RG cabrio 1992 orginał
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
RG cabrio 1992 orginał
Witam wszystkich posiadaczy 205-tek. W szczególności witam właścicieli wersji Roland Garros cabrio 92. Od połowy sierpnia jestem posiadaczem takiego auta z rocznika 1992. Długo szukałem, aż wreszcie znalazłem. Po dokładnych oględzinach okazuje się, że udało mi się kupić auto w dobrym stanie. Wszystkie części wyglądają na orginalne. Po kupnie wymieniłem filtr powietrza, płyn chłodzący, regulator napięcia ładowania oraz licznik,ponieważ nie pokazywał przebiegu. Po rozmowie z poprzednim właścicielem ustaliliśmy realny przebieg na ok. 100tyś km i tyle mam na blacie. Próba spalania = 7,3 l na 100km. Auto pali bez problemu. Próba spalania w trasie = 7,3 l na 100km.
Jeżeli chodzi o niedociągnięcia.
Falują obroty na biegu jałowym. Nie działa regulacja wysokości świateł. Najwięcej zastrzeżeń budzi składany dach. Do naprawy elektryczne zamykanie. Dach nie cieknie, ale ma kilka dziurek, które tymczasowo zakleiłem taśmą. Popękana jest tylna szyba. Mój niepokój budzą natomiast "purple", które widać na tylnych słupkach dachu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f9 ... f1a1e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/270 ... 18b69.html
Czy to rdza, czy stary klej lub jakaś masa uszczelniająca?
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
PS: Chętnie wymienię się wiedzą z innymi właścicielami na wszelkie tematy dotyczące tej wersji 205.
Jeżeli chodzi o niedociągnięcia.
Falują obroty na biegu jałowym. Nie działa regulacja wysokości świateł. Najwięcej zastrzeżeń budzi składany dach. Do naprawy elektryczne zamykanie. Dach nie cieknie, ale ma kilka dziurek, które tymczasowo zakleiłem taśmą. Popękana jest tylna szyba. Mój niepokój budzą natomiast "purple", które widać na tylnych słupkach dachu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f9 ... f1a1e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/270 ... 18b69.html
Czy to rdza, czy stary klej lub jakaś masa uszczelniająca?
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
PS: Chętnie wymienię się wiedzą z innymi właścicielami na wszelkie tematy dotyczące tej wersji 205.
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: RG cabrio 1992 orginał
Twoim problemem są skorodowane ``łyżwy`` czyli metalowe elementy które napinają tylno boczne części dachu.
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: RG cabrio 1992 orginał
jozek czy dlatego dolne krawędzie poszycia dachu są "przyklejone" do karoserii i nie da się ich odchylić?jozek pisze:Twoim problemem są skorodowane ``łyżwy`` czyli metalowe elementy które napinają tylno boczne części dachu.
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: RG cabrio 1992 orginał
Dach zamontowany jest miejscami na masie uszczelniającej - przynajmniej mój był. Wystarczy delikatnie podgrzać suszarką i można to oderwać. Licz się natomast z tym że jak wyciągniesz łyżwy to nie zamontujesz ich z powrotem. Rozsypią się. Trzeba dorobić lub kupić nowe. Niestety cena i dostępność jest tu problemem.
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: RG cabrio 1992 orginał
Jak one są zamocowane do karoserii?
Czy bez ich demontażu wyczyszczę tą rdzę widoczną na zdjęciach?
Czy odkręcenie dwóch cz trzech śrub, które widać na zdjęciu ułatwi mi dostęp do tych łyżew?
Cz masz jakieś zdjęcie tych łyżew?
Czy bez ich demontażu wyczyszczę tą rdzę widoczną na zdjęciach?
Czy odkręcenie dwóch cz trzech śrub, które widać na zdjęciu ułatwi mi dostęp do tych łyżew?
Cz masz jakieś zdjęcie tych łyżew?
- granit
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
- Posiadany PUG: 205 RGC
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG cabrio 1992 orginał
nie zakładając nowego tematu... odkręciłem łyżwy, więc jeśli chciałbyś fotkę nie ma problemu, generalnie korozja je zjadła i przy montażu nowego poszycia będę musiał zaopatrzyć się w nowe, a wiem już że jest problem z dostępnością, mocowane są na kilka śrub 10, nie ma problemu z demontażem, są w sumie trzy, dwie boczne i jedna tylna
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: RG cabrio 1992 orginał
Mógłbyś zapodać zdjęcia? Niestety szabrując "na odległość" (przez internet) samochody rozbierane na części strasznie trudno jest się dogadać o którą część chodzi.
Pozdrawiam, MK
Pozdrawiam, MK
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: RG cabrio 1992 orginał
Również z niecierpliwością czekam na fotki. Czy to, że są zardzewiałe powoduje rdzewienie karoserii w miejscach gdzie się z nią stykają?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- granit
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
- Posiadany PUG: 205 RGC
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG cabrio 1992 orginał
fotki dziś postaram się umieścić, natomiast co do rdzy - podejrzewam, że u mnie te "łyżwy" są od nowości i nikt tego nigdy nie ruszał, ogniska korozji mam dwa delikatne nad klapą bagażnika w miejscu gdzie "łyżwa" stykała się z karoserią, fotki wyjaśnią o czym staram się napisać
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: RG cabrio 1992 orginał
Dzięki za fotkę. Rzeczywiście są zżarte przez rdzę.Ta długa to tylna, te krótkie to boczne? Czy da się je odkręcić bez rozbierania całej konstrukcji dachu?
Re: RG cabrio 1992 orginał
Tą długą mam w idealnym stanie. Mogę ci sprzedać jak jesteś zainteresowany pisz na PWgranit pisze:w załączniku obiecana fotka
Ostatnio zmieniony 27 kwie sob, 2013 12:36 pm przez robson, łącznie zmieniany 1 raz.
- tok
- Junior
- Posty: 474
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 3:24 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 8405207
- Lokalizacja: Kraków
Re: RG cabrio 1992 orginał
To Panie z tych "łyżew" bądź "hokejek" ci zostało niewiele.
A i mocowanie szyby raczej już do kosza.
A i mocowanie szyby raczej już do kosza.
" Kto w młodości głupim nie był, ten na starość nie zmądrzeje!"...
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: RG cabrio 1992 orginał
A te boczne to nie powinny być trochę dłuższe? Ma ktoś zdjęcia jak one powinny wyglądać w całości?
Pozdrawiam, MK
Pozdrawiam, MK
- granit
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
- Posiadany PUG: 205 RGC
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG cabrio 1992 orginał
Dłuższy być powinny na bank, u mnie po prostu się to wszystko rozsypało :p, a o jakim mocowaniu szyby piszesz ??