Z XS'a do XS'a :)

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: scaliburgreg »

U mnie poprawa osiągów :D I wkrótce się przekonam o ile zwiększy się spalanie, bo oczywiście Blos został podkręcony.

I mam jeszcze pytanie do ekspertów - da się w TU3 przerobić chłodzenie na dwa wentylatory? I od jakiego silnika pasują.

edit

A oto i moje własne zdjęcia dolotu:
Załączniki
Czarne kółka to właśnie ślady gdzie odcisnęła się uszczelka.
Czarne kółka to właśnie ślady gdzie odcisnęła się uszczelka.
Tak to teraz wygląda. Kolektor od TU3M dla porównania.
Tak to teraz wygląda. Kolektor od TU3M dla porównania.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: krzyska »

No to moze od razu na cztery blosy :wink:
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: mlody333 »

Od jakiegoś czasu, a dokładniej od udanego swapa, chodzi mi po głowie podobny mod. Powiększenie kanałów w kolektorze ssącym, monowtrysk z Passata 1.8 lub Audi 80 2.0. Zmiana wałka rozrządu na taki ze 106 XSi. Passat 1.8 ma 90 km, Audi 2.0 ma tyle samo, tak, że wydajność paliwa powinna być ok. Monowtrysk od puga 1.4 i VW 1,6 mają taką samą wydajność i dają po 75 km w obydwóch autach. Teoretycznie sama obróbka kolektora i wymiana wtrysku da więcej powietrza i paliwa czyli wzrost mocy, ale o ile, tego nie wiadomo. Gdyby było to 10 km to warto bo koszty moda są naprawdę małe. Wymiana wałka rozrządu też powinna podnieść moc, ale to temat na później. W najbliższym czasie do zmiany będzie kolektor i wtrysk.


Odnośnie wentylatorów to z chyba GTI ma 2 szt. Może podejdą z 405-tki, sterowanie nimi też łatwo zaadaptować z tego modelu.
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: Martinoo »

lepiej wziąć wentylatory z diesla (są te same co w GTI), a i łatwiej je dostać niż dorwać gdzieś na szrocie jakieś GTI
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: BzyQ »

O widać mam braki że dopiero fotki widzę , bardzo mnie cieszy że zainspirowałem :D Nie myślcie że to daje oktylion koni mocy , to tylko poprawia przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej :wink: U mnie silnik troszkę inaczej gada ...
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: scaliburgreg »

W ostatni weekend auto otrzymało nowe kompletne sprzęgło Valeo, nową osłonę wewnętrznego przegubu na lewej półosi i został wymieniony olej w skrzyni. Pozbyłem się także luzu bocznego na drążku biegów, koniec z mieszaniem zupy :mrgreen: Przyjemniej się teraz nim jedzie, sprzęgło chodzi lekko, a biegów nie trzeba szukać.

Jeszcze tylko zajmę się łożyskami mcphersonów i będzie się prowadził jak nowe auto. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: scaliburgreg »

Znalazłem w końcu winowajcę stukania z prawej strony. Okazało się, że to amortyzator. W związku z tym do auta wleciały nowe amory Sachs, nowe łożyska i gumy w mcphersonach a także pompa hamulcowa. Efekty są bardzo pozytywne :D Nic nie stuka, przód zrobił się trochę sztywniejszy i czuć poprawę w sile hamowania tylnej osi.
Załączniki
DSC_0014.jpg
DSC_0016.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: dzikson »

Z obróbką kolektora to był bardzo dobry pomysł :Y
Sam bawiłem się tak kiedyś ze swoim TU3M, zebrałem wtedy wszystko, co wystawało poza uszczelkę.
U mnie dodatkowo takiej obróbce poddałem kolektor wydechowy - praca w żeliwie jest nieco trudniejsza, ale też daje pozytywne efekty.
Po wszystkim trzeba tylko zadbać, by nigdzie nie zostały opiłki amelinium...
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: scaliburgreg »

Nowy rok zaczął się od niemiłej niespodzianki zakończonej happy endem :D Zmieniając kola na zimówki odkryłem, że lewe nadkole jest mocno powycierane przez oponę. Pierwsza myśl najgorsza - kładzie się belka. Nie chcąc czekać, aż stanie się katastrofa znalazłem warsztat w okolicy, który podjął się naprawy i umówiłem na wizytę. Gdy rano zostawiłem wóz już w południe był telefon, że auto jest do odbioru. :) Chłopy przytomnie przed zdjęciem belki sprawdzili laserowo geometrię. Okazało się, że to nadkole wypchnęło się jakimś cudem tak, że opona zaczęła obcierać, a beleczka jest w świetnym stanie i nie ma żadnych luzów. :mrgreen: Ulga niesamowita, bo przez tydzień od zauważenia problemu biłem się z myślami o stratach finansowych, a skończyło się na kilku % kosztów o których nie mogłem przestać myśleć :W


Zaczynam także przygotowania do kolejnego sezonu letniego. W drodze są 2 nowiutkie Parady, a felgi ponownie przemaluję. Tym razem na kolor, który będzie rzucał się w oczy z daleka :)
Obrazek
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: scaliburgreg »

XS rozpoczął sezon letni 2015 :) W styczniu wymieniłem reduktor AT07 ze 100HP na wersję Super obsługującą maksymalnie 200 koni mechanicznych. Ten słabszy miałem rozkręcony na maxa i w średnim zakresie obrotów auto jechało bardzo fajnie, ale miało kłopot z obrotami jałowymi a gdy wskazówka obrotomierza mijała na tarczy 5 tyś. wyraźnie słabło. Teraz mimo niewielkiego rozkręcenia reduktora silnik trzyma obroty jałowe i jedzie do samej góry. Praktycznie nie ma już różnicy w osiągach na Pb i na Lpg.

Wczoraj jak po każdej zimie nasmarowałem prowadnice zacisków hamulcowych oraz założyłem eSeLe z dwoma nowiutkimi Paradami, które trafiły na przód. A dwie opony po jednym sezonie ten spędzą na tylnej osi.

foty tuż po myjce bezdotykowej.
Załączniki
DSC_0040.jpg
DSC_0043.jpg
DSC_0045.jpg
DSC_0051.jpg
DSC_0053.jpg
DSC_0054.jpg
DSC_0060.jpg
DSC_0062.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: simon3 »

Wszystko fajnie… tylko tech hak :/
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: scaliburgreg »

to broń defensywna na babcie w Tico >:)
Obrazek
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: Martinoo »

a jak wjedzie ci w dupe babcia w tico to zroluje ci podłoge a z zewnątrz bedzie widać tylko pekniety zderzak. Też tak kiedys myslałem jak Ty
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: scaliburgreg »

Mój Peugeot przywitał się z Jamexami -40. A także umówiony jest na trójkąt z gąbką i wiadrem :P
Załączniki
DSC_0095.jpg
DSC_0082.jpg
DSC_0082 (2).jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Z XS'a do XS'a :)

Post autor: RafGentry »

Lepiej mu! Bier wiadro, gąbkę i szykuj jakąś sesję porządną. Internety lubią tego XS-a na złotej feldze. Trzeba go pokazać od dobrej strony :Y
ODPOWIEDZ