RG cabrio 1992 orginał

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

RG cabrio 1992 orginał

Post autor: szysz61 »

Witam wszystkich posiadaczy 205-tek. W szczególności witam właścicieli wersji Roland Garros cabrio 92. Od połowy sierpnia jestem posiadaczem takiego auta z rocznika 1992. Długo szukałem, aż wreszcie znalazłem. Po dokładnych oględzinach okazuje się, że udało mi się kupić auto w dobrym stanie. Wszystkie części wyglądają na orginalne. Po kupnie wymieniłem filtr powietrza, płyn chłodzący, regulator napięcia ładowania oraz licznik,ponieważ nie pokazywał przebiegu. Po rozmowie z poprzednim właścicielem ustaliliśmy realny przebieg na ok. 100tyś km i tyle mam na blacie. Próba spalania = 7,3 l na 100km. Auto pali bez problemu. Próba spalania w trasie = 7,3 l na 100km.
Jeżeli chodzi o niedociągnięcia.
Falują obroty na biegu jałowym. Nie działa regulacja wysokości świateł. Najwięcej zastrzeżeń budzi składany dach. Do naprawy elektryczne zamykanie. Dach nie cieknie, ale ma kilka dziurek, które tymczasowo zakleiłem taśmą. Popękana jest tylna szyba. Mój niepokój budzą natomiast "purple", które widać na tylnych słupkach dachu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f9 ... f1a1e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/270 ... 18b69.html
Czy to rdza, czy stary klej lub jakaś masa uszczelniająca?
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
PS: Chętnie wymienię się wiedzą z innymi właścicielami na wszelkie tematy dotyczące tej wersji 205.
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: jozek »

Twoim problemem są skorodowane ``łyżwy`` czyli metalowe elementy które napinają tylno boczne części dachu.
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: szysz61 »

jozek pisze:Twoim problemem są skorodowane ``łyżwy`` czyli metalowe elementy które napinają tylno boczne części dachu.
jozek czy dlatego dolne krawędzie poszycia dachu są "przyklejone" do karoserii i nie da się ich odchylić?
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: jozek »

Dach zamontowany jest miejscami na masie uszczelniającej - przynajmniej mój był. Wystarczy delikatnie podgrzać suszarką i można to oderwać. Licz się natomast z tym że jak wyciągniesz łyżwy to nie zamontujesz ich z powrotem. Rozsypią się. Trzeba dorobić lub kupić nowe. Niestety cena i dostępność jest tu problemem.
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: szysz61 »

Jak one są zamocowane do karoserii?
Czy bez ich demontażu wyczyszczę tą rdzę widoczną na zdjęciach?
Czy odkręcenie dwóch cz trzech śrub, które widać na zdjęciu ułatwi mi dostęp do tych łyżew?
Cz masz jakieś zdjęcie tych łyżew?
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: granit »

nie zakładając nowego tematu... odkręciłem łyżwy, więc jeśli chciałbyś fotkę nie ma problemu, generalnie korozja je zjadła i przy montażu nowego poszycia będę musiał zaopatrzyć się w nowe, a wiem już że jest problem z dostępnością, mocowane są na kilka śrub 10, nie ma problemu z demontażem, są w sumie trzy, dwie boczne i jedna tylna
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: MichalKowalski »

Mógłbyś zapodać zdjęcia? Niestety szabrując "na odległość" (przez internet) samochody rozbierane na części strasznie trudno jest się dogadać o którą część chodzi.

Pozdrawiam, MK
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: szysz61 »

Również z niecierpliwością czekam na fotki. Czy to, że są zardzewiałe powoduje rdzewienie karoserii w miejscach gdzie się z nią stykają?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: granit »

fotki dziś postaram się umieścić, natomiast co do rdzy - podejrzewam, że u mnie te "łyżwy" są od nowości i nikt tego nigdy nie ruszał, ogniska korozji mam dwa delikatne nad klapą bagażnika w miejscu gdzie "łyżwa" stykała się z karoserią, fotki wyjaśnią o czym staram się napisać :)
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: granit »

w załączniku obiecana fotka ;)
Załączniki
SAM_1745.JPG
Awatar użytkownika
szysz61
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: szysz61 »

Dzięki za fotkę. Rzeczywiście są zżarte przez rdzę.Ta długa to tylna, te krótkie to boczne? Czy da się je odkręcić bez rozbierania całej konstrukcji dachu?
robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: robson »

granit pisze:w załączniku obiecana fotka ;)
Tą długą mam w idealnym stanie. :) Mogę ci sprzedać jak jesteś zainteresowany pisz na PW :W
Załączniki
Zdjęcie1018.jpg
Zdjęcie1017.jpg
Ostatnio zmieniony 27 kwie sob, 2013 12:36 pm przez robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tok
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 3:24 pm
Posiadany PUG: 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 8405207
Lokalizacja: Kraków

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: tok »

To Panie z tych "łyżew" bądź "hokejek" ci zostało niewiele. 8)7
A i mocowanie szyby raczej już do kosza.
" Kto w młodości głupim nie był, ten na starość nie zmądrzeje!"...
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: MichalKowalski »

A te boczne to nie powinny być trochę dłuższe? Ma ktoś zdjęcia jak one powinny wyglądać w całości?

Pozdrawiam, MK
Awatar użytkownika
granit
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 23 paź wt, 2012 6:20 pm
Posiadany PUG: 205 RGC
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Re: RG cabrio 1992 orginał

Post autor: granit »

Dłuższy być powinny na bank, u mnie po prostu się to wszystko rozsypało :p, a o jakim mocowaniu szyby piszesz ??
ODPOWIEDZ