugeot 205 211.JPG
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).
Awatar użytkownika
kylo_k2
Junior
Posty: 363
Rejestracja: 18 sie sob, 2012 5:13 pm
Posiadany PUG: 205 forever 3D 1.4 1995r. Citroen C4 VTS, Nissan Terrano WD21
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa - Konstancin

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: kylo_k2 »

Wyglada bardzo dobrze, jak zadbasz to będzie super


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: hans »

fajny, dzialaj dalej.
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: dzikson »

Wygląda na bardzo udany zakup, gratuluję :)
We wnętrzu zaciekawiła mnie osłona lewarka zmiany biegów - tam nawet ramka jest nietypowa, ciekawy jestem skąd pochodzi :wink:
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: RafGentry »

1200 za niego to superokazja! Bardzo fajny wóz na początek przygody z 205 :)
Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław »

Nawet nie wiedziałem, ze osłona lewarka zmiany biegów jest nieoryginalna :). Dopiero uczę się 205 tki. Ma też sporo mankamentów a to ułamana podstawa klapki z popielniczką i zapalniczką a to pęknieta deska rozdzielcza a to uszkodzony mechanizm ustawiania zegarka a to zamkniecie klapki bezpieczników na wkręt i pasek z blaszki :(.
Pomijam sprawy techniczne i mechaniczne, bo tam obawiam się, że 3 tysie pęknie aby był w pełni sprawny mechanicznie i jezdnie :(.
Ma też problem na łaczeniu progów zewnętrznych z karoserią - wychodzą purchle :(. Za jakis czas trzeba będzie wstawić nowe progi. Na razie je oczyszczę, usunę może przyczyne i zakonserwuję masą bitumiczną przy okazji zabezpieczania podłogi. Jak widać jest co robić przy nim :(. Chociaz tak jak sam patrzyłem na zdjecia to wyglada fajnie :). Dlatego w ogłoszeniach na zdjeciach auta zawsze wyglądają lepiej niz w realu :(.
Generalnie jestem zadowolony, przy odkurzaniu wnętrza widac było, że jest wszystko ok. i miło sie do niego wsiada.
Kupiłem go , bo zawsze takiego chciałem mieć ( no GTI najlepiej, ale teraz to już marzenie bez pięciocyfrowej sumy zakupu ). Daje mój wrażenia jazdy jak np. cinquecento :) a jest o niebo wygodniejszy i lepiej się prowadzi.
Na dodatek wpadła kasa ze sprzedazy w dobrej cenie Sierry :), wiec aby się nie rozeszła szukałem czegoś takiego jak Pug 205 lub Suzuki Swift 1,0.
Dlaczego Suzuki ? bo ma wielowahacz z tyłu i z silnikiem 998 ccm byłby quazi rajdowką w klasie I dla mojego młodszego syna. Pod tym kątem szukałem tez Puga 205 - 945 ccm na wtrysku, ale to rzadki model i nie było w okolicy.
Trafił się ten i mi się spodobał to kupiłem.
Zrobię listę co muszę zrobić mechanicznie i pomyślę czy warto robić z niego maskotkę dla rodziny. Chociaz podoba mi się podejscie moich synów do youngtimerów, młodszy śmiga kadettem E z 1987 roku i jest dumny ze jezdzi klasykiem a nie corsą C lub fabią :) jak jego koledzy. Pomimo, ze oni mają klimy.
Starszy śmigał Sierrą :), bo było taniej niz jego Imprezą GT na dwóch turbinach :).
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).
Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław »

No dobra, powody zakupu i pobieżne spostrzeżenia już opisałem.
Teraz pozostaje szara i brudna :) rzeczywistość.
Czy mozna jakos zmniejszyć opory przy kręceniu kierownica ? np. czy uzupełnia się olej w maglownicy ? przeguby krzyżaków kolumny już nasmarowałem. Zobaczę bo może zwrotnice też sa suche :(.
Czekam na tą diagnoze na podnośniku jak na zbawienie.

Drugie pytanie, gdzie znajdę dmuchawę nawiewu, bo włącza się na maksa, więc pewnie rezystor padł. Chcę ja zdemontować i zobaczyć czy się da to naprawić lub gdzie szukać i czego na ewentualnym szrocie.
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: dzikson »

Sama dmuchawa jest nad nogami pasażera, ale przyczyny szukałbym w panelu centralnym, tam gdzie sterowanie nawiewem.
Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław »

Ooo ??? czyli co to nie rezystor padł, że mam nawiew tylko na maxa ???
Może być jeszcze inna przyczyna ? np. pokrętło ?? czy coś takiego ??
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).
Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: hans »

ja mialem zrobiony mostek w panelu centralnym tez chodzil na maxa jak padla opornica
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: mlody333 »

W 205 kierownicą kręci się 1 ręką (przynajmniej ja tak miałem), sprawdź górna łożyska przy kolumnach mcphersona, często potrafią się przycierać i blokować.
Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław »

MAsz rację, dzisiaj sprawdziłem, sa do wymiany łacznie z poduszkami i amorami. Skrzypią i lekko strzelają przy kreceniu na podnosniku :(.
Cały zawias z hamulcami mam do wymiany. Będę rozważał wstawienie całego dołu od GTI.
Zaczynam szukać :) ktoś coś wie lub ma na zbyciu ?
Bo jeżeli dostanę używany w dobrym stanie dół od GTI w cenie nowego stadardowego to chyba warto ? O ile dostanę :(.
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Filipczak »

Znalezienie na sprzedaz zawieszenia GTI to bardzo ciezka sprawa, a jeszcze zeby byl tani, to mozesz sie cofnac tak o 5-10 lat i wtedy poszukac ;)

Nowak mial na sprzedaz taki zestaw z tylna belka od 309, zobacz w dziale Sprzedam czy jeszcze jest

Z belka tyl jest dosyc latwo, stabilizator wystepowal w wielu 205, grubsze drazki tez sa jakos do dostania, wahacze pod tarcze pasuja od 306/Xsary, wiec da sie poskladac to calkiem niewielkim kosztem

Jesli chcesz robic tez przednie zawieszenie z GTI to czeka Cie:
- wymiana sanek
- wymiana stabilizatora
- wymiana amortyzatorow
- przesuniecie lacznika przewodow miekki-sztywny
- przespawanie uchwytu na wybierak w sankach (chyba, ze jakims magicznym cudem trafisz sanki z Rallye)
- wymiana wahaczow
- wymiana miekkich przewodow

Takze dorwanie samych sanek za kilkaset zlotych to tylko poczatek wydatkow

Z doswiadczenia polecam wymienic wahacze, amortyzatory, wszystkie gumy itd na nowe i wrzucic twardsze, obnizajace sprezyny, doloz do tego jeszcze jakies lepsze zaciski na wentylowana tarcze i wieksza pompe, to bedzie ekstra
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: nowak68 »

Fizycznie jeszcze ten zawias z 309 jest, ale już nie mój. Trzeba szukać.
Ale do silnika tu, to wystarczy remont tego co masz i poprawa układu hamulcowego.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Stanisław
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar pt, 2017 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1,1 Forever
Numer Gadu-gadu: 57279879
Lokalizacja: Wrocław

Re: Forever 1.1 Wrocław

Post autor: Stanisław »

Dzięki Filipczak sa klarowny przekaz.
mam pytankia dodatkowe:
1. czy aby dać wahacze 3 punktowe od GTI MUSZĘ wymienić najpierw sanki ?? pewnie tak ale chce sie upewnić.
2. Czy aby wymienić amory przednie ze sprezynami na GTI mogę zostawić 2 punktowy wahacz, dopóki nie dostanę sanek i wahaczy od GTI ? Zakładam, ze tak no i czy trudno taki zestaw amory-spręzyny GTI kupić, bo może występuje np. w Inter carsie jako nowy ???
3.Czy do czasu skombinowania sanek i wahaczy od GTI mogę zastosować mocniejsze hamulce i zaciski ?. Jeżlei nie od GTI to jakieś może pasują od innego puga o podobnych parametrach hamowania ??
Skoro mój pug nie bedzie i tak oryginalny to nie będę się uganiał za oryginalnymi zaciskami. Mają byc skuteczne i dobre, i aby nie trzeba było potem nic przerabiać z mocowaniem ( poza samymi przewodami ).
4. mam tylną belkę do regeneracji, wiec czy mogę ją regenerować i ewentualnie jak? aby pasowała potem do zawiasu GTI ??
Słyszałem o obniżaniu tylnej belki - na czym to polega ??
Zaakładam, ze łączniki i stabilizator potem predzej czy później dorwę od GTI :)
5. Czy dając wahacze tylne od 306/Xary pod tarcze nic nie trzeba przerabiać w mocowaniach ?? i... czy tarcze i zaciski też od 306/Xary od razu pasuja ?? czy jakies inne zastosować ?
Wychodze z założenia, że skoro musze i tak kupić nowe graty do całego spodu to chcę kupić od razu nowe graty ( np. w inter carsie ) od modeli które dorównają zawiasowi GTI.
Na razie tyle pytań, jeszcze nei mam wyceny nowych gratów oryginalnych do mojego Forever'a, ale szacuję je na 3-4 tysie ( z regeneracja tylnej belki z czopami ), wiec... jak oceniacie ile wyniesie orientacyjnie zastosowanie gratów takich jak opisałem ???
Youngtimer'y sa the best :) - ujeżdżam Puga 205 1,1 Forever z 1994 roku oraz Opla Kadett'a E z 1987 roku. Była też do niedawna Sierra 2,0 DOHC z 1991 roku :).
ODPOWIEDZ