Nowy Rolandzik

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: grzesiek309 »

Ta klapka steruje obiegiem powietrza. Jak masz zamkniętą to wentylator pobiera powietrze z wnętrza a jak otwartą to z atmosfery :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Tomek_
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja wt, 2012 10:39 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 2548372
Lokalizacja: Pomorskie - Kościerzyna

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: Tomek_ »

W Peżociku pomału się dzieje :mrgreen:
Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się rdzy zająłem się plamkami na tunelu środkowym. Zastanawia mnie, dlaczego w fabryce tak mało 'nasmarkali' tam zabezpieczenia :P Wstępnie już zabezpieczyłem przed rdzą, jak będzie trochę więcej powyżej zera to tunel doczeka się ostatecznej powłoki :P
Silnik jest już poza budą, otworzę go w celu wykrycia przyczyny powstawania 'zasłony dymnej'. Zresztą, mały remoncik mu nie zaszkodzi :P Zastanawia mnie, dlaczego gdy mam oznaczenie silnika KDZ(blok żeliwny, tak wyczytałem na forum) to silnik wygląda na aluminiowy :P
Mam jeszcze pytanie. Do którego roku TU3 miały gaźniki?
W przyszłości fotele odwiedzą tapicera i zajmiemy się sprawą tapicerki i gąbek :)
Załączniki
SDC17187.JPG
SDC17237.JPG
SDC17214.JPG
SDC17131.JPG
SDC17113.JPG
Ostatnio zmieniony 02 gru ndz, 2012 3:55 pm przez Tomek_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: scaliburgreg »

TU3S na Solexie 32/34 Z2 wyjeżdżał do końca roku 89'. Po nim był już TU3M.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek_
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja wt, 2012 10:39 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 2548372
Lokalizacja: Pomorskie - Kościerzyna

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: Tomek_ »

W wolnej chwili zwymiarowałem naklejki do Rolanda, 2 rodzaje, może komuś do odtworzenia się przyda ;)
Załączniki
DSC_0602ab.jpg
DSC_0599ab.jpg
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: KrakerSx »

Super robota z rolandem, powodzenia w dalszym procesie odnowy biologicznej _O_
Tomek_ pisze:)Zastanawia mnie, dlaczego gdy mam oznaczenie silnika KDZ(blok żeliwny, tak wyczytałem na forum) to silnik wygląda na aluminiowy
Bloki żeliwne wg. SB nie były dzielone.
Twój blok wygląda identycznie jak mój czyli KDY z "dzieloną sekcją korbowodową"- tak mi się to ładnie nazwało 8)7

:W :W
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: RafGentry »

Tomek_ - świetna robota! Coś czuję, że Twoja praca nie pójdzie na marne 8)
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: grzesiek309 »

Mamy ostatnio sezon na odpicowywanie Garrosów :mrgreen:
Muszę się za swojego zabrać porządnie 8)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Tomek_
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja wt, 2012 10:39 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 2548372
Lokalizacja: Pomorskie - Kościerzyna

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: Tomek_ »

Znacie jakieś sposoby na pozbycie się nagaru z głowicy oraz z zaworów? Zawory moczą się w benzynie 2. dobę i nie widać różnicy :P
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: BzyQ »

Jest taki fajny tani środek - K2 akra .
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
MichalOsw90
Junior
Posty: 129
Rejestracja: 25 mar ndz, 2012 12:22 am
Posiadany PUG: 205 1,6 Automat
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: MichalOsw90 »

Tomek_ pisze:Znacie jakieś sposoby na pozbycie się nagaru z głowicy oraz z zaworów? Zawory moczą się w benzynie 2. dobę i nie widać różnicy :P
benzyna nic tu nie da poszukaj jakiegoś nitro lub czegoś w tym stylu
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek_
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja wt, 2012 10:39 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 2548372
Lokalizacja: Pomorskie - Kościerzyna

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: Tomek_ »

Mam pytanie. Przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworów zauważyłem, że jeden z nich stawia opór. Są na nim 2 ryski wyczuwalne palcem. Czy ta rysa mogła uszkodzić prowadnice? Zawór nadaje się do wymiany czy mogę to zeszlifować? Czym mogłoby to być spowodowane? :)
Załączniki
DSC_0628.JPG
DSC_0622.JPG
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: BzyQ »

Z tego co widzę to te ryski są w miejscu zamków blokujących sprężynę zaworową z talerzykiem, powstały pewnie przy zdejmowaniu ich. Powierzchnia na której zawór pracuje z uszczelniaczem jak widzisz jest wypolerowana , więc możesz spróbować zedrzeć te zadry ale zawory raczej do miękkich nie należą.
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
Tomek_
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja wt, 2012 10:39 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 2548372
Lokalizacja: Pomorskie - Kościerzyna

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: Tomek_ »

Remontu ciąg dalszy :D Zawory w trakcie docierania, mogą w gniazdach zostać małe wżery czy musi być idealna gładź? :)
Podczas wyjmowania wałka rozrządu okazało się, że na częściach łożyskowanych są podłużne rowki. Skąd się wzięły, czy wałek jest do wymiany? :(
Czy oryginalne uszczelnienie kolektorów było czarne? Wydaje mi się, że u mnie za dużo wystawało :P
Załączniki
DSC_0649.JPG
DSC_0648.JPG
DSC_0642.JPG
DSC_0640.JPG
DSC_0638.JPG
DSC_0637.JPG
Awatar użytkownika
Tomek_
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja wt, 2012 10:39 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 2548372
Lokalizacja: Pomorskie - Kościerzyna

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: Tomek_ »

Prac remontowych ciąg dalszy ;D
Przednie fotele zostały wymontowane i niedługo spotkają się z tapicerem :) Będą robione na wzór oryginalnych. W dziale "Kupie" zamieściłem ogłoszenie, brakuje mi kilku drobiazgów ;) http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=22&t=26535

Czy w 205 jest możliwa zamiana fotela kierowcy z fotelem pasażera? Przyjrzałem się mechanizmowi regulacji oparcia i wygląda na to, że wystarczy zamontować z drugiej strony pokrętło i wsio. Pokrętło jest zamontowane na wcisk czy w jakiś bardziej wyszukany sposób? Próbował już ktoś tak zrobić?
Awatar użytkownika
Tomek_
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 01 maja wt, 2012 10:39 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 2548372
Lokalizacja: Pomorskie - Kościerzyna

Re: Nowy Rolandzik

Post autor: Tomek_ »

Siema!
Przed złożeniem chciałbym sprawdzić pierścienie tłoka, jest możliwość wyciągnięcia tłoka górą bez naruszania tuleji cylindra?
ODPOWIEDZ