205 XS Leżak by Simon

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 XS by Simon

Post autor: simon3 »

A ten namiar na tę osobę mogę prosić na PW? Nie zaszkodzi zapytać :)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
wujekmichcio
Junior
Posty: 154
Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm

Re: 205 XS by Simon

Post autor: wujekmichcio »

wyślij mi nr tel,zadzwonię
https://www.youtube.com/watch?v=VekH2Iiaqo4

Atak shreka na grotę nestle....
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 XS by Simon

Post autor: grzesiek309 »

Kiedyś miałem zamiar postawić swoje 1.6 na Weberach 36 IDF z alfy, bo mam takie w garażu.
Jak masz chęci i sporo gotówki, to jest to ciekawa opcja :wink:
Same gaźniki minimum 600zł, zestaw naprawczy ok 200. Dorobienie kolektora, strojenie, i inne pierdoły i może całość zamknie się we wspomnianych przez Michała około 2,5kzł :(
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 XS by Simon

Post autor: simon3 »

Jeżeli są to rzeczywiście takie koszty to na chwilę obecną sobie odpuszczę :) Może za jakiś czas wrócę do tego pomysłu? :)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
wujekmichcio
Junior
Posty: 154
Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm

Re: 205 XS by Simon

Post autor: wujekmichcio »

dodatkowo elektyczna pompa przeponowa ,motorownia musi być tip-top ,ale to oczywiste...
https://www.youtube.com/watch?v=VekH2Iiaqo4

Atak shreka na grotę nestle....
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS by Simon

Post autor: Manwe »

jak tak bardzo chcesz się bawić to ścieżka na gaźniki poziome dcoe 40/45 jest przetarta w miarę na francuskich forach ale zawsze z tym wiąże się poważna kasa
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: 205 XS by Simon

Post autor: operatorbazooki »

Założenie dcoe 40 to będzie jeszcze do tych podanych kosztów + 1000zł przynajmniej . Znajdź jeszcze kogoś kto Ci to potem sensownie wystroi ... Myślę że jak silnik w Twoim leżaku zdrowy to i tak bardzo fajnie jeździ i szkoda kasy na takie zabawy :)
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 XS by Simon

Post autor: simon3 »

Panowie. Z takiego leżaka, który fabrycznie miał 79KM, ile można wycisnąć? Wiadomo... stosując np poprawiony układ wydechowy, moze stozek? Lekkie koło zamachowiec... tylko czy ma sens? A takie pionowe gaźniki to ile dadzą?
Pytam przyszłościowo. XS dostał u mnie dożywocie i silnika raczej nie zmienię bo jest wyjątkowy 8) ale wiadomo... W miarę jedzenia apetyt rośnie :)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS by Simon

Post autor: Manwe »

do 160 KM je robili w rajdówkach, ile się da na seryjnych gaźnikach :?: , ja liczę, że okolice gti 1,6, stożek i lekkie koło nie dadzą ci mocy, kolo poprawia wkręcanie silnika na obroty, marketowy stożek da najwyżej pomruk
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 XS by Simon

Post autor: simon3 »

Czyli jakiś sensowny stozek i wydech na początek powinno wystarczyć?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: 205 XS by Simon

Post autor: HideoOSW »

Dolot i wydech muszą współgrać, ich pojemności powinny być wyliczone. A tak nawiasem to cały silnik to naczynie połączone i pytanie na forum ile co da jest trochę naiwnym pytaniem, ponieważ na osiągi silnika ma wpływ tyle zmiennych że pytanie ile da to czy tamto to jak wróżenie z fusów.

Zastanów się co chcesz osiągnąć. +20 koni, +40 koni czy A grupę 160koni 8)7
Poczytaj o mechanice i o silnikach.
Pierwszy stage plus 20 koni to nie tylko wydech ale też dolot, nie wystarczy wsadzić stożek który fajnie wygląda, stożek musi mieć odpowiedni dopływ zimnego powietrza inaczej poza doznaniami estetycznymi i dźwiękowymi raczej obniży performance silnika. Miałem stożek (noname ale to nie najistotniejsze), był jak kupiłem auto, fajny dźwięk i nic po za tym, był za blisko silnika i lapal cieple powietrze wtedy auto lepiej się zbiera na seryjnym filtrze zamkniętym w puszce. Lub sportowym dedykowanym dolocie np. Green. W silniku TU inaczej jak w XU kolektor dolotowy jest za silnikiem, a filtr bardzo blisko przy silniku, krótki dolot ma za zadanie podnieść minimalnie moc kosztem momentu. Problem jest taki ażeby zrobić nawiew zimnego powietrza na stożek w tym miejscu, trzeba by zrobić wlot na masce. Nie wiem jak jest w XY.
Mam pusty wydech o seryjnej średnicy z wyciętym katalizatorem, auto się odetkało, kat po 20 latach musiał być trochę przytkany.
Tłumik od FSO przelotowy, niektórzy się śmieją ale to najtańszy mod w 205, spełnia swoje zadanie ponieważ spaliny nie natykają na żadne większe opory bo jest przelotowy, a nie komorowy. W przyszłości zastąpie go dedykowanym N-grupowym.
Dobrze by było zrobić policzony lub kupić o ile to możliwe, sportowy kolektor wydechowy do xy. Do mojego TU nie ma większego problemu, jest wiele częsci pasujących od 106.
Tutaj też mamy dwie drogi, kolektor 4-2-1 który poprawia moment obrotowy albo jak fabryczny 4-1.
Kolektory 4-2-1 najczęściej stosowane są w Rajdach a 4-1 we wyścigach, ponieważ na nich moc jest minimalnie wyższa uzyskana na wysokich obrotach kosztem momentu.
Podsumuwując:
- Dobry sportowy filtr powietrza z zimnym nawiewem.
- Dobry sportowy kompletny wydech,
- Porządna iskra, dobre świece...
Zasada jest taka sama w każdym silniku, więcej podlane paliwem + plus więcej zimnego powietrza równa się przyrost mocy.
Opóźnienie zapłonu na kopułce lub regulowanym kołem rozrządu + paliwo wysokooktanowe minimum pb98 (przy 95 większe ryzyko spalania stukowego, czasami nawet vpower racing nie wystarcza w grubych wyścigówkach) pozwoli więcej podlać, a porządny dolot z chwytem zimnego powietrza pozwoli efektywniej to spalić. Wydech pozwoli efektywniej opróżnić komorę spalania.
I tak w kółko Macieju, potem obróbka głowicy, doprężanie głowicy inne wałki, jak to nie wystarczy to podciętę kute tłoki i stoczenie zamachu, wyważenie dynamiczne korbowodu razem z zamachem i tłokami żeby ten nie wyszedł bokiem na wysokich obrotach, na których teraz silniczek będzie miał max moc i moment.
INNA droga to Turbo i odprężanie silnika pod sprężarkę.$$

Wszystko zależy od $$, ogarnietej osoby/dobrego mechanika, celu lub przeznaczenia silnika/auta.
= same zmienne zostawiam z tematem i pozdrawiam :W
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 XS by Simon

Post autor: simon3 »

A tak z innej beczki: Co to za przewód? Ten gruby czarny zakończony wtyczką na żarówkę 1,5W? Podświetlenie zapalniczki?
Załączniki
IMG_0893.JPG
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 XS by Simon

Post autor: Martinoo »

zgadza się, podświetlenie zapalniczki
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 XS by Simon

Post autor: simon3 »

No dobra.... tylko jak to połączyć z tym pomarańczowym plastikiem wokół zapalniczki? Tam nie ma żadnego uchwytu, który by to połączył? Chyba, że u mnie czegoś brakuje?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 XS by Simon

Post autor: krzyska »

a to nie jest montowane w plastiku na popielniczką?
GTI_Efekt Masy Obrazek
ODPOWIEDZ